Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3M Rekisteröintikatsastus ongelmia...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Okkim328touring
    replied
    Originally posted by Okkim328touring View Post
    Huomenna sitten konttorille leimaa ja kilpiä hakemaan!
    Juu, leima tuli ja kilvet kainalossa on mukava viettää perjantai-iltaa. Ja nyt kun on tolpista kierteet putsattu on tuon alustan säätö aikas helppoa mihin korkeuteen sen sitten ikinä haluaakin laittaa...

    Leave a comment:


  • Okkim328touring
    replied
    Nyt on nosteltu...

    Originally posted by Karva View Post
    Ei olisi mennyt missään läpi. Katsastustoimipaikkojen keventimet on yleensä säädetty 70 mm korkeuteen. Jos kalahtaa on auto liian matala. Ei ole mahdollista että jäisi edes epähuomiossa huomaamatta.
    Joo, tästä oon samaa mieltä, kun auto on riittävän matala se herättää joka tapauksessa huomiota suomalaisella katsastusasemalla. Eri juttu on sitten tuolla saksassa, tuo alustahan oli noilla säädöillä merkitty sikäläiseen rekisteriotteeseen. No Suomi on sarvikuonojenmaa ja tulee aina olemaan...

    Mut eniweis alusta on nyt säädetty ja homma oli erittäin helppo kunhan putsas kierteet hyvin. Itseasiassa kun kierteet oli putsattu ei tuohon tarttenut edes työkaluja, vähän öljyä kierteisiin ja pystyi käsin kiertämään haluttuun korkeuteen.

    Huomenna sitten konttorille leimaa ja kilpiä hakemaan!

    Leave a comment:


  • Karva
    replied
    Originally posted by Okkim328touring View Post
    En tiedä olisiko tuo kelvannut muualla, kaikki tähänastiset tuontipelit oon leimauttanut Kirkkonummen katsastusasemalla ja ovat menneet heittämällä läpi. Tuo kun on nyt niin matala ettei sitä saatu edes ajettua katsastusaseman nosturille muuta kuin peruuttamalla...
    Ei olisi mennyt missään läpi. Katsastustoimipaikkojen keventimet on yleensä säädetty 70 mm korkeuteen. Jos kalahtaa on auto liian matala. Ei ole mahdollista että jäisi edes epähuomiossa huomaamatta.

    Leave a comment:


  • 928 GTS
    replied
    Originally posted by Okkim328touring View Post
    Siis minkänäköiset nuo alustansäätö työkalut/avaimet on??
    Eiköhän se joku tälläinen ole.

    Leave a comment:


  • 10+
    replied
    Originally posted by Okkim328touring View Post
    Alusta kun on jo saksanpäässä autoon ruuvattu, enkä löytänyt autosta minkäänlaisia säätöavaimia tuolle alustalle! Siis minkänäköiset nuo alustansäätö työkalut/avaimet on??

    Ja vielä toinen kysymys, onnistuuko tuo säätö ilman noita avaimia, vai tartteeko mun saada sellaiset lainaan jostain?? Ja edelleen onko kaikki k&w:n säätöavaimet samanlaisia, vai pitääkö olla jotkut tietyt??

    Vastailkaahan viisaammat, jotka ootte noiden säädettävien kanssa pelannut!
    Kyllä ne samanlaisia on kaikissa. Tarkista nyt se,että onko ne lautaset sitä komposiittia vai alumiinia. Komposiiteissä oli sellanen pieni kuusiokolo ruuvi millä se lautanen lukitaan. Siinä siis on vain YKSI lautanen. Jos on kaksi niin ne on alumiinia. Putsaa ne erittäin hyvin vaikka jollain jarrukliinerillä jne. Ja säätää voit sitä vaikka putkipihdeillä mutta ainahan ne lautaset siinä kärsii kun väkisin vääntää.
    Usa parts niitä kw osia myy. olen tilannut sieltä uusia lautasia monesti. Soita sinne niin sieltä saat ne avaimet jne.

    Leave a comment:


  • Okkim328touring
    replied
    Alustan säätöavaimista...

    Originally posted by 10+ View Post
    Helppo juttu jos lautaset liikkuu vittuilematta. Putsaa ne kierteet erittäin hyvin ja sitten vaan niillä mukana tulleilla avaimilla pyörität ylöspäin sitä lautasta. Ei tarvi purkaa mitään.Rengas pois vaan edestä. Muista se jengojen puhdistus, jos ne kierteet korkkaa niin sitten ei paljo naurata
    Alusta kun on jo saksanpäässä autoon ruuvattu, enkä löytänyt autosta minkäänlaisia säätöavaimia tuolle alustalle! Siis minkänäköiset nuo alustansäätö työkalut/avaimet on??

    Ja vielä toinen kysymys, onnistuuko tuo säätö ilman noita avaimia, vai tartteeko mun saada sellaiset lainaan jostain?? Ja edelleen onko kaikki k&w:n säätöavaimet samanlaisia, vai pitääkö olla jotkut tietyt??

    Vastailkaahan viisaammat, jotka ootte noiden säädettävien kanssa pelannut!

    Leave a comment:


  • Okkim328touring
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    Helpoimmalla pääset, kun ruuvaat alustan sellaiseen korkeuteen, että menee katsastuksesta läpi. Vielä helpoimmalla olisit tietysti päässyt, jos olisit valinnut sellaisen katsastusaseman, jossa ei oltaisi turhaan maristu pikkuasioista. Mutta eihän näitä voi aina tietää etukäteen.

    Muista kuitenkin, että aina kun säädät auton korkeutta, muuttuvat myös kaikki pyöränkulmat. Eli joudut jokaisen säädön jälkeen käymään nelipyöräsuuntauksessa, jollet halua renkaiden kuluvan epätasaisesti. Jos ruuvaat auton korkeuden katsastusta varten korkeammalle, kannattaa muuttaa korkeus mahdollisimman pian haluamaasi korkeuteen ja säätää heti pyöränkulmat. Muuten huomaat pian tarvitsevasi myös uudet renkaat.
    Allright, kiitti vinkistä. Vaikka onhan tuo itsestäänselvyys että kulmat tarttee säätää tuon johdosta, niin ei sitä aina tule kaikkea muistaneeksi.

    En tiedä olisiko tuo kelvannut muualla, kaikki tähänastiset tuontipelit oon leimauttanut Kirkkonummen katsastusasemalla ja ovat menneet heittämällä läpi. Tuo kun on nyt niin matala ettei sitä saatu edes ajettua katsastusaseman nosturille muuta kuin peruuttamalla...

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Helpoimmalla pääset, kun ruuvaat alustan sellaiseen korkeuteen, että menee katsastuksesta läpi. Vielä helpoimmalla olisit tietysti päässyt, jos olisit valinnut sellaisen katsastusaseman, jossa ei oltaisi turhaan maristu pikkuasioista. Mutta eihän näitä voi aina tietää etukäteen.

    Muista kuitenkin, että aina kun säädät auton korkeutta, muuttuvat myös kaikki pyöränkulmat. Eli joudut jokaisen säädön jälkeen käymään nelipyöräsuuntauksessa, jollet halua renkaiden kuluvan epätasaisesti. Jos ruuvaat auton korkeuden katsastusta varten korkeammalle, kannattaa muuttaa korkeus mahdollisimman pian haluamaasi korkeuteen ja säätää heti pyöränkulmat. Muuten huomaat pian tarvitsevasi myös uudet renkaat.

    Leave a comment:


  • 10+
    replied
    Originally posted by Jarkko H View Post
    k&w:ssa se lautanen on muovia, joten kannattaa puhdistaa kierteet erittäin tarkkaan. Ne lautasen kierteet korkkaa todella helposti, ei saa käyttää yhtään liikaa voimaa.
    Uusissa se on komposiittia mutta vanhoissa ihan perus alumiinia. Kumpikin on perseestä eikä oo pitkäikäisiä jos joutuu säätelemään.

    Leave a comment:


  • Jarkko H
    replied
    k&w:ssa se lautanen on muovia, joten kannattaa puhdistaa kierteet erittäin tarkkaan. Ne lautasen kierteet korkkaa todella helposti, ei saa käyttää yhtään liikaa voimaa.

    Leave a comment:


  • 10+
    replied
    Originally posted by Okkim328touring View Post
    Joo, sen verran tuli eilen työpäivän jälkeen kömmittyä auton alle, että totesin sen olevan ihan minimisäädöissä. Luulen että säätövara saattaisi jopa riittää tuohon 35mm nostoon.

    Itsellä kun ei ole aiemmin ollut säädettävää alustaa, niin millainen operaation tuo säätö oikein on? Joutuuko sieltä paljonkin purkamaan...?? Alusta on jonkinmoinen k&w, tarkemmin en ole perehtynyt... :think
    Helppo juttu jos lautaset liikkuu vittuilematta. Putsaa ne kierteet erittäin hyvin ja sitten vaan niillä mukana tulleilla avaimilla pyörität ylöspäin sitä lautasta. Ei tarvi purkaa mitään.Rengas pois vaan edestä. Muista se jengojen puhdistus, jos ne kierteet korkkaa niin sitten ei paljo naurata

    Leave a comment:


  • Okkim328touring
    replied
    säätö saattaisi riittää...

    Originally posted by 10+ View Post
    Mutta ongelma voi tulla siinä että sitä ei saa nostettua tarpeeksi ylös Siis säädettävästä loppuu jengat. Monissa se säätö on aika kapea
    Joo, sen verran tuli eilen työpäivän jälkeen kömmittyä auton alle, että totesin sen olevan ihan minimisäädöissä. Luulen että säätövara saattaisi jopa riittää tuohon 35mm nostoon.

    Itsellä kun ei ole aiemmin ollut säädettävää alustaa, niin millainen operaation tuo säätö oikein on? Joutuuko sieltä paljonkin purkamaan...?? Alusta on jonkinmoinen k&w, tarkemmin en ole perehtynyt... :think

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by 10+ View Post
    Ei oikeen säädettäviin saa mitään paloja siihen väliin mahdutettua.
    E36 on kans vittumainen ku keula on siinä niin alhaalla. Tulee ongelmia kun laskee matalilla kumeilla
    ihanko totta

    taitas olla viisain ratkasu vaihtaa heti se alusta sellaseen että saa riittävän korkeaksi. ja konttorin jälkeen vieläkin enemmän tonttiin

    Leave a comment:


  • 10+
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    jos ei muuta tuu mieleen niin isompi halkaisija kumeihin ja biltemasta ne kumi palat kierteiden väliin
    Ei oikeen säädettäviin saa mitään paloja siihen väliin mahdutettua.
    E36 on kans vittumainen ku keula on siinä niin alhaalla. Tulee ongelmia kun laskee matalilla kumeilla

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    jos ei muuta tuu mieleen niin isompi halkaisija kumeihin ja biltemasta ne kumi palat kierteiden väliin

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎