Z3 1.8 m43 valmistettu 11/95 (CJ11) sammui ajosta.
Moottori kakelsi hetken ja sammui eikä käynnistynyt enää.
Jäähdyttyäan moottori käynnistyy ja käy normaalisti kunnes lämpenee.
Vikakoodin lukija b100 http://sixtek.fi/pdf/B100_Manual.pdf lukee koodin c8 (DME unit selftest) välillä myös 24 (evaporative purge control valve) myös 12 (intake air resonace (DISA) valve?) on näkynyt.
Autossa ei ole OBD2 liitintä mutta 20-piikkinen pyöreä löytyy. Avasin DMEn, piirilevy näytti ehjältä ja juotoksen hyviltä, näyttäisi siltä että chippi on joku viritys kun siinä lukee käsin kirjoitettuna z3 1.8 turbo. DMEn irroituksen ja takaisin laittamisen jälkeen ei vikakoodeja ollut mutta moottorin lämmettyä ongelmat palasivat.
Evaporative purge control valve (FUEL TANK BREATHER VALVE 13901726705) vaikuttaa ehjältä (tykyttelee välillä kun kone käy).
Ei kai tässä m43ssa DISAa ole?
Mitähän tässä on rikki? Auto on espoossa.
Lämpöanturi?, missä se on
Osa 10 ?
Nokka akselin asentotunnistin?
osa 21?
Jotain muuta?
Moottori kakelsi hetken ja sammui eikä käynnistynyt enää.
Jäähdyttyäan moottori käynnistyy ja käy normaalisti kunnes lämpenee.
Vikakoodin lukija b100 http://sixtek.fi/pdf/B100_Manual.pdf lukee koodin c8 (DME unit selftest) välillä myös 24 (evaporative purge control valve) myös 12 (intake air resonace (DISA) valve?) on näkynyt.
Autossa ei ole OBD2 liitintä mutta 20-piikkinen pyöreä löytyy. Avasin DMEn, piirilevy näytti ehjältä ja juotoksen hyviltä, näyttäisi siltä että chippi on joku viritys kun siinä lukee käsin kirjoitettuna z3 1.8 turbo. DMEn irroituksen ja takaisin laittamisen jälkeen ei vikakoodeja ollut mutta moottorin lämmettyä ongelmat palasivat.
Evaporative purge control valve (FUEL TANK BREATHER VALVE 13901726705) vaikuttaa ehjältä (tykyttelee välillä kun kone käy).
Ei kai tässä m43ssa DISAa ole?
Mitähän tässä on rikki? Auto on espoossa.
Lämpöanturi?, missä se on
Osa 10 ?
Nokka akselin asentotunnistin?
osa 21?
Jotain muuta?
Comment