Announcement

Collapse
No announcement yet.

Renovera Hjul

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A.G
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 85
    • Degerby

Renovera Hjul

Vet någon om det finns någon firma i Helsingforsområdet som renoverar fälgar ( Blästring + Lack) . Resultatet måste bli BRA

Does anyone know some company in Helsinki area which can renovate wheels with a GOOD result ?

Hälsningar / Regards
    Ando
    Last edited by A.G; 10-10-2006, 16:09.
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

Ja va ti autotek o fråga Robi om saken för ungefär en vecka sen, sku nämligen behöva få samma behandling på mina egna fälgar. Han rekommendera nåt sånt ställe som AMRIF, i träskända(järvenpää). adressuppgifterna hittas via google me AMRIF som sökord.

o ursäkta mitt finlandssvenska sätt att skriva
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

Comment

• RiiQuu
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1367

Beror helt på vad du är ute efter. Behöver de bara en 'blästring' och ny lack? Eller också riktning? Pulverlack eller vanlig billack? Är fälgarna som skall åtgärdas fler-deliga (t.e.x. BBS RS) eller är de konventionella fälgar?

Om det bara finns några små oxidationer och hjulen är runda, så skulle jag nöja mig med att slipa dem själv för hand och föra dem till bilmåleriet. Håller helt utmärkt om man undviker körning på sandvägar jämt.. Och blir ju förstås glänsigt!

Pulverlack är ju sen förstås mycket hållbarare. Men antalet nyanser är mig veterligen mer begränsat än vid vanliga billacker och processen är oftast lite dyrare. Och sedan skall man nogrannt veta vad processen för pulverlackeringen bestor av. Den s.k. 'blästringen' skall vara en mycket mer skonande variant än traditionell sandblästring (t.ex. glaskuleblästring) för att finishen skall direkt utan mellanslipningar bli lika jämn och fin som originalet. AMRIF i Järvenpää har gjort liknande jobb med fälgar i flera år, därifrån skulle jag börja och fråga.

OBS. Järvenpää är Järvenpää (norr om Kerava - Kervo, 40 km från H:Fors) och inte Träskända på svenska. (Järvenperä - Träskända; trakt i norra Esbo? vid Ring III västerut före Åboleden)
      Last edited by RiiQuu; 10-10-2006, 22:57.
      "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
      - - -
      E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
      Cäbi©

E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
      G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

Comment

• A.G
        Bimmer Rookie
        • Sep 2003
        • 85
        • Degerby

Tack för svaren

Jag ska undersöka saken.

Det är fälgarna på min B7:a som ska renoveras
        Last edited by A.G; 27-12-2015, 13:13.

Comment

• Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

Originally posted by RiiQuu View Post
          OBS. Järvenpää är Järvenpää (norr om Kerava - Kervo, 40 km från H:Fors) och inte Träskända på svenska. (Järvenperä - Träskända; trakt i norra Esbo? vid Ring III västerut före Åboleden)
          Det var därför jag skrev det på båda språken, Sorry OT, men Järvenpää heter Träskända på svenska. Däremot vet jag att det också finns Järvenperä-Träskända vid ring 3:an, vilket inte har något med denna sak att göra.

Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

Comment

• RiiQuu
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1367

Originally posted by Supra^ View Post
            Det var därför jag skrev det på båda språken, Sorry OT, men Järvenpää heter Träskända på svenska. Däremot vet jag att det också finns Järvenperä-Träskända vid ring 3:an, vilket inte har något med denna sak att göra.

OK! Kommer inte ihåg att jag skulle ha sett svenska namnet på några vägskyltar där i trakten åtminstone.. Har ju förstås inget att göra med om staden överhuvudtaget har ett svenskt namn. Men bra att veta!

A.G.: Här är kontaktinformationen till AMRIF.

Rengasliike Amrif
            Ahertajankatu 26 A, 04440 JÄRVENPÄÄ
            Puhelin: 09 27940070
            Fax: 09 27940071

Y-tunnus 1346181-8

Lär vara en toppen firma (amrif baklänges ) och servicen ska hålla topp-nivå. Om du använder dina Alpina fälger där så rapportera om hur det gick, är väldigt intresserad!
            "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
            - - -
            E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
            Cäbi©

E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
            G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

Comment

• A.G
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 85
              • Degerby

Tack för tipsen men jag vågade inte chansa så jag tog med mig fälgarna till Sverige det är lite lustigt att det inte finns någon firma här i Finland som är specialicerad på att renovera fälgar ! :(

I Stockholmsområdet finns nog 3-4 firmor som mer eller mindre enbart sysslar med detta !

Comment

• nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

Ursäkta mig

Här är den bästa finska firman, som renoverar

A.G.; Ta fälgarna med till Sverige, det lönar sig.

Comment

• A.G
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 85
                  • Degerby

Ja det verkar verkligen som om Finland är ett riktigt " U-Land" när det gäller fälgrenovering :(

Fälgarna är i Sverige för renovering .

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎