Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 katonverhouksen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CtD
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 160
    • Urjala

    Z3 katonverhouksen vaihto

    Tuli viime viikolla haettua z3:nen AVK:lta. Ilkivaltaa on hän kokenut. Pitäisi rätti uusia ja katsellut, että eBaystä niitä hyvään hintaan saisi.

    Mutta osaako kukaan antaa kokemuksia rätin vaihdosta? Vinkkejä, mitä kannattaa ottaa huomioon ja jne...
  • Koukku Z3
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 36
    • Kouvola

    #2
    Tuo aihe kiinnostaa myös itseänikin.
    Onko kukaan vaihtanut/vaihdattanut rättiä viime aikoina.


    BAS-internationalilla näyttäisi olevan mokomia myynnissä, onko kukaan ostellut mokomia tuolta?

    Comment

    • harpan330xd
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 9
      • Lappee

      #3
      Itse vaihdoin saksasta ostetun katon. Ainoa missi tuli siinä etten ostanut firman sikaflex kittiä. Olisi mahdolisesti ollut parempi kun mitä ostin tarvikeliikkeestä.

      Comment

      • Teukka S
        Newbiemmer
        • Nov 2014
        • 2
        • Säkylä

        #4
        Täällä on talven ohjelmassa myös Z3:sen katon vaihto.
        Youtubesta löytyi video katon irrottamisesta ja toinen uuden asentamisesta.
        Kuvattu melko heiluvalla kädellä mutta ei tuo mahdottoman hankalalta näyttänyt.

        Sopivan nitojan ja ruostumattomien niittien löytäminen lienee hankalinta.

        Olen katsellut Ebaystä kattoja ja jenkeissä näyttää olevan tarjolla niitä reilusti.

        Vielä on selvittämättä mikä mahtaa olla alkuperäisen katon materiaali. Jotain canvasta ilmeisesti mutta sitäkin on tarjolla monenlaista. Esim Twillfast canvas ja stayfast canvas. Onkohan näistä toinen alkuperäistä vastaava?

        Lisäksi näyttää löytyvän hieman halvemmalla vinyyli vaihtoehtoja mutta nuo kuulostavat kovin muovisilta. Tosin vinyylejäkin näyttää olevan useita eri laatuja.

        Onko kenelläkään tarkkaa tietoa tuosta alkuperäisestä materiaalista?

        Ja sitten on vielä katon värin valinta. Alkuperäinen katto on väriltään musta mutta mielessä on pyörinyt beigen katon hankkiminen. Se kun saattaisi aika maukkaasti sopia turkoosiin ja beige sisustaiseen autoon.

        Comment

        • Teukka S
          Newbiemmer
          • Nov 2014
          • 2
          • Säkylä

          #5
          Alkuperäinen Z3:sen katon materiaali näyttäisi olevan Twillfast II canvasta.

          Comment

          • Mikcu
            Newbiemmer
            • Sep 2012
            • 9
            • Kerava

            #6
            Itse vaihdoin toissakeväänä Ebayn kautta ostetun tarvikerätin. Oli loppupelissä aika simppeli homma. Perjantaina aloittelin joskus klo 16 ja muutamassa tunnissa uusi katto oli etulistan sekä sivuikkunalistojen asennusta vaille valmis. Ja tiiviisteiden kiinnitystä vaille jotka tulevat ikkunalistoihin ... Eli ensikertalaiselta meni noin 10 tuntia katon vaihtoon. Se youtube video on ihan hyvä katsoa, niin on vähän hajua pulttien paikoista. Siinä videossa jonka itse katsoin, vanha rätti vedettiin raakasti poikki takaikkunan alta. Itse en uskaltanut, jos uusi rätti ei jostain syystä käykkään. Vanhan katon saa siis ilman hajottamista irti, jos on apurina pienikätinen joka laittaa hylsyn penkkien takana oleviin pultteihin.
            Rohkeasti vaan vaihtamaan!
            Ja neuvoja saa, jos on tarvis.
            Z3M Roadster -98
            Chevrolet Camaro -71

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎