b3 turbo? Började kolla upp lite just, har du monterat turbon själv efteråt eller? Hittade inte nåt om orginal B3 turbon... Gjort nåt annat kul åt bilen ?
"Fat chicks are like mopeds, they are fun to ride but you dont want your buddies to catch you riding them"
Mabye some of you understand some Swedish , and if not , then you can at least look at many nice Alpina pictures and find many good Alpina links under "länkar " in the main meny (Huvudmeny in Swedish)
Regards
Ando Gunnarsson
Hi Ando,
how is the swedish tuning market? What is the most popular car brand? Thanks, Frank
Är det här lagligt? Du har en svenskregistrerad bil här i Finland,du är bosatt i Sverige och kör med svenska skyltar till Ahvenisto...?Jag har bott i Sverige 9 år
(är förresten helt finsk - orsäkta mig - jag har inte svenskan som modersmål och gör skrivefel ibland...)och hade "mersan" med mig till Finland.Jag kunde inte köra med svenska skyltar mer än en månad. För ett par år sedan köpte jag en bil från Åland.Jag fick den till Helsingfors och körde med åländska skyltar hem! Efterhand fick jag höra,att också den resan var olaglig!
Din ALPINA är INTE den enda svenskskyltade bilen här in Finland,som seglar i trafiken med "oklara" dokument...
Om det här skulle vara lagligt,har jag också lika mögligheter slippa skatten,därför att vår familj bor dels i Sverige.Men min MB kunde inte ens min äldsta son köra,därför att han var inte med mig i Sverige (bosatt i samma hushåll...),när jag skaffade bilen...
Och till slut till svenska ALPINA-klubben: jag tog in ALPINA B3 3,2 coupe till Finland August/05 och det var en fantastisk bil! Skatten till 12/1996 modellen var 6438,16 € - själva bilen 9900€ in Mönchengladbach.Tyvärr har jag bara org. fälgar kvar från bilen - dessa har jag i min M3 3,2 cabrio,som inte är lika bra som ALPINA 3,2...
Aiaiai, det du Skönt kärra måste jag medge!
Huru-Ukko, får man inte ha en utländskt registrerad bil i Finland 6 månader på ett år? Så har jag uppfattat det. Men ingen annan än en svensk medborgare får köra bilen. Kan nog vara att ja har helt fel, men såna rykten har jag hört på stan!
"Fat chicks are like mopeds, they are fun to ride but you dont want your buddies to catch you riding them"
En bil registrerad i Sverige får bara köras av en person som e skriven i Sverige när den körs i Finland. Officielt får bilen bara vara 6mån i Finland men de kan man ju sköta genom att ta båten till Sverige så att man får bevis på att man har "varit utomlands" med bilen igen.
En bil registrerad i Sverige får bara köras av en person som e skriven i Sverige när den körs i Finland. Officielt får bilen bara vara 6mån i Finland men de kan man ju sköta genom att ta båten till Sverige så att man får bevis på att man har "varit utomlands" med bilen igen.
Intressant denhär Turbo grejen!
Så du menar att en bil får bara vara 6 månader i ett sträck i Finland? Då är det ju ganska löjligt, hehe! Kanske det vore dags och bli dubbel medborgare (eller räcker det med att bo stadigvarande i Sverige?)...
Jo alltså så länge som du e skriven i Sverige så får du köra en svensk bil. Men int vet ja riktigt hur den här 6 månaders grejen fungerar. Ganska konstig regel..
Levande exempel: jag e skriven i Belgien men min pappa e skriven i Finland - han får inte köra min belgiska registrerad bil i Finland. Sen finns de regler om att om jag sitter med i bilen så får han köra men vet int rikit om dehär stämmer och hur de egentligen är. Och bryr int mig för han behöver inte köra min bil!
Comment