Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 vakionopeuden säädin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ripatsu
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 144
    • Suomi Finland

    Z4 vakionopeuden säädin

    Heip, kuten täällä toisaalla on kirjoitettu vakionopeudensäätimen voi tosiaan asentaa itsekin.

    Itse tilasin S:n kautta viiksen hintaan 66 ja risat! Ohjelmointia ei tarvita, ellei halua, että vakionopeudensäädin näkyy varusteluettolossa, kun auto pannaan piuhaan. (Kukapa tätä tarvitsee paitsi merkkimyyjä?)

    Itse asentaminen on todella yksinkertainen juttu. Ohjaustangon päällä oleva muovikoppa irti - yksi ristipääruuvi. Myös alhaalla ohjaustangon säädinvivun alla yksi ristipääruuvi. Muovikopan yläosaan aukko esim. sahalla, sahausviivat valmistaja on tehnyt jo valmiiksi. Aukko siistiksi, viiksen päähän piuha kiinni (löytyy helposti ohjaustangon sisältä), viiksi paikoilleen ja kopat kiinni. Kopan kielekkeissä ja ajureissa kannattaa olla tarkkana, muuten koppa ei mene kunnolla kiinni, mutta kun tämän tietää, mitään ongelmaa ei ole. Väitän, että koko hommaan menee alta 15 minuuttia, jos kaikki sujuu kuten pitää.

    Ja tämä sama merkkiliikkeessä 550 (tarkistettu hinta), sisältää mm. ohjelmoinnin 170 e.

    Mainittakoon, että merkkiliike piti omaa hintaansa ihan kohdallaan olevana.
  • Walter
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 6
    • Italia, Porto Maurizio

    #2


    Mulla haku päällä eli E85:n vaihto E86 faceliftiin. Kriteerinä oli aluksi tuo monitoimiratti, mutta löysin yllä olevan linkin kautta tuon monitoimiratin retro kitin.

    Onkohan jollain kokemuksia tuon toimivuudesta ja sen asennuksesta?

    Comment

    • joni88
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 308

      #3
      itellä tarkotuksena ostaa z4 vm 2007 kakkosautoksi kun nyt olisi halvalla tarjolla. siinä ei kruisea ole joka tärkeä kriteeri itelle. jos noin helppo homma niin loistavaa, mikäs tää "S" on jonka kautta tuohon hintaan cruisen on saanut??
      G11 740e

      Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

      Comment

      • joni88
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 308

        #4
        Soitin laakkoselle sekä autokeskukseen. Viiksi noin 100e, asennuspaketti joka sisältää johdot, muotoillun muovilevyn ja viikset, maksaa noin 290e, ja sanoi että vaatii koodaamisen.

        Meneekö siis pelkällä viiksen vaihdolla vai pitääkö asennussarja ostaa?
        G11 740e

        Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

        Comment

        • ripatsu
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 144
          • Suomi Finland

          #5
          Originally posted by joni88 View Post
          itellä tarkotuksena ostaa z4 vm 2007 kakkosautoksi kun nyt olisi halvalla tarjolla. siinä ei kruisea ole joka tärkeä kriteeri itelle. jos noin helppo homma niin loistavaa, mikäs tää "S" on jonka kautta tuohon hintaan cruisen on saanut??
          Schmiedmanni. Tää oli siis E85:een, mulla oli ainakin piuha omassani valmiina, joten tarvin pelkän viiksen

          Comment

          • RobiV
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 89
            • Jokela

            #6
            Tossa osanumero sille viikselle minkä ripatsu vissiin omaansa laittanut? :think
            61-31-6-940-989
            E92 M3 Lci -11
            E91 318D -08 Jumal N47
            E83 X3 2.0D -05
            E53 X5 4.4 Oem Aero Kit -02
            E36 M3 Coupe -94
            E46 Alpina B3 3.3 Coupe -00 #029
            Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR lhd -07
            Ex:Alpina E46 B3 3.3 Sedan -99 #065 + E39 D10 BiTurbo Touring -01 #061
            Ex:BMW e61x2 e92x1 e30x1 e53x1 e46x1 e60x1 e39x3 e34x2 e32x1 e28x1

            Comment

            • TiC
              Bimmer Rookie
              • Oct 2002
              • 99
              • Kanta-Häme

              #7
              Onkos muilla kokemusta vakionopeudensäätimen jälkiasennuksesta Z4:seen? -04 vuoden Z4 alla ja vakkaria kaipailisi kovasti. Riittääkö siis pelkän viiksen hankinta? Onko tietoa siitä että onko kaikissa autoissa nuo johdot valmiina ettei tarvi kuin lyödä viiksi kiinni ja johdot liittimiin?

              Comment

              • meteor
                Bimmer Rookie
                • Sep 2013
                • 123
                • Hämeenlinna

                #8
                Ainakaan -05 ei ole valmiina liittimiä ratin alla vaan pitää vetää piuhat konehuoneen puolelle. Tarkista ratin alla olevan suojan alta onko siellä liittimet paikoillaan.

                Comment

                • hedelma
                  Newbiemmer
                  • Jun 2012
                  • 2
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Onko kellään tietoa millainen homma on laittaa E89 malliin? auto vuosimallia -09, monitoimiratit, navit yms. löytyy mutta vakkari puuttuu.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎