Eipä omassani kovin kummoista suojausta ollut. Hieman massaa pohjassa, ei muuta. Onneksi ei ollut ruostettakaan. Vein Espoon takuusuojaukseen, jossa vetäistiin dinitrol-käsittely. 650 € maksoi...
Miksi ihmeessä? Ei mitään tarvetta. Bemarit ei pohjasta ruostu jollei nyt 90 luvun alun vehkeistä puhuta joka ajettu kantojen yli. Ovien ja luukkujen pokkaukset ennemmin rupee kukkii ja sitä nyt voi koittaa vähentää kotelosuojauksella sisäpuolelta ja puhtaanapidolla.
Juuri nuo mainitsemasi kohdat oli mielessä kun vein suojattavaksi. Apurungoilla myös taipumus ruostua. Pohjakin sutaistiin siinä sivussa... Suojasin lähinnä siksi, kun vaimon mielestä hankinnan edellytys oli talviajettavuus. Ennemmin tai myöhemmin rupeaa paikat kukkimaan Suomen suolaloskassa ilman suojausta. En kuitenkaan ole talvella pahemmin ajellut.
Juuri nuo mainitsemasi kohdat oli mielessä kun vein suojattavaksi. Apurungoilla myös taipumus ruostua. Pohjakin sutaistiin siinä sivussa... Suojasin lähinnä siksi, kun vaimon mielestä hankinnan edellytys oli talviajettavuus. Ennemmin tai myöhemmin rupeaa paikat kukkimaan Suomen suolaloskassa ilman suojausta. En kuitenkaan ole talvella pahemmin ajellut.
No juuri tämän vuoksi esitin kysymyksen, kannattaako suojata. Eli mikä on suojauksen tilanne tehtaalta lähtiessä.
Koska tuota suolan p*skaa levitetään koko ajan täällä etelässä niin on selvää, että mikään ei kauaa sellaista moskaa kestä.
Ei tosin paljon tule talviajoa, mutta tulee kumminkin...
Mutta kiva kuulla, että eivät ruostu helpolla ainakaan...
Comment