Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3M ei toisinaan starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikcu
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 9
    • Kerava

    Z3M ei toisinaan starttaa

    Eli saattaa toimia useamman viikon ja sit yhtäkkiä ei starttaakaan. Virrat tulee päälle mutta kun avaimen kääntää starttaus asentoon, niin ei edes varoitusvalot himmene. Mikä tässä on oudointa, niin kun autoa työntää vaihde päällä niin että kone selvästi pyörähtää, niin sen jälkeen starttaa normaalisti...
    Ei kai kampiakselin asentotunnistinkaan voi starttaukseen vaikuttaa??
    Öljynmäärän varoitusvalo joskus vilkkuu, vaikka öljymäärä tikun ylämerkissä, onko näissä joku varojäjestelmä joka estää starttaamisen öljyn ollessa vähissä?
    Kone siis S50B32
    Z3M Roadster -98
    Chevrolet Camaro -71
  • janne36
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 72
    • Liperi

    #2
    Jos kuuluu sellanen naksahdus kun yrität startata niin varmaan startti jumii. Mulla teki e38 samanlaista, vähän kun konetta pyöräytti avaimella niin heti rupes starttaamaan.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


    e21 316, e30 316, e39 523i
    Entiset:e46 328i, e39 523i, e39 530d, e34 518i, e36 320i, e38 728i, e34 525tds, e30 325i, e36 325i, e30 320i, e36 320i, e39 540ia, e34 520i, e38 740ia, e36 316i, e30 316, e60 525d, e90 330d

    Comment

    • asvirkku
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 514
      • Bern

      #3
      Originally posted by Mikcu View Post
      Eli saattaa toimia useamman viikon ja sit yhtäkkiä ei starttaakaan. Virrat tulee päälle mutta kun avaimen kääntää starttaus asentoon, niin ei edes varoitusvalot himmene. Mikä tässä on oudointa, niin kun autoa työntää vaihde päällä niin että kone selvästi pyörähtää, niin sen jälkeen starttaa normaalisti...
      Ei kai kampiakselin asentotunnistinkaan voi starttaukseen vaikuttaa??
      Öljynmäärän varoitusvalo joskus vilkkuu, vaikka öljymäärä tikun ylämerkissä, onko näissä joku varojäjestelmä joka estää starttaamisen öljyn ollessa vähissä?
      Kone siis S50B32
      Eri Bemarissa vastaava temppuilu johtui aikoinaan akusta, joka oli antautumassa... Ei jaksanu lykkiä startin solenoidia tms. Tää on ehkä halvempi testaa kuin vaihtaa startti.

      AV
      e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

      Comment

      • Z3C
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 130
        • Turku

        #4
        Puhdista akun kengät ja varmista että akussa on kunnolla virtaa. Myös laturin kaapelikiinnitykset on syytä putsata (ainakin jos sinne päin on muutakin asiaa)

        Jos ei auta, tarkista vikakoodit seuraavan kerran kun auto ei starttaa. Ja vikakoodithän pystyy lukemaan kotona useilla eri jälkimarkkinointilaitteita, joilla saa koodit ja monesti kaikkea muutakin mielenkiintoista esim. kännykkään. (Itselläni on symbian nokialaisessa OBDScope joka toimii bimmerin järjestelmän kanssa erittäin hyvin )
        O_7777

        Comment

        • Alupallo
          BTCF Member
          • Oct 2012
          • 72
          • Hämeenlinna

          #5
          Z4 oli tai on vieläkin samanlaista vikaa kun avaimen kääntää starttausasentoon niin mitään ei tapahdu.
          Käytin autokeskuksessa jossa tarkistivat vikakoodit ja tulos oli toisessa avaimessa vikaa. Asentaja koodasi molemmat avaimet ja nyt on toiminut pari kuukautta kunnes taas se toinen avain alkoi temppuileen, vielä en ole uutta avainta tilannut. Tekeekö molemmilla avaimilla käynnistymisongelman?
          E36 328iA & E36 M3 3,2
          Instagram

          Comment

          • kama
            BTCF Member
            • Dec 2002
            • 1264
            • Savonmua

            #6
            Ajonestoboxin pitäs naksahtaa (onko tässä ews3.d?) kun avaimesta kääntää. Vastaavasti pitäs naksahtaa uudelleen 10s päästä siitä kun katkaisee virrat (eli startti signaali menee tuon boxin sisällä olevan releen läpi).
            Tuon toiminnan voi tietty tsekata ihan yleismittarillakin eli tuleeko startille heräte.
            Tarkista myös koneen maadoitusjohto!
            E24 - M88/3 N/A
            E85 - M54 Supercharged
            G26 - M50 Supercharged
            IG:kamamikko

            Comment

            • Mikcu
              Newbiemmer
              • Sep 2012
              • 9
              • Kerava

              #7
              Akku on uusi ja akunkengät puhtaat. Startattaessa ei kuulu minkäänlaista naksahdusta, eikä edes varoitusvalot himmene...
              Avaimia on vain yksi, joten sen toimivuuden toteaminen taitaa olla vähän arpapeliä... :think
              Ainiin, yksi ihmetys on myös se, kun vika on päällä ja autoa nytkyttelee virrat ja vaihde päällä, niin öljynpainevalo kirkastuu/himmenee... joku mystinen kosketushäiriö??
              Koneen maadoituksen mittasin, se on ok.
              Autossa on myös jälkiasenteinen häly, mutta ei kai ajonesto starttaamista estä vaikka siinä olisi häikkää?
              Last edited by Mikcu; 14-07-2013, 19:41.
              Z3M Roadster -98
              Chevrolet Camaro -71

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                #8
                Originally posted by Mikcu View Post
                Akku on uusi ja akunkengät puhtaat. Startattaessa ei kuulu minkäänlaista naksahdusta, eikä edes varoitusvalot himmene...
                Avaimia on vain yksi, joten sen toimivuuden toteaminen taitaa olla vähän arpapeliä... :think
                Ainiin, yksi ihmetys on myös se, kun vika on päällä ja autoa nytkyttelee virrat ja vaihde päällä, niin öljynpainevalo kirkastuu/himmenee... joku mystinen kosketushäiriö??
                Koneen maadoituksen mittasin, se on ok.
                Autossa on myös jälkiasenteinen häly, mutta ei kai ajonesto starttaamista estä vaikka siinä olisi häikkää?
                Onko baltian tuonti? Niissä on usein ns. "black bug" ajonesto/hälytin. Jos siitä on patteri loppumassa? Tosin nuo oireet ei ihan täsmää siihen, mutta tarjoonpahan tähän tätä, kun jollain muulla saattaa olla "ajonesto-ongelmia". Muutamasta autosta pitkäänkin ettineet merkkihuoltoa myöten vikaa ja syy oli patterin loppuminen lähetinyksiköstä ja autolle ei mene lupaa käynnistyä (toimintaperiaate noissa on että lähetin pitää olla autossa, muuten ei käynnisty). Riippuu vähän miten nuo kytketty. Parissa autossa mitä mulla oli, meni ilmeisesti jotenkin bensapumpun sulakkeelle, kun hörähti käyntiin ja sammui melkein heti (ei kovin murtovarma, jos varas älyää ohittaa bensapumpu sulakkeen toista kautta. en tiedä onnittuuko edes). Yhdessä autossa oli suoraa ajonestoon kytketty ja ei tapahtunut mitään kun starttasi, jos lähetin ei ollu autossa.

                http://www.ul-style.ru/img/page_img/...g%20BT-84L.jpg Tuommoisia hilppeitä asentelelvat liettuan/latvian suunnalla, jotta auton varastaminen hankaloituu (=hinaus/lavetti). Linkin kuvassa toisiksi alimmalla rivillä oikeassa reunassa nuo lähettimet (2kpl mustia ja 1 valkoinen). On muuten vittumainen purkaa jos tuollainen systeemi on...
                Last edited by bemmeri; 14-07-2013, 20:02.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • Mikcu
                  Newbiemmer
                  • Sep 2012
                  • 9
                  • Kerava

                  #9
                  Japanintuonti, tosin ollut ennen Suomeen tuloa Virossa vuoden.
                  Hälyn kaukosäädin on aika kuluneen näköinen, eli luultavasti asennettu jo Japanin päässä.
                  Ja hälyn merkistä ei mitään tietoa...
                  Ajonesto naksahtaa normaalisti nyt kun vika ei ole päällä, nyt vaan odotellaan milloin seuraava starttaamattomuus koittaa... joka siis tapahtunut kaksi kertaa tänä kesänä.
                  Suolaisen hintainen vikakoodin luku ainakin tuossa Vantaan autokeskuksessa (85€), kun sitä kysäisin.
                  Jäi siis vielä tekemättä.
                  Vara-avaintakaan ei taida sen sirun takia voida muualla kuin marmorilla teettää?
                  Sen hintaa en älynnyt edes kysyä.
                  Z3M Roadster -98
                  Chevrolet Camaro -71

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    #10
                    Originally posted by Mikcu View Post
                    Japanintuonti, tosin ollut ennen Suomeen tuloa Virossa vuoden.
                    Hälyn kaukosäädin on aika kuluneen näköinen, eli luultavasti asennettu jo Japanin päässä.
                    Ja hälyn merkistä ei mitään tietoa...
                    Ajonesto naksahtaa normaalisti nyt kun vika ei ole päällä, nyt vaan odotellaan milloin seuraava starttaamattomuus koittaa... joka siis tapahtunut kaksi kertaa tänä kesänä.
                    Suolaisen hintainen vikakoodin luku ainakin tuossa Vantaan autokeskuksessa (85€), kun sitä kysäisin.
                    Jäi siis vielä tekemättä.
                    Vara-avaintakaan ei taida sen sirun takia voida muualla kuin marmorilla teettää?
                    Sen hintaa en älynnyt edes kysyä.
                    Luultavasti se jälkiasennushäly/ajonesto takkuaa eli silloin ei vikakoodien luku oikein auta, voihan sitä toki koodit katsoa, jos on jotain jäänyt. Esim mulle voit privaviestiä laittaa tai sitten tuolta katsoa jos ois joku lähempänä:



                    Vara-avainta kannattaa kysellä pielmeieriltä eli www.pielmeier.de.
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • kama
                      BTCF Member
                      • Dec 2002
                      • 1264
                      • Savonmua

                      #11
                      Montako avainta tuli mukana? Myös niissä kahdessa ei-kaukosäätöavaimessa on ajonesto-chippi.
                      Kun vika on päällä niin voisi koittaa ohittaa ajonestoboxin starttisignaalit (se mitkä pinnit pitää jumpata riippuu ews-versiosta)
                      Esim. Tuolta voi opiskella ajoneston toimintaa:
                      E24 - M88/3 N/A
                      E85 - M54 Supercharged
                      G26 - M50 Supercharged
                      IG:kamamikko

                      Comment

                      • Mikcu
                        Newbiemmer
                        • Sep 2012
                        • 9
                        • Kerava

                        #12
                        Mukana tuli vain yksi avain. Avaimen omat napit eivät ole enää käytössä, eli ovien ja hälyn ohjaus hoidetaan varashälyttimen omalla kakella... tuo itseasiassa voi kyllä tehdä vaikka minkälaista häiriöö, koska avain kyllä lähettää signaalia kun sen nappeja painaa... tai ainakin avaimen punainen valo syttyy. Ei vaan oo minkäänlaista hajuu, et miten tuo häly on käytännössä asennettu. :think
                        Täytyykin perehtyä tuohon ajonesto juttuun...
                        Kiitos kaikille tähän asti vastanneille.
                        Z3M Roadster -98
                        Chevrolet Camaro -71

                        Comment

                        • Ripa67
                          Newbiemmer
                          • Dec 2007
                          • 19
                          • Hyvinkää

                          #13
                          Mulla kanssa z3m teki stopin ja ei käynnistynyt millään. Virrat tuli päälle, mutta ei startannut. Lueskelin netistä kaikenlaisista ajoneston ohituksista johtoja katkomalla. Katkaisin ja yhdistin ews:stä 1 ja 3 johdot, tällöin startti pyöri, mutta sytkä ei tullut...katkaisin myös oikealla edestäpäin katsottuna konehuoneessa olevasta pyöreästä liittimestä, olisiko ollut 7 johto, jolloin piti käynnistyä, mutta paskat.
                          Eipä onnistunut ainakaan mulla ajonestojen ohitukset...
                          Vein auton Kankaan Pemu huoltoon riihimäelle ja Risto laittoi testerin kiinni. Selvisi, että ews boxi pimee. Uusi boxi tilaukseen 120e ja nyt auto toimii hienosti..
                          Unohtakaa kaikki kikkailut, kunnon testeriin vaan kiinni ja osat tilaukseen.
                          Niin ja auto on Z3M -97

                          Comment

                          • kama
                            BTCF Member
                            • Dec 2002
                            • 1264
                            • Savonmua

                            #14
                            Ei kai kukaan oo väittänytkään että nuo 'kikkailut' saisi rikkinäistä autoa toimimaan. Lähinnä ne auttaa vian haarukoinnissa.
                            esim. kun pin 1 ja 3 yhdistämällä startti alkoikin pyörimään niin se jo kertoo, että vika luultavasti ajonestoboksissa, eikä itse startissa tai vaikka DME:ssä.
                            Ja jos koodisignaalin katkaisee niin oliskin kyllä pieni jos käynnistyy...
                            E24 - M88/3 N/A
                            E85 - M54 Supercharged
                            G26 - M50 Supercharged
                            IG:kamamikko

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #15
                              Hittoon tuollaiset jälkiasennus ajonestot ja äkkiä, on yhtä "hyödylliset" omistajalleen kuin lukkopultit vanteissa..
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎