Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 & M52B28 ongelma, kierroslukumittari sekoili ja nyt auto ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jns
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 33
    • Helsinki

    Z3 & M52B28 ongelma, kierroslukumittari sekoili ja nyt auto ei starttaa

    Nyt kävi köpelösti. Eilen 15.4. kävin hakemassa auton talviteloilta tarkoituksena ajaa se katsastukseen (joka piti suorittaa 14.3. mennessä) ja samalla rekisteröidä zetan liikennekäyttöön.

    Mulkoilin tossa muita threadeja en pikaisella 20 min selailulla löytäny ainakaan ihan vastaavaa ongelmaa näillä oireilla.

    Ajellessani katsastuskonttorille (n. 60 kilsaa) huomasin matkan varrella, että kun ajoin kaivon kannen, korjatun asfaltin tai siltojen yli (niissä kun on ne tärähdyksen ennen ja jälkeen) niin kierroslukumittari sekoili aina auton tärähtäessä ja kävi pari tonnia alempana + samalla bensan syöttö moottorille tuntu katkeevan ja moottorijarrutus hetkellisesti.

    Hetkeä ennen tuota määränpäätä auto sitten sammui tielle. Sitä ennen kierroslukumittari poukkoili 0-5000 välillä ihan miten sattuu muutaman sekunnin ajan ja moottori sai polttoainetta pariin otteeseen niin että kuvittelin matkan jopa jatkuvan.

    Sen jälkeen moottori ei enää lähtenyt käyntiin. Ekalla käynnistyksellä kyllä hurahti ilman mitään ongelmia tuntia aikaisemmin, mut nyt enää starttimoottori pyöri siellä. Siihen jäi, eikä lähteny enää liikkelle. Osaako joku diagnosoida, että onko vika bensapumpussa, sytytystulpissa vai onko joku johto kenties irronnu kun tuo tärähdys aina aiheutti pieniä oireita?
    Last edited by jns; 16-04-2011, 10:53. Reason: asd
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Voisi olla vaikka kampiakselin asentotunnistin, selviää vikakoodit lukemalla.

    Vai oliko akunkenkä talven irti ja nyt jäi löysälle
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • jns
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 33
      • Helsinki

      #3
      Akun kengästä raavin karstat irti vuos sit ja viisastuin siinä samalla hieman mut joo, zeta on raahattu huoltofirman pihalle odottelemaan maanantaita. poustaillaan sit minkälainen säätö siitä tulee.

      Comment

      • Simppaa
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 49
        • Hyvinkää

        #4
        Akku kuollu ja/tai laturissa häikkää?
        e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

        Comment

        • jns
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 33
          • Helsinki

          #5
          nöyp, akku ok ja latingissa.

          Laakkosen huoltohäiskä epäili mun vikakuvauksen perusteella bensapumppua syypääks, mutta "huollossa on jonoa" ja nää hinaustapaukset käsitellään saapumisjärjestyksessä sitä mukaa kun siellä ei oo huoltohenkilökunnalla muuta tekemistä. Eli alustava huoltopäivämäärä vasta 2.5.

          God damn.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #6
            Vikakoodit voi lukea muutkin kuin laakkonen. Ja vähän edullisemmin kuin 109e vai mitä lie nykyään kustantaa
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17519
              • Turku

              #7
              Originally posted by jns View Post
              nöyp, akku ok ja latingissa.

              Laakkosen huoltohäiskä epäili mun vikakuvauksen perusteella bensapumppua syypääks, mutta "huollossa on jonoa" ja nää hinaustapaukset käsitellään saapumisjärjestyksessä sitä mukaa kun siellä ei oo huoltohenkilökunnalla muuta tekemistä. Eli alustava huoltopäivämäärä vasta 2.5.

              God damn.
              Ei jumalauta! Hinauta se jonnekin muualle.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • jarci
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 783
                • Sawo

                #8
                melko varmasti pumppu tai johdot. helpolla katsoo itsekin.
                Nykyisin mennään X3 E83

                Comment

                • jns
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 33
                  • Helsinki

                  #9
                  Juu katsoo varmaan helposti ja nopeasti, jos ja kun tietää mistä katsoa, mutta mä olen suoraan sanottuna aika tumpelo tekemään muuta kuin tarkistamaan öljyt. Tai vaihtamaan pyyhkijöitten sulat, enkä tiiä paremmastakaan kuin Laakkonen. Metroautoa kokeilin alkuun mut ei sielläkään menny kovin putkeen hommat :-(

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Jos tarvetta saada auto ajoon niin pistä privaa. Tosin aikaa itelläkin vasta joko sunnuntaina tai ensviikolla alkuviikon jälkeen.
                    Vikakoodit tmv. ehtii kyllä katsomaan esim nyt tiistaina illallakin.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #11
                      Mitä itse vikaan tulee niin en usko bensapumppuun, ei se kiekkamittari lähde siitä sekoilemaan jos bensansyöttö katkeaa.
                      Sensijaan joko kampuran asentoanturi rikki tai jokin virransyöttö esim moottorinohjaukselle. Selviää kyllä helposti.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • jns
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 33
                        • Helsinki

                        #12
                        Supalle iso kiitos, että pääsit jelppimään + nollaamaan vikakoodaukset ja selittämään autojen sielunelämää vähän muutenkin.

                        Itselleni potku persiille tyhmyydestä: Check power and cables.

                        Akun plussasta moottoriin menevä johto (ohukaisenpi) oli löysällä ja ei pysynä kunnolla kiinni.

                        Hyvää: Auto ajossa ja katsastuksesta läpi ilman huomautuksia
                        Huonoa: Ois voinut olla jo perjantaina, jos olisin vaivautunu tarkistamaan yhen ainoon johdon. Luulin oppineeni jotain viime vuonna, mut näköjään uus vuos ja uudet opit.

                        Kaasu pohjassa kohti kesää ->

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #13
                          Niinpä

                          No pääasia että toimii
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎