Announcement

Collapse
No announcement yet.

.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    .....

    .....
    Last edited by mika68; 07-09-2012, 08:58.
  • -Mage-
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 295
    • Vantaa

    #2
    Oven johtosarja? Ainakin aika yleinen ongelma bemuissa

    Comment

    • mika68
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1966
      • ......

      #3
      Originally posted by -Mage- View Post
      Oven johtosarja? Ainakin aika yleinen ongelma bemuissa
      Mistä kohtaan johtosarjaa kannattaisi tutkia? Onko erityisen heikkoja kohtia, esim. oven ja pilarin välinen osuus? Peili ja ikkunan nostin toimii, eli muut piuhat ainakin kunnossa:think

      Comment

      • jones69
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 510
        • Myrskylä

        #4
        Originally posted by mika68 View Post
        Mistä kohtaan johtosarjaa kannattaisi tutkia? Onko erityisen heikkoja kohtia, esim. oven ja pilarin välinen osuus? Peili ja ikkunan nostin toimii, eli muut piuhat ainakin kunnossa:think
        Juurikin tämä kohta yleensä "kuluu" näistä johtosarjoista... Tietenkin ovipahvin purkaamalla ja virtakynällä tai yleismittarilla (mielummin virtakynällä koska se kuormittaa johtoa hieman) pääset toteamaan onko vika moottorissa vai johtosarjassa.
        E91 320d ///M-Sport "Voll"

        E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

        Comment

        • -Mage-
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 295
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by mika68 View Post
          Mistä kohtaan johtosarjaa kannattaisi tutkia? Onko erityisen heikkoja kohtia, esim. oven ja pilarin välinen osuus? Peili ja ikkunan nostin toimii, eli muut piuhat ainakin kunnossa:think
          Kuten jones69 totesi niin juuri tuosta välistä tuppaa kulumaan.
          Jos et halua heti irrotella ovipahvia niin vilkaise ensin siitä läpiviennistä että johdot on ainakin silmämääräisesti ehjät. Yleensä piuhat kärsivät eniten juuri siitä rungonpuolella olevan liittimen nurkilta. Ei siis kovin iso ylläri jos joku johto on kuoriutunut tai jopa poikki.
          Jos piuhat vaikkuttavat ehjiltä niin sitten se ovipahvi irti ja mittailemaan...

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

            #6
            Originally posted by -Mage- View Post
            Kuten jones69 totesi niin juuri tuosta välistä tuppaa kulumaan.
            Jos et halua heti irrotella ovipahvia niin vilkaise ensin siitä läpiviennistä että johdot on ainakin silmämääräisesti ehjät. Yleensä piuhat kärsivät eniten juuri siitä rungonpuolella olevan liittimen nurkilta. Ei siis kovin iso ylläri jos joku johto on kuoriutunut tai jopa poikki.
            Jos piuhat vaikkuttavat ehjiltä niin sitten se ovipahvi irti ja mittailemaan...
            Repsikan puolen ovipahvi/ airbag irroitettu. Piuhat mitattu ja ehjäksi todettu. Sulakkeet ok.
            Lukossa oleva boksi ilmeisesti ehjä, koska painettaessa/vedettäessä nuppia kuskinovi ja peräluukku menee lukkoon ja aukeaa.
            Mutta kaukosäätimellä/avaimella kuskinovesta ei pelkääjän puoleinen lukko reagoi mitenkään?
            Mistäspäin vikaa pitäis seuraavaksi etsiä?

            Comment

            • -Mage-
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 295
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by mika68 View Post
              Repsikan puolen ovipahvi/ airbag irroitettu. Piuhat mitattu ja ehjäksi todettu. Sulakkeet ok.
              Lukossa oleva boksi ilmeisesti ehjä, koska painettaessa/vedettäessä nuppia kuskinovi ja peräluukku menee lukkoon ja aukeaa.
              Mutta kaukosäätimellä/avaimella kuskinovesta ei pelkääjän puoleinen lukko reagoi mitenkään?
              Mistäspäin vikaa pitäis seuraavaksi etsiä?
              Nyt menee sähköpuolelle... Ainoa asia mitä siitä tiedän on että sähkö on sinistä ja tappaa
              Joku rele ongelma? tai lukko ei saa sulku käskyä keskuslukituksen ohjaimelta? Yritin kaivella jos jostain löytyisi noi sähkökaaviot mutta en onnistunut
              Periatteessa voisit mitata toimivalta lukolta mihin piuhaan tulee virtaa kun ovet lukitaan ja sitten mitata ton toimimattoman, tosin jos jostain löytyisi kaaviot niin ei tarvitsisi tehdä "turhaa" työtä

              Onko sulla kabiinissa k-lukituksen nappia? Jos on toimiiko siitä?

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10037
                • KVLA

                #8
                Toimiikohan repsikan ovessa osa num.9:http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=41&fg=40

                Tarkasta myös liittimet,ettei ole hapettumaa tms.

                Comment

                • mika68
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1966
                  • ......

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Toimiikohan repsikan ovessa osa num.9:http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=41&fg=40

                  Tarkasta myös liittimet,ettei ole hapettumaa tms.
                  Liitin oli eilen irrallaan, oli erittäin vittumainen ottaa pois/ laittaa takaisin. Ei näkyvää hapettumaa. Ruiskautin kuitenkin teflon sprayta liittimeen.
                  Osa 9 ilmeisesti toimii, koska nappia painamalla/vetämällä keskuslukitus toimii muissa luukuissa. Pitää tänään kilauttaa Laakkosen tutulle asentajalle ja pyytää vinkkejä. Harmi kun foorumilla ei ole sattunut löytymään Z3 sähkökaavioita...

                  Comment

                  • Robi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 7606
                    • Vantaa

                    #10
                    Tutki myös takaluukun johtosarja... Kulkee jollainlailla virrat sitä kautta. Yksi z3 oli jossa samaa vikaa lisättynä heikosti toimivilla ajovaloilla... Vika löytyi kontin johtosarjasta jossa joku piuha poikki.
                    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                    Tiedustelut priva tai 0452210069

                    Current
                    E61 530d
                    E39 530d
                    E39 520iA
                    E46 330xd
                    E28 528i

                    Comment

                    • jones69
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 510
                      • Myrskylä

                      #11
                      Originally posted by mika68 View Post
                      Repsikan puolen ovipahvi/ airbag irroitettu. Piuhat mitattu ja ehjäksi todettu. Sulakkeet ok.
                      Lukossa oleva boksi ilmeisesti ehjä, koska painettaessa/vedettäessä nuppia kuskinovi ja peräluukku menee lukkoon ja aukeaa.
                      Mutta kaukosäätimellä/avaimella kuskinovesta ei pelkääjän puoleinen lukko reagoi mitenkään?
                      Mistäspäin vikaa pitäis seuraavaksi etsiä?
                      Siis mittasitko/kuormititko keskuslukituksen moottorille tulevat johdot ja niiden signaalit... Kaavioita kun ei tässä nyt ole oletan että keskuslukotuksen moottoriin tulee 3 johtoa----> (auki[jännite]/maa/kiinni[jännite]). Kun käytät keskuslukitusta auki/kiinni (kaukosäätimestä tai toisesta lukosta) niin pitäisi johonkin näistä 3:sta johdosta tulla jännite "piikki" ja yhdestä johdoista pitäisi löytyä maa... Jos tulee niin lukon moottori sökö!
                      E91 320d ///M-Sport "Voll"

                      E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                      Comment

                      • mika68
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2004
                        • 1966
                        • ......

                        #12
                        Originally posted by jones69 View Post
                        Siis mittasitko/kuormititko keskuslukituksen moottorille tulevat johdot ja niiden signaalit... Kaavioita kun ei tässä nyt ole oletan että keskuslukotuksen moottoriin tulee 3 johtoa----> (auki[jännite]/maa/kiinni[jännite]). Kun käytät keskuslukitusta auki/kiinni (kaukosäätimestä tai toisesta lukosta) niin pitäisi johonkin näistä 3:sta johdosta tulla jännite "piikki" ja yhdestä johdoista pitäisi löytyä maa... Jos tulee niin lukon moottori sökö!
                        Jep, kyllä kuormitettiin juurikin noin. Kyselin asiaa tänään tutulta Laakkosen asentajalta Jyväskylästä niin siellä oli koko tiimi sitä mieltä että, lukkolaitteessa oleva moottori on sökö! Ohjausvirtahan liikkuu lukkojen välillä, koska oikean oven nupista vetämällä/painamalla käsky menee vasempaan ovilukkoon ja peräkonttiin.

                        Comment

                        • jones69
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 510
                          • Myrskylä

                          #13
                          Originally posted by mika68 View Post
                          Jep, kyllä kuormitettiin juurikin noin. Kyselin asiaa tänään tutulta Laakkosen asentajalta Jyväskylästä niin siellä oli koko tiimi sitä mieltä että, lukkolaitteessa oleva moottori on sökö! Ohjausvirtahan liikkuu lukkojen välillä, koska oikean oven nupista vetämällä/painamalla käsky menee vasempaan ovilukkoon ja peräkonttiin.
                          Näin arvelinkin...
                          E91 320d ///M-Sport "Voll"

                          E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                          Comment

                          • pyyn0
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 1053
                            • Fin

                            #14
                            juu, se moottori se on. itselläni oli aikaisemmassa zetassa ihan sama vika.
                            -BMW F11 530xd -12
                            -BMW E60 530dA -04
                            -BMW E23 735iA -85
                            Ex
                            -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                            -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                            -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                            -BMW E39 528i 96

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎