Z3 Roadster rollover bars?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aadolf
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 285

    #1

    Z3 Roadster rollover bars?

    Käytin hakua, mutta vastaan tuli lähinnä privaviestiä tarjoavia, joten laitetaan julkinen kysymys:

    Auto on 10/96-valmistunut Z3 Roadster. Käynti marmoritiskillä vahvisti epäilykseni, eli BMW:ltä ei näitä penkin taakse asentuvia kaaria saa.

    Kysymys kuuluukin, saako joltain tarvikevalmistajalta, onko asennus hankalaa, ja mistä näitä saa - ja mihin hintaan?
    Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
    Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    Voi olla vaikea löytää: "! DO NOT INSTALL ROLLOVER BAR
    IN VEHICLES BEFORE PRODUCTION DATE 1/97" (lähde: realOEM)

    joku syyhän tuohon on, en tiedä sitten mikä.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Aadolf
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 285

      #3
      No tossa aloituspostauksessahan lukee että OEM-kaaria siihen ei saa - mutta saako tarvikekaaria...
      Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
      Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        Originally posted by Aadolf View Post
        No tossa aloituspostauksessahan lukee että OEM-kaaria siihen ei saa - mutta saako tarvikekaaria...
        Kyllähän siihen saa (kun kerran tilausnumerokin on), mutta niiden asentamista ei suositella. Ja tähän lienee jokin syy.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • eeki
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1966
          • HKI

          #5
          Ennen 1/97 valmistetuista puuttuu ilmeisesti ainakin paikat, johon nämä tuet normaalisti pultattaisiin: http://www.waycoolinc.com/z3/essenti...72301.html.htm - tuon mukaan tuet pystyy hitsaamaan myös vanhempaan malliin, jolloin nuo alkuperäiset kaaret sopivat paikalleen. Eroja voi olla tietysti muitakin, mutta sitä tarina ei kerro..

          Alumex myy valmista palikkaa sellaisiin, joissa ei ole kiinnityspisteitä: http://www.alumex.de/indexE.html - joskin tuollakin sanotaan, ettei se ole yhtä turvallinen kuin alkuperäinen rakenne, voisi kuvitella että ilman vahvistuksia tuollainen muuttuu nopeasti ympäriajossa "rotanloukuksi".

          Muutoin valmiit ratkaisut näyttäisivätkin pääpiirteittäin olevan joko rata-ajoon tarkoitettuja oikeita turvakaaria tai noiden tehtaan kaarien tilalle tulevia erilaisia vaihtokaaria.
          Ducati 998 -02 //

          Comment

          • Komu
            BTCF Member
            • Sep 2004
            • 1041
            • Nurmijärvi

            #6
            Mä en noista mitään tiedä mut pari linkkiä voin heittää ilmoille:








            Linkit poimittu nopeasti näiltä sivuilta

            http://www.mz3.net/
            Nyt ix m60 2024

            ex:E70 X5 40d + F31 330d
            Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
            Myyty tämäkin335d E91 perheauto
            Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by BeamR View Post
              Voi olla vaikea löytää: "! DO NOT INSTALL ROLLOVER BAR
              IN VEHICLES BEFORE PRODUCTION DATE 1/97" (lähde: realOEM)

              joku syyhän tuohon on, en tiedä sitten mikä.
              Originally posted by eeki View Post
              Ennen 1/97 valmistetuista puuttuu ilmeisesti ainakin paikat, johon nämä tuet normaalisti pultattaisiin: http://www.waycoolinc.com/z3/essenti...72301.html.htm - tuon mukaan tuet pystyy hitsaamaan myös vanhempaan malliin, jolloin nuo alkuperäiset kaaret sopivat paikalleen. Eroja voi olla tietysti muitakin, mutta sitä tarina ei kerro..
              Siinäpä on taas ameriikan poika keksinyt, YES IT CAN BE DONE!!!!!!!!!

              Harkitsisin kyllä pari kertaa ennen kuin lähtisin hitsailemaan

              A) Parantuuko vai huonontuuko turvallisuus?
              B) Mitä sanoo katsastussetä kun vilkaisee noita hitsisaumoja?
              C) Saako oikeasti paremmin piparia?
              D) Mitä tuumaa auton tuleva ostaja tästä tehtaan kieltämästä virityksestä?

              En kiellä enkä pyydä mutta näissä hommissa tosiaan pari kertaa kandee miettiä.
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • Aadolf
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 285

                #8
                Ookoo, kiitoksia linkeistä. Vaikuttaa vähän heikolta, ei oikein hotsita hitsauttaa ja sitä tavaralokeroakin olisi kiva käyttää vielä tulevaisuudessa. Ehkä sitten pitää unohtaa rata-ajo tolla.
                Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
                Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

                Comment

                Working...
                X