Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 Tekniikka erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kossu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 29
    • 08

    #16
    Originally posted by Oskars View Post
    Ei minun silmään ainakaan osunut että kukaan konetilasta olisi puhunutkaan?


    Tässä mielestäni esillä ollut tekniikan vaihto ko malliseen autoon, ja sen mukaan konetila on ymmärtääkseni se mikä ratkaisee jotain?
    Jos lokasuojien pullistukset on päältä erilevyisiä( liekö?) niin mahtaako se olla se kaikista tärkein asia? Vielä kun rajauksena ollut z3 roadster niin mitään tekemistä coupella ei siihen ole jos se onkin erilevyinen.

    Comment

    • iikka
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2597
      • Oulu

      #17
      Originally posted by kossu View Post
      Tässä mielestäni esillä ollut tekniikan vaihto ko malliseen autoon, ja sen mukaan konetila on ymmärtääkseni se mikä ratkaisee jotain?
      Jos lokasuojien pullistukset on päältä erilevyisiä( liekö?) niin mahtaako se olla se kaikista tärkein asia? Vielä kun rajauksena ollut z3 roadster niin mitään tekemistä coupella ei siihen ole jos se onkin erilevyinen.
      6syl zetat on perästä leveämpiä ku 4syl.. huomattava ulkonäöllinen ero, mut jos sillä ei oo mitään väliä (itse ku ostin zetaa niin ainoa vaihto ehto oli leveällä perällä oleva) niin saahan tohon halvalla laitettua tekniikan ku ostaa jonku kolaroidun e36 325 tai 328 ja nakkaa koneen ja laatikon paikolleen ja vaihtaa piuhasarjatki siitä kolari e36 tohon zetaan..
      Speed costs, how fast you wanna go?

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #18
        Originally posted by Carbonfiber View Post
        Juu ei kannata ryhtyä. 2.8 ja M Roadster on loksuiltaan leveempiä(muistaakseni myös etuloksuiltaan) ja muut on noita kapeempia myös se 3.0.
        Onko tosiaan 3.0 myös kapea?

        Comment

        • Z3BMW3
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 159
          • Tampere

          #19
          Originally posted by iikka View Post
          6syl zetat on perästä leveämpiä ku 4syl.. huomattava ulkonäöllinen ero, mut jos sillä ei oo mitään väliä (itse ku ostin zetaa niin ainoa vaihto ehto oli leveällä perällä oleva) niin saahan tohon halvalla laitettua tekniikan ku ostaa jonku kolaroidun e36 325 tai 328 ja nakkaa koneen ja laatikon paikolleen ja vaihtaa piuhasarjatki siitä kolari e36 tohon zetaan..
          2.8, 3.0 ja M ovat leveämmillä takalokasuojilla, erilaisella takapuskurilla ja sivujen (ovien) alahelmat takaa hieman leveämmät. Kori itsessään on sama.

          1.8 Z3:sia kaksi ja Z3M omistaneena ja ajaneena tiedän aivan itse.
          Tietty etupuskuri/spoileri jne pikkuosia on sitten erilaisia, mikä antaa joillekin näköharhan.

          Mutta kysyjälle, 6-kone menee koriin, mutta en tiedä, ovatko koneen ja laatikon tuet samanlaisia. Saattaa joutua vaihtamaan:
          vaihdelaatikko, perä, jarrut, vetonivelet, takalokasuojat, ruiskuboksi, ajonesto, avaimentunnistin, mittaristo, ajotietokone, johtosarjat jne.

          ABS/ajonhallinnan ja akun paikka muuttuu myös vuosimalleittain.

          Eli hommaa tulee. Joskin mittariston, ajotietokoneen jne. saattaa saada koodattua, jos ei suoraan sovi. Takalokasuojia ei välttämättä tarvitse vaihtaa, jos tuunaa vetonivelet vanhasta.

          Itse en kyllä vastaavaan lähtisi, ellei olisi suoraan samanlaista Z3 mallia, josta ottaisi osat.
          Tosin, jos paikka on purkuun, niin kolaroidun 6-koneellisen Z3n voi saada aika edullisesti Saksasta. Saahan siitä vielä varaosia nipun ja korin.

          4500e Saksasta mobile.de 2.8l coupe Z3.
          Target on myynyt noita oikealta ajettavia Z3M:iä alle 10te, joten siinä voisi olla ehkä järkeä. Tosin Z3Mn saa talvihintaan veroineen Suomestakin jo alle 20te.

          Eli puuhaa on, rahalla mitattuna ei välttämättä kannata. Ehkä kolaroitu ja verotettu Z3n Suomesta voisi juuri ja juuri kannattaa laittaa isomman koneen pohjaksi.

          Suosittelen tuota Z3Mää samantien. Kannattaa ainakin koeajaa. On nimittäin aivan eri auto. Nimimerkillä Z3sia kuusi vuotta ajaneena...

          Tosin kannattaa budjetoida sitten takarenkaisiin enemmän, kuin bensaan.
          Z3BMW3

          Comment

          • Allianz
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 386
            • Vantaa

            #20
            Nopealla RealOEM lukemisella kaikki pellit ovat erilaisia. Konepelti, etusivupellit, helmat, puskurit, takaluukku, takalokasuojat ja jopa pensatankin luukku on erilainen kapeassa noin 40 taalaa ja leveassa 80 taalaa.
            Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
            ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
            "perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎