Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 coupe ja oikea rengaspaine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dandy
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1438
    • ....

Z3 coupe ja oikea rengaspaine

Tuntuu ihmeellisen pieniltä valmistajan zetaan suosittelemat rengaspaineet. Edessä 225/45-17 ja takana 245/40-17 rengastus, joille valmistajan suositus on 2.0 ja 2.2 baria.

Onko porukalla kokemuksia kannattaako ajella noilla vai pitää järkevämmän tuntuista esim. 2.6 ja 2.8 barin painetta? Tottunut vain aiemmissa autoissa tuollaisilla renkailla kovempien paineiden käyttöön niin tuntuu omituiselta pitää noin pieniä paineita.
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

Samaa olen ihmetellyt roadsterin kanssa (4-koneella), jossa joka nurkassa 225/45/17. Lätkässä lukee eteen ja taakse 2.0 bar? Olen pitänyt 2,2 joka nurkassa, tiedä sitten.
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

Comment

• Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15248
      • Ajamisen Iloa

itsellä 225 ja 255 18" kumeissa edessä paineet 2,25bar ja takana 2,55bar (n. 25-35c lämmössä)
      enempää en laittaisi. ihmetytti se itseäkin alkuun kun oli muissa E36 tottunu paljon kovempiin paineisiin. Itse tykkään että perä lähtee kivasti sivulle ja palautuu myös vähän rauhallisemmin niin pidän siksi vähän enemmän takana paineita.

(Kokeilin edessä 2,5bar ja takana 2,7bar. mutta pito häviää helpommin., etupää rupesi puskemaan mitä se ei nyt tee ikinä missään tilanteessa.
      takapää lähtee hieman yllättävämmin luisuun, mutta ennen sitä puski aina keula jo vähän. inhottava ajaa)
      Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• Janza182
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4988
        • 013

Oonko outo kun mulla joka kulmassa 3.2bar

2.8bar niin noilla kumeilla veteli ihan törkeesti. nostin 3.2bariin niin vetely hävis ja muutenkin hemmetin jämäkkä ajaa. Niin kumit 225 ja 245 18"

edittii: mulla ei oo mitään puskemis ongelmia. Ekana jos lähtee niin perä on se joka lähtee irti.. Talvellakaan ikuna ollu puskemis ongelmaa

Comment

• Dandy
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 1438
          • ....

Originally posted by Janza182 View Post
          Oonko outo kun mulla joka kulmassa 3.2bar

2.8bar niin noilla kumeilla veteli ihan törkeesti. nostin 3.2bariin niin vetely hävis ja muutenkin hemmetin jämäkkä ajaa. Niin kumit 225 ja 245 18"

edittii: mulla ei oo mitään puskemis ongelmia. Ekana jos lähtee niin perä on se joka lähtee irti.. Talvellakaan ikuna ollu puskemis ongelmaa
          Mulla nyt tuo 2.2 baria joka kulmassa ja vetelee urissa mielestäni enemmän kuin aiemmin pitämälläni 2.6 ja 2.8 barin paineilla. Kovemmilla paineilla takarenkaat alkoivat kulua keskeltä, jolloin päätin alentaa paineet suosituksen mukaisiksi. Ajo-ominaisuudet tosin tuntuivat heikkenevän, eli mitenkähän tuon kanssa nyt tekisi...

Comment

• Habatsu
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 123
            • Vantaa

Originally posted by Dandy View Post
            Mulla nyt tuo 2.2 baria joka kulmassa ja vetelee urissa mielestäni enemmän kuin aiemmin pitämälläni 2.6 ja 2.8 barin paineilla. Kovemmilla paineilla takarenkaat alkoivat kulua keskeltä, jolloin päätin alentaa paineet suosituksen mukaisiksi. Ajo-ominaisuudet tosin tuntuivat heikkenevän, eli mitenkähän tuon kanssa nyt tekisi...
            Eikun vaan auton myyntiin

Comment

• Janza182
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4988
              • 013

Tuossa eilen kurkkasin missä kunnossa kumit niin edessä tasasesti ja takana sisälaidat. Tuo takasten sisälaidat nyt ei yllättänyt mitenkään kun renkaat on linkussa..

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎