Announcement

Collapse
No announcement yet.

Artighet bland BMW bilister?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbil
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 230
    • Varsinais-Suomi

Artighet bland BMW bilister?

Vad tycker ni, är BMW förare artiga mot de andra BMW bilister? Då och då har jag funderat över den här frågan. För nästan tjugo sedan då jag hade en Corvette som sommarbil, brukade vi, i själva verket alla Corvette körare hälsa på varandra genom att lyfta handen under körandet. Ganska ofta brukade vi stoppa våra bilar på vägkanten och börja prata med varandra. I fall att det fanns massor av andra bilar på vägar, först och främst europeiska, vilka som kom från höger måste du vänta tills de alla andra hade gått före dig innan du själv kunde köra. Men om det var antingen en Corvette eller en annan amerikansk bil som körde från höger visste du att nu ska jag troligen bli släppt utan att vänta här hela dagen.
    Bland BMW förare har jag inte lagt märke till sådana där egenskaper. Snarare tycker jag att de håller hård fast vid sina rättigheter med ingen tanke att ge vägen för någon, åtminstone då om man kör mera en tio år gammal BMW med en liten motor och låga hästkrafter. Hurdana åsikter har ni? Har jag helt fel i detta?
    Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.

Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)

Now: Lamborghini Gallardo 2006
    Bmw E39 520 i M5 look (98)

• tuumas
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2564
    • Lapland, Finland

Njaa, svårt och säga, nuförtiden tycks det vara så många olika människor med bmw och det finns ingen bond mellan en 50 åring och en 18 åring bara för att båda har en bmw... om bilen är mera speciell så tycks människorna någ hälsa och vara artiga

Comment

• Kuqi
      Moderator
      • Sep 2002
      • 12529
      • Oulu

Jag hälsar inte alla eller lyftar hand eftersom där är så många BMW bilister att hälsa om man börjar att hälsa alla som har BMW. t.e., om jag kör från nivala till ylivieska, ser jag BMW bilister så mycket, den ska börja känna galen att hälsa 20 bilen och alla förstår inte att den är alla för att man har en BMW. Dom bara börjar att onskar "var den vän som jag vet inte eller hur?"

Sori om där var nån kirjoitusvirheitä
      BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
      BMW CRUISE BIKE 2017
      TREK POWERFLY 4 2021
      @kukisenjussi instagram

Comment

• HC91
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 998
        • 29100/310053

Det finns gemenskapligheten mellan BMW ägaren, det syns i parkeringhus på jobbet:
        92' ///M5 3.8 individual
        09' 320d xDrive
        16' NIU N1 Sport
        19' NIU U+ Sport

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡