Moro, onko kukaan viritellyt Zetan äänentoistoa paremmaksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z:n äänentoisto
Collapse
X
-
mua kyllä ne z3:n popitkin kiinnostaa.
Vaikka mielellään nään (ja kuulisin) hienosti soivia muitakin zetoja.
Itelläki kustomina duunatut autossa mutta niitä on monesti jo rukattu. pitäs joko ottaa kaikki pois tai sitten panostaa tosissaan. Osaisin kyl ite laskea suunnitella ja tehä jakosuotimista lähtien kaikki mutta kun taas auton kanssa yleisesti ottaen poropeukalo...
Comment
-
-
Originally posted by Z3C View PostMinä olen.
Edit: toisin olet varmaan enemmän kiinnostunut Z4:sta eikä Z3:sta?
Itse ajattelin, että laitan orkkishifit, kun en halua alkaa askartelemaan. Eli Bemarin oma top hifi tulee mun neloseen
Comment
-
-
Mulla on SK-Autosoundin tekemät äänentoistolaitteet omassa masseyn korvikkeessa ja ne kyllä soi tosi hyvin, niihin voi halutessaan tulla tutustumaan, koska itse en ymmärrä niistä mitään. Ja Jos hommaa mulle uudet orkkis ovipahvit ja osaa purkaa noi nätisti pois, niin voin myydä ne poiskin, saisin itselle painonsäästöä ja joku enemmän hifeistä innostunut sais itselleen järjettömän hyvin soivat popit.Isillä on
Comment
-
-
noi sun popit on vaan ihan kauheen näköset
mulla on tälläset, en muista ikinä sen firman nimeä:
Eli diskantti tos vakiopaikalla, sit keskari ja pari midbassoa tossa alempana.
noille on oma vahvari ja sit oli kontissa ennen Focalin subbari ja sille oma vahvari mutta poistin ne autosta...Last edited by Remotion; 30-11-2012, 13:31.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View Postnoi sun popit on vaan ihan kauheen näköset
mulla on tälläset, en muista ikinä sen firman nimeä:
Eli diskantti tos vakiopaikalla, sit keskari ja pari midbassoa tossa alempana.
noille on oma vahvari ja sit oli kontissa ennen Focalin subbari ja sille oma vahvari mutta poistin ne autosta...
eihän näin pieneen autoon voi näköjään nättejä pahveja edes saada.Isillä on
Comment
-
-
Noi Remotionin soundboardit on Jehnertin tekeleet, niitä löytyy kahta eri mallia Z3:een.
http://www.jehnert.de/produkte-doorb...tem?lang=en_us
http://www.jehnert.de/produkte-doorb...tem?lang=en_us
Oon yrittänyt tuollaisia metsästää ebaystä mutta ovat menneet älyttömillä hinnoilla aina kaupaksi joten on toistaiseksi saanut jäädä.
Sieltä löytyy Z4:kin jonkinlaisia ratkaisuja:
http://www.jehnert.de/produkte-doorb...bmw?lang=en_usMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View Posthahha no se on vähemmän in joor feis. Mutta melkoinen mötikkä tietty silti
entiiä itellä himassa tää musapuolikunnossa, vois autosta ottaa kaikki pois, ne orkkis ovipahvit missä on se jäätävä ruokalapputasku on vielä rumemmat vaan ku nää mun.
Onhan nuo nyt hienommat ku mulla. Itse tässä pohdiskellu samaa, et noi vois karsia vi..uun omastakin autosta nuo musauttimet, ylimääräistä painoa vaan. Oon tässä pohdiskellut, josko lähettäis omat malliksi tai kysyis Mateuszelta Puolasta, löytäiskö se sieltä z3:sen ovipahveja, joista ottais muotit ja tekis carbon fiber-pahvit tohon omaan,todella paljon halvemmaksi tulisi ainakin, kuin uusien orkkisten ostaminen.Isillä on
Comment
-
-
Sitten Jari jos myyt erillissarjan edestä niin mulla on olemassa niihin jakosuotimet.
Nythän siinä soittimessa on jakosuotimet itsessään.
Diskantit ottaa aika nopeasti kipeätä jos ilman suotimia soitetaan.Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNoi Remotionin soundboardit on Jehnertin tekeleet, niitä löytyy kahta eri mallia Z3:een.
Oon yrittänyt tuollaisia metsästää ebaystä mutta ovat menneet älyttömillä hinnoilla aina kaupaksi joten on toistaiseksi saanut jäädä.
Sieltä löytyy Z4:kin jonkinlaisia ratkaisuja:
http://www.jehnert.de/produkte-doorb...bmw?lang=en_us
Comment
-
-
Originally posted by ripatsu View PostJoo Z4 lähinnä, mutta minkälaisiin ratkaisuihinp päädyit omassa autossasi?
Itse ajattelin, että laitan orkkishifit, kun en halua alkaa askartelemaan. Eli Bemarin oma top hifi tulee mun neloseen
Edessä focal k2 erillissarja. Wooferit alkuperäisissä paikoissa ja diskantit kojelaudan päällä
Takana on zetan alkuperäiset etukajarit (pelkät wooferit) normaali kajaripaikoissa (katossa). Takakaiuttimien äänitaso on hyvin pienellä.
Takaluukussa on JL Audio 8W3V3 subi (8") joka istuu n. 8-10l suljetussa kotelossa.
Vahvistimena toimii focal solid 4 jonka perässä on erkkasarja ja subi. Takakajarit on kytketty suoraan kenwood bt61u soittimeen.
Arviot:
Ääni on ihan kohtalainen ja musaa on kiva kuunnella vähän kovempaakin.
Puutteita löytyy midbassossa jota tässä kokoonpanossa kyllä puuttuu. Ääni on kokonaisuutena myös jollakin tavalla hieman "laiha" mutta se varmaankin johtuu ihan siitä, että auto on vain liian pieni.
Subbariin olen vähän pettynyt joskin aiempaa vertailukohdetta minulla ei ole(tämä on ensimmäinen jonka ostin). Bassoa löytyy mutta odotin kyllä napakampaa ja kirkkaampaa sointia näin pienestä ja myös kehutusta elementistä. Ongelma saattaa tosin olla myös asennuksessa joka ei ehkä sittenkään ole tarpeeksi jäykkä. Tehokkaampi vahvistinkin saattaisi myös auttaa mutta en ole kokeillut.
Vahvistin on keskimäärin silti tähän tarkoitukseen ihan ok. Voimaa riittää hyvin omaan käyttöön mutta jos hakee desibeleja kannattaa valita tehokkaampi laite.
Äänikuvan säätäminen eteen on ollut jotenkin vaikeaa. Subin aistii aina soivan takana, vaikka alapästösuodatin on aika matalalla. Tämän takia subbarilla ei myöskään tee mieli korvata midbassovajautta koska äänikuva menee nopeasti surkeaksi.
Noh, ehkä tuolla arviolla on vähän turhan negatiivinen sävy. Keskimärin olen kyllä hifeihin ihan tyytyväinen ja musaa autossa kuuntelee ihan mielellään.
Jos tekisin saman projektin nyt uudestaan, yrittäisin ehkä tukevoittaa subbarikotelon paremmin. Myös toista subielementtia voisi kokeilla mutta muuten en osaisi tehdä tätä paremmaksi ilman lisäkaiuttimia ja hankalia asennuksia.
PS: asennuksissa kannattaa kiinnittää huomiota zetan akkukaapeleihin jotka on vedetty auton oikeaa reunaa. Ainakin minulla kaapelit indusoivat vähän häiriötä jakosuodattimiin, vaikka suodattimet ovat n. 10cm. päässä kaapeleistä. Indusointihäiriölle herkät laitteet kannattaa siis laittaa auton vasemmalle puolelle. Itse joudun asentamaan häiriönpoistajakondensaattorin.Last edited by Z3C; 03-12-2012, 14:48.O_7777
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View Postmua kyllä ne z3:n popitkin kiinnostaa.
Vaikka mielellään nään (ja kuulisin) hienosti soivia muitakin zetoja.
Itelläki kustomina duunatut autossa mutta niitä on monesti jo rukattu. pitäs joko ottaa kaikki pois tai sitten panostaa tosissaan. Osaisin kyl ite laskea suunnitella ja tehä jakosuotimista lähtien kaikki mutta kun taas auton kanssa yleisesti ottaen poropeukalo...
Eli jos olet Turun suunnalla liikkeellä, minuun saa ottaa yhteyttäLast edited by Z3C; 13-12-2012, 08:14.O_7777
Comment
-
Comment