Originally posted by Okkim328touring
View Post
Z3M Rekisteröintikatsastus ongelmia...
Collapse
X
-
Juu, leima tuli ja kilvet kainalossa on mukava viettää perjantai-iltaa. Ja nyt kun on tolpista kierteet putsattu on tuon alustan säätö aikas helppoa mihin korkeuteen sen sitten ikinä haluaakin laittaa...
-
Nyt on nosteltu...
Joo, tästä oon samaa mieltä, kun auto on riittävän matala se herättää joka tapauksessa huomiota suomalaisella katsastusasemalla. Eri juttu on sitten tuolla saksassa, tuo alustahan oli noilla säädöillä merkitty sikäläiseen rekisteriotteeseen. No Suomi on sarvikuonojenmaa ja tulee aina olemaan...Originally posted by Karva View PostEi olisi mennyt missään läpi. Katsastustoimipaikkojen keventimet on yleensä säädetty 70 mm korkeuteen. Jos kalahtaa on auto liian matala. Ei ole mahdollista että jäisi edes epähuomiossa huomaamatta.
Mut eniweis alusta on nyt säädetty ja homma oli erittäin helppo kunhan putsas kierteet hyvin. Itseasiassa kun kierteet oli putsattu ei tuohon tarttenut edes työkaluja, vähän öljyä kierteisiin ja pystyi käsin kiertämään haluttuun korkeuteen.
Huomenna sitten konttorille leimaa ja kilpiä hakemaan!
Leave a comment:
-
Ei olisi mennyt missään läpi. Katsastustoimipaikkojen keventimet on yleensä säädetty 70 mm korkeuteen. Jos kalahtaa on auto liian matala. Ei ole mahdollista että jäisi edes epähuomiossa huomaamatta.Originally posted by Okkim328touring View PostEn tiedä olisiko tuo kelvannut muualla, kaikki tähänastiset tuontipelit oon leimauttanut Kirkkonummen katsastusasemalla ja ovat menneet heittämällä läpi. Tuo kun on nyt niin matala ettei sitä saatu edes ajettua katsastusaseman nosturille muuta kuin peruuttamalla...
Leave a comment:
-
Kyllä ne samanlaisia on kaikissa. Tarkista nyt se,että onko ne lautaset sitä komposiittia vai alumiinia. Komposiiteissä oli sellanen pieni kuusiokolo ruuvi millä se lautanen lukitaan. Siinä siis on vain YKSI lautanen. Jos on kaksi niin ne on alumiinia. Putsaa ne erittäin hyvin vaikka jollain jarrukliinerillä jne. Ja säätää voit sitä vaikka putkipihdeillä mutta ainahan ne lautaset siinä kärsii kun väkisin vääntää.Originally posted by Okkim328touring View PostAlusta kun on jo saksanpäässä autoon ruuvattu, enkä löytänyt autosta minkäänlaisia säätöavaimia tuolle alustalle! Siis minkänäköiset nuo alustansäätö työkalut/avaimet on??
Ja vielä toinen kysymys, onnistuuko tuo säätö ilman noita avaimia, vai tartteeko mun saada sellaiset lainaan jostain?? Ja edelleen onko kaikki k&w:n säätöavaimet samanlaisia, vai pitääkö olla jotkut tietyt??
Vastailkaahan viisaammat, jotka ootte noiden säädettävien kanssa pelannut!
Usa parts niitä kw osia myy. olen tilannut sieltä uusia lautasia monesti. Soita sinne niin sieltä saat ne avaimet jne.
Leave a comment:
-
Alustan säätöavaimista...
Alusta kun on jo saksanpäässä autoon ruuvattu, enkä löytänyt autosta minkäänlaisia säätöavaimia tuolle alustalle! Siis minkänäköiset nuo alustansäätö työkalut/avaimet on??Originally posted by 10+ View PostHelppo juttu jos lautaset liikkuu vittuilematta. Putsaa ne kierteet erittäin hyvin ja sitten vaan niillä mukana tulleilla avaimilla pyörität ylöspäin sitä lautasta. Ei tarvi purkaa mitään.Rengas pois vaan edestä. Muista se jengojen puhdistus, jos ne kierteet korkkaa niin sitten ei paljo naurata
Ja vielä toinen kysymys, onnistuuko tuo säätö ilman noita avaimia, vai tartteeko mun saada sellaiset lainaan jostain?? Ja edelleen onko kaikki k&w:n säätöavaimet samanlaisia, vai pitääkö olla jotkut tietyt??
Vastailkaahan viisaammat, jotka ootte noiden säädettävien kanssa pelannut!
Leave a comment:
-
Allright, kiitti vinkistä. Vaikka onhan tuo itsestäänselvyys että kulmat tarttee säätää tuon johdosta, niin ei sitä aina tule kaikkea muistaneeksi.Originally posted by Juhis View PostHelpoimmalla pääset, kun ruuvaat alustan sellaiseen korkeuteen, että menee katsastuksesta läpi. Vielä helpoimmalla olisit tietysti päässyt, jos olisit valinnut sellaisen katsastusaseman, jossa ei oltaisi turhaan maristu pikkuasioista. Mutta eihän näitä voi aina tietää etukäteen.
Muista kuitenkin, että aina kun säädät auton korkeutta, muuttuvat myös kaikki pyöränkulmat. Eli joudut jokaisen säädön jälkeen käymään nelipyöräsuuntauksessa, jollet halua renkaiden kuluvan epätasaisesti. Jos ruuvaat auton korkeuden katsastusta varten korkeammalle, kannattaa muuttaa korkeus mahdollisimman pian haluamaasi korkeuteen ja säätää heti pyöränkulmat. Muuten huomaat pian tarvitsevasi myös uudet renkaat.
En tiedä olisiko tuo kelvannut muualla, kaikki tähänastiset tuontipelit oon leimauttanut Kirkkonummen katsastusasemalla ja ovat menneet heittämällä läpi. Tuo kun on nyt niin matala ettei sitä saatu edes ajettua katsastusaseman nosturille muuta kuin peruuttamalla...
Leave a comment:
-
Helpoimmalla pääset, kun ruuvaat alustan sellaiseen korkeuteen, että menee katsastuksesta läpi. Vielä helpoimmalla olisit tietysti päässyt, jos olisit valinnut sellaisen katsastusaseman, jossa ei oltaisi turhaan maristu pikkuasioista. Mutta eihän näitä voi aina tietää etukäteen.
Muista kuitenkin, että aina kun säädät auton korkeutta, muuttuvat myös kaikki pyöränkulmat. Eli joudut jokaisen säädön jälkeen käymään nelipyöräsuuntauksessa, jollet halua renkaiden kuluvan epätasaisesti. Jos ruuvaat auton korkeuden katsastusta varten korkeammalle, kannattaa muuttaa korkeus mahdollisimman pian haluamaasi korkeuteen ja säätää heti pyöränkulmat. Muuten huomaat pian tarvitsevasi myös uudet renkaat.
Leave a comment:
-
Uusissa se on komposiittia mutta vanhoissa ihan perus alumiinia. Kumpikin on perseestä eikä oo pitkäikäisiä jos joutuu säätelemään.Originally posted by Jarkko H View Postk&w:ssa se lautanen on muovia, joten kannattaa puhdistaa kierteet erittäin tarkkaan. Ne lautasen kierteet korkkaa todella helposti, ei saa käyttää yhtään liikaa voimaa.
Leave a comment:
-
k&w:ssa se lautanen on muovia, joten kannattaa puhdistaa kierteet erittäin tarkkaan. Ne lautasen kierteet korkkaa todella helposti, ei saa käyttää yhtään liikaa voimaa.
Leave a comment:
-
Helppo juttu jos lautaset liikkuu vittuilematta. Putsaa ne kierteet erittäin hyvin ja sitten vaan niillä mukana tulleilla avaimilla pyörität ylöspäin sitä lautasta. Ei tarvi purkaa mitään.Rengas pois vaan edestä. Muista se jengojen puhdistus, jos ne kierteet korkkaa niin sitten ei paljo naurataOriginally posted by Okkim328touring View PostJoo, sen verran tuli eilen työpäivän jälkeen kömmittyä auton alle, että totesin sen olevan ihan minimisäädöissä. Luulen että säätövara saattaisi jopa riittää tuohon 35mm nostoon.
Itsellä kun ei ole aiemmin ollut säädettävää alustaa, niin millainen operaation tuo säätö oikein on? Joutuuko sieltä paljonkin purkamaan...?? Alusta on jonkinmoinen k&w, tarkemmin en ole perehtynyt... :think
Leave a comment:
-
säätö saattaisi riittää...
Joo, sen verran tuli eilen työpäivän jälkeen kömmittyä auton alle, että totesin sen olevan ihan minimisäädöissä. Luulen että säätövara saattaisi jopa riittää tuohon 35mm nostoon.Originally posted by 10+ View PostMutta ongelma voi tulla siinä että sitä ei saa nostettua tarpeeksi ylös
Siis säädettävästä loppuu jengat. Monissa se säätö on aika kapea
Itsellä kun ei ole aiemmin ollut säädettävää alustaa, niin millainen operaation tuo säätö oikein on? Joutuuko sieltä paljonkin purkamaan...?? Alusta on jonkinmoinen k&w, tarkemmin en ole perehtynyt... :think
Leave a comment:
-
ihanko tottaOriginally posted by 10+ View PostEi oikeen säädettäviin saa mitään paloja siihen väliin mahdutettua.
E36 on kans vittumainen ku keula on siinä niin alhaalla. Tulee ongelmia kun laskee matalilla kumeilla

taitas olla viisain ratkasu vaihtaa heti se alusta sellaseen että saa riittävän korkeaksi.
ja konttorin jälkeen vieläkin enemmän tonttiin
Leave a comment:
-
Ei oikeen säädettäviin saa mitään paloja siihen väliin mahdutettua.Originally posted by Tonton View Postjos ei muuta tuu mieleen niin isompi halkaisija kumeihin ja biltemasta ne kumi palat kierteiden väliin
E36 on kans vittumainen ku keula on siinä niin alhaalla. Tulee ongelmia kun laskee matalilla kumeilla
Leave a comment:
-
jos ei muuta tuu mieleen niin isompi halkaisija kumeihin ja biltemasta ne kumi palat kierteiden väliin
Leave a comment:
Leave a comment: