Niinpä tietysti, 31€/kpl
Z3 coupe tietoa
Collapse
X
-
-
Ohoi jälleen tohvelimiehet!
Omaan coupeen suunnittelen vanneostoksia kesäksi. Kiinnostus kohdistuu 18"-19" vanteisiin. Tutulla on täällä Turussa coupessa 8,5x19 et 35 ja 9,5x19 et 26, takapää vaati jo näillä kaarien muokkausta. Olen toki nähnyt kuvia härskeimmistä 11" leveistä yms takana, mutta mitkä vanteet pyörii tässä korissa ilman kaarien muokkausta? Alusta on n 30mm madallettu.
Esim meneekö eteen 8x18/8,5x19 et 20? Entäs taakse 9x18/9,5x19 et 20? Rengasliike suositteli et yli 30...
Ja lisäkyssä: Eräs suositustaulukko antoi M-mallille pienemmän ET:n taakse, mutta eikös tämä normicoupen takapää ole aivan samanlainen, raideleveys ja lokarit?Last edited by biglimited; 07-02-2010, 02:03.Deutchland uber alles!
Comment
-
Kyllähän siellä eroja on.
M:ssä on alkuperäisenä 9x17 ET8.
Mulla nyt takana 9,5x19 ET 3.
Hyvä ET olis 10tuumaiselle 0.
Nämä siis M:ssä.
Ja jos olet asioinut Rengasturussa niin siellä ainoastaan Eemeli ymmärtää jotain ET lukemista. Muilla ei ole hajuakaan.
Tossa vielä hyvä laskuri aiheeseen.
Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.
Comment
-
Ja tällä ET:llä ei tarvinnu muokata kaaria vai...? Onpas siellä sitten tilaaOriginally posted by 540iA View PostKyllähän siellä eroja on.
M:ssä on alkuperäisenä 9x17 ET8.
Mulla nyt takana 9,5x19 ET 3.
Hyvä ET olis 10tuumaiselle 0.
Nämä siis M:ssä.
M coupen rengastuksista ei ilmeisesti voi ottaa mallia jos meinaa välttyä kaarihommilta.. :think
Eemelin kanssa taisin juurikin vanteita katsella, tosin Virran Markoltakin olen saanut aina hyvää palvelua
Last edited by biglimited; 07-02-2010, 12:02.Deutchland uber alles!
Comment
-
Originally posted by biglimited View PostOhoi jälleen tohvelimiehet!
Omaan coupeen suunnittelen vanneostoksia kesäksi. Kiinnostus kohdistuu 18"-19" vanteisiin. Tutulla on täällä Turussa coupessa 8,5x19 et 35 ja 9,5x19 et 26, takapää vaati jo näillä kaarien muokkausta. Olen toki nähnyt kuvia härskeimmistä 11" leveistä yms takana, mutta mitkä vanteet pyörii tässä korissa ilman kaarien muokkausta? Alusta on n 30mm madallettu.
Esim meneekö eteen 8x18/8,5x19 et 20? Entäs taakse 9x18/9,5x19 et 20? Rengasliike suositteli et yli 30...
Ja lisäkyssä: Eräs suositustaulukko antoi M-mallille pienemmän ET:n taakse, mutta eikös tämä normicoupen takapää ole aivan samanlainen, raideleveys ja lokarit?
eteen sopiva on noin ET25-35. sanoisin että ET30 on optimi. takapää riippuu ihan rengastuksesta. mulla oli takana 9,5x17" ET13 235/40 kumilla ja parista millistä oli kiinni että raapi. älä missään tapauksessa suunnittele jotain 19 tuumaista... maksimissaan 18" ja joku kunnon 17" koottava sopii myös.
19" ongelma on siinä, että riittävän matalia kumeja ei saa, jos ei halua työntää jotain 215/35 myös taakse. 255/30 on jo aivan liian iso Z3:n alle, tai sitten ET pitää nostaa jo jonnekin 30 tasoon, että mahtuu. siinä vaiheessa voi kunnon reunavanteet unohtaa.
18" ongelma lähes sama, mutta eteen 215/40 ja taakse 245/35 menee jo jotenkin.
17" vanteille kun pyöräyttää 215/40 ja 245/35, niin auton saa jo tonttiin ja leveää reunaa vanteeseen
Last edited by bemu2000; 07-02-2010, 12:38.
Comment
-
255/30 liian iso? Kerro lisää?Originally posted by bemu2000 View Post
19" ongelma on siinä, että riittävän matalia kumeja ei saa, jos ei halua työntää jotain 215/35 myös taakse. 255/30 on jo aivan liian iso Z3:n alle, tai sitten ET pitää nostaa jo jonnekin 30 tasoon, että mahtuu. siinä vaiheessa voi kunnon reunavanteet unohtaa.
Mittarivirhe 1km/h alkuperäseen kokoon verrattuna..
Mutta totta tuo että 19" äkkiä menee metsään. Hyvin harva 19" sopii autoon.
Itsellähän on nuo CH:t 19".. Perus hopeana en laittaisi alle tuossa koossa. Hyppäisi silmille niin pahasti. Mustana ei näytä niin isoilta ja kelpaa omalle silmälle (itseä vartenhan näitä muokataan..)
17/18" passelimmat koot tohon koppaan.
Comment
-
Juu 10x17 klassikkokoko sopis hyvin tällaselle oldskuul-miehelle
Tuntuu vain harvalta niitä saavan (Keskin kt1 esim)... 18-19 on nykyään niin suosittuja, että niistä löytyy valikoimaa huomattavasti enemmän.
Ja budjetti ei veny koottaviin laatuvanteisiin tällä kertaa
Deutchland uber alles!
Comment
-
jep. ulkohalkaisija on niin iso, että rengas pitää jättää sisään, että mahtuu. eli mitään tyylikkäitä ja leveitä ET13-20 takavanteita turha haaveilla ja koko auto jää samalla korkeaksiOriginally posted by Janza182 View Post255/30 liian iso? Kerro lisää?
Mittarivirhe 1km/h alkuperäseen kokoon verrattuna..
Mutta totta tuo että 19" äkkiä menee metsään. Hyvin harva 19" sopii autoon.
Itsellähän on nuo CH:t 19".. Perus hopeana en laittaisi alle tuossa koossa. Hyppäisi silmille niin pahasti. Mustana ei näytä niin isoilta ja kelpaa omalle silmälle (itseä vartenhan näitä muokataan..)
17/18" passelimmat koot tohon koppaan.
Comment
-
jos budjetti on rajallinen, niin mites 18" BBS LM replicat? kumeiksi ne 215/40 ja 245/35 ja takapään säätää vielä spacereilla kohdalleen...Originally posted by biglimited View PostJuu 10x17 klassikkokoko sopis hyvin tällaselle oldskuul-miehelle
Tuntuu vain harvalta niitä saavan (Keskin kt1 esim)... 18-19 on nykyään niin suosittuja, että niistä löytyy valikoimaa huomattavasti enemmän.
Ja budjetti ei veny koottaviin laatuvanteisiin tällä kertaa
edit: tää 18" Schnitzer replica voisi olla kans asiallinen...
Last edited by bemu2000; 07-02-2010, 22:28.
Comment
-
Heh! Juuri sellaisia mä Rengasturussa kävin kattomassaOriginally posted by bemu2000 View Postjos budjetti on rajallinen, niin mites 18" BBS LM replicat? kumeiksi ne 215/40 ja 245/35 ja takapään säätää vielä spacereilla kohdalleen...
18" loppuu valitettavasti 9" leveydessä ja et olis joko 38 tai 20... Kierros vanteita on n 700€ vain ja Keskiniltä 10x17 taakse menis liki tonttuun. Ei ole onneksi vielä kiire kesäkeleille
Deutchland uber alles!
Comment
-
eteen olis just optimi ET35 ja taakse ET20, jos suostuvat myymään "eripari" setin...Originally posted by biglimited View PostHeh! Juuri sellaisia mä Rengasturussa kävin kattomassa
18" loppuu valitettavasti 9" leveydessä ja et olis joko 38 tai 20... Kierros vanteita on n 700€ vain ja Keskiniltä 10x17 taakse menis liki tonttuun. Ei ole onneksi vielä kiire kesäkeleille 
Comment
-
Vastasinkin jo privaan mutta tämä on niin tärkeä että pakko vastata vielä tänne eli:Originally posted by biglimited View PostJa lisäkyssä: Eräs suositustaulukko antoi M-mallille pienemmän ET:n taakse, mutta eikös tämä normicoupen takapää ole aivan samanlainen, raideleveys ja lokarit?
M ja "normaalin" raideleveys EI ole sama. M:ssä tyypillisesti voi käyttää noin 20mm pienemmällä ET:llä varustettua vannetta kuin "normaalissa".
Comment
-
9,5x19 et 28 255/30 m5 replikat koitettu taakse ja samaa mieltä siitä että 19" on liian suuri tähän koriin. Kivasti tuli reunaan eikä kumia ollut tosiaan mitenkään liikaa munkaan madallettuun tohveliin. Mutta sivulta katsoessa isot pallot "syö" pientä autoa ja sen linjoja ikävästi...Originally posted by bemu2000 View Post
19" ongelma on siinä, että riittävän matalia kumeja ei saa, jos ei halua työntää jotain 215/35 myös taakse. 255/30 on jo aivan liian iso Z3:n alle, tai sitten ET pitää nostaa jo jonnekin 30 tasoon, että mahtuu. siinä vaiheessa voi kunnon reunavanteet unohtaa.
Kyllä noihin pyöräkoteloihin pitää saada vanne joka tulee aivan reunaan, vaikkakin sitten vain 17":na
Deutchland uber alles!
Comment
-
Miitissä tuli puheeksi Z3:en tankin koko. Heitettiin ilmoille "tieto" että olisi vain 45 litraa... Katsoin auton manuaalista jossa kerrottiin että 51 litraa josta 8l varalla, eli näin
Deutchland uber alles!
Comment
Comment