Auto ravistaa tutisee 30-70kmh vauhdissa. Alkoi noin kaksiviikkoa sitten. Katsastettu viikkositten (oikea alapallonivel oli väliä vaihdettu koko alatukivarsi). Tärinä alkoi kuitenkin ennemmin. Vasen etujarru laahasi leimalle mentäessä niin pahasti, että savu nousi levystä. Leima kuitenkin tuli. Olin jo ajamassa ostamaan uutta jarrusylinteriä, mutta kun pääsin liikkeen pihaan vika oli poissa ja jarru tuskin lämpöinen. Ajattelin että jos olisi ohimenevä etten turhaan vaihda. No ei ollut. Muutaman kilometrin ajo moottoritiellä niin ratti vispaa huolella puolelta toiselle. Auto kulkee kuitenkin suoraan ja ei täristä jarrutettaessa lainkaan.
Voiko jarrulevy olla kiero, vaikka ei täristäisi rattia jarruttaessa? Vaihtaisin kerralla levyt, palat ja männät jos näillä vika korjaantuisi. "tutina syö miestä"
En kuitenkaan hyvikseni levyjä vaihda, mikäli edellämainittu ei ole "mahdollista".
Voiko laahaava jarru vavistaa koko autoa, ilman että ratti tärisee? Yli 80kmh vauhdissa vapinaa/täristystä ei ole lukuunottamatta kahtakertaa jolloin ratti on ruvennut tärisemään.
Minkälaista tutinaa/vapinaa vetoakselit voivat aiheuttaa? Leimalla huomasin, että oli hieman tullut rasvaa pihalle sisemmistä suojakumeista.
Moottoritien rampin jälkeen (rajumpi kiihdytys) kun nostaa kaasun joutuu tekemään pienen korjausliikkeen ratilla. Tuntuu kuin takapää eläisi omaa elämäänsä. Takapään kaikki puslat, jouset, iskarit vaihdettu toissakesänä.
Kieltäydyn uskomasta puslien antautumiseen. PRKL pitääkö niitäkin vaihdella melkein vuosittain?
Eli ensimmäisenä nyt tuo laahaava jarru kuntoon, mutta mieluusti tekisi samalla kertaa kaiken. Ellei kaikki voi johtua tuosta kyseisestä jarrusta.
Voiko jarrulevy olla kiero, vaikka ei täristäisi rattia jarruttaessa? Vaihtaisin kerralla levyt, palat ja männät jos näillä vika korjaantuisi. "tutina syö miestä"
En kuitenkaan hyvikseni levyjä vaihda, mikäli edellämainittu ei ole "mahdollista".
Voiko laahaava jarru vavistaa koko autoa, ilman että ratti tärisee? Yli 80kmh vauhdissa vapinaa/täristystä ei ole lukuunottamatta kahtakertaa jolloin ratti on ruvennut tärisemään.
Minkälaista tutinaa/vapinaa vetoakselit voivat aiheuttaa? Leimalla huomasin, että oli hieman tullut rasvaa pihalle sisemmistä suojakumeista.
Moottoritien rampin jälkeen (rajumpi kiihdytys) kun nostaa kaasun joutuu tekemään pienen korjausliikkeen ratilla. Tuntuu kuin takapää eläisi omaa elämäänsä. Takapään kaikki puslat, jouset, iskarit vaihdettu toissakesänä.
Kieltäydyn uskomasta puslien antautumiseen. PRKL pitääkö niitäkin vaihdella melkein vuosittain?
Eli ensimmäisenä nyt tuo laahaava jarru kuntoon, mutta mieluusti tekisi samalla kertaa kaiken. Ellei kaikki voi johtua tuosta kyseisestä jarrusta.
Comment