Announcement

Collapse
No announcement yet.

BTCF Ry Ratapäivät 2018

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BTCF Hallitus
    BTCF Ry
    • Aug 2004
    • 300

    BTCF Ry Ratapäivät 2018

    Hyvää Kesää 2018 BTCF-väki!

    Ratakausi polkaistiin jo viikonloppuna käyntiin niin ettei ratakohtaista tietopakettia ehtinyt kukaan foorumille lisäämään, joten paikataan hieman ja tässä koko vuoden tiedossa olevat ratapäivät.

    Päivitetään listaa jos vielä tulee lisäyksia/muutoksia.

    On aika hyvä hetki julkaista tämän kesän ratakarkeloiden tietopakettia, voi jo pikkuhiljaa ruveta jos silittää ajohanskoja ja kiillottaa ajokenkiä.
    Vuodelle 2018 muutoksia ovat, että Pesämäki jää pois osallistujakadon myötä, sen tilalle on tullut Alastaron toinen ratapäivä, tämä varmasti on monelle erittäin mieluinen yllätys.

    2018 BTCF Ry:n ratapäivät (Lista päivittyy tähän sitä mukaan kun päivät varmistuvat.)
    06.05 SU - Kemora
    27.05 SU - Ahvenisto #1 (meluraja 95dB)
    10.06 SU - Alastaro #1
    16.06 LA - Kaanaa DRIFT (Tampere)
    17.06 SU - OuluZone
    14.07 LA - Motopark (meluraja 95dB)
    29.07 SU - Botniaring
    12.08 SU - Alastaro #2
    26.08 SU - Ahvenisto #2 (meluraja 95dB)
    15.09 LA - Nokia DRIFT


    Tarkempi ratapäiväkohtainen aikataulu julkaistaan vielä lähempänä jokaista päivää omassa topikissaan tällä alueella.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    Huomioithan melurajat, mikäli sellainen on annettu!

    Oheiset ratapäivät on varattu pääasiallisesti BTCF Ry:n jäsenten BMW, MINI ja ALPINA merkkisille autoille (lähtökohtaisesti viimeisellä tunnilla saa ajaa myös muilla merkeillä, tapauskohtaisesti joskus jopa aiemmin).
    Kaikki bemaristit ja bemareista kiinnostuneet ovat tervetulleita varikkoalueelle, mutta radalla ajamiseen vaaditaan BTCF Ry jäsenyys.
    Radalla ajaminen on ilmaista BTCF Ry:n jäsenille.
    Mikäli olet halukas ajamaan radalla etkä ole jäsen, muista liittyä ajoissa, paikanpäällä jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista! (Omatoimisesti on toki mahdollista netissä liittyä koska vain esimerkiksi puhelimella tai läppärillä, kunhan esittää kuitin ilmoittautumisen yhteydessä maksetusta jäsenmaksusta joko mobiililaitteen näytöltä tai paperisena.)

    Jos olet tulossa radalle ajamaan:
    - Sinun pitää olla BTCF Ry:n jäsen (pl. rataan tutustuminen / maisema-ajo)
    - Jokaisella autossa olijalla tulee olla KYPÄRÄ päässä (pl. rataan tutustuminen / maisema-ajo)
    - Autossa maksimissaan 2 henkilöä etupenkeillä turvavöissä, ikkunat suljettuna kyydissä olevien kohdalta.
    - Ajovalot autossa päällä radalla ollessa, kilpa-autoissa joissa valoja ei ole, sallitaan poikkeus.
    - Auton tulee olla teknisesti kunnossa ja ajoneuvovakuutuksen voimassa!
    Vakuutuksen voimassaolo tulee todistaa pyydettäessä. (Tällä viitataan eritoten kilpa-autoihin ja siirtokilpisiin.)
    - BTCF Ry ei ota vastuuta alueella ajosta. Ajaminen omalla vastuulla!

    RATAPÄIVIEN JÄRJESTÄMINEN

    Jokaiseen ajopäivään tarvitsemme myös lippumiehiä, joten jos haluat auttaa järjestämisessä, tule rohkeasti ilmoittautumaan järjestäjille, neuvomme ja opastamme lippumiehen toimenkuvan. Kaikki tehtävät ovat helppoja ja hetkenkin apu on aina paikallaan.
    Lippumiehenä/-naisena saat aitiopaikan radan tapahtumiin ja oivan tilaisuuden ottaa parhaat valokuvat.

    HUOM! OBS! TEKNISIÄ NEUVOJA!
    - Tarkista öljyt. Moottorilämpöjen noustessa uudetkin koneet sattavat kuluttaa öljyä. Tarkista myös mahdolliset öljyvuodot.
    - Täytä tankki, radalla kuluu polttoainetta, näin estät bensapumppua haukkaamasta ilmaa.
    - Rengaspaineilla on suuri merkitys ajo-ominaisuuksiin ja renkaiden kulumiseen.
    - Autojen renkaiden ilmanpaineita on syytä NOSTAA noin 0,5 bar tai käyttää valmistajan suosittelemaa maksimikuorman arvoja. Alipaine voi olla rata-ajossa vaarallista!
    - Jarrupalat ja nesteet on syytä tarkistaa etukäteen. Vanhat jarrunesteet keittävät jo parin kierroksen jälkeen, mikä johtaa jarrujen heikkenemiseen ja jopa häviämiseen.
    - Jarruletkujen ja -putkien kunto tulee tarkistaa. Ennen radalle menoa, polje jarruja kovaa jo varikolla ollessasi, jos jarruputki/-letku on hajotakseen niin mielummin parkissa, kuin mutkaa lähestyessä.
    - Paremmat jarrunesteet ja jarrupalat ovat suositeltavia.
    - Vanhemmissa autoissa jäähdytysjärjestelmän puhtaudesta tulisi huolehtia, ylikuumenemisen estämiseksi.
    - Tyhjennä matkustamo kaikesta ylimääräisestä. Varmista mm. subwooferin kiinnitys tukevaksi, jos omistat sellaisen!

    Teknisiä neuvoja kannattaa aina kysellä paikalla olevilta kanssaharrastajilta!
    Jos autoosi tulee vikaa niin melko varmasti varikolta löytyy joku joka osaa asiassa auttaa.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    Esiintulleita kysymyksiä ja niiden vastaukset:

    Q: Miten pääsen ajamaan radalle, mitä minun täytyy tehdä?
    A: Saavuttuasi paikalle, käy täyttämässä vastuunvapautuslappu järjestäjän määrittämässä paikassa ja sen jälkeen voit kysyä auton katsastusta. Katsastuksessa tarkastetaan akun kiinnitys, auton yleiskunto ja se ettei autossa ole mitään irtoesineitä, jotka voisivat vaarantaa autossa olijat. Jollain radoilla myös auton pakoäänet mitataan katsastuksen yhteydessä, jottei radan määräämät desibelit ylity.

    Q: Kumpaan ajoryhmään kuulun?
    A: Lähtökohtaisesti aloittelevat kuljettajat ja ei-motorsport autot kuuluvat hitaaseen ryhmään. Kokeneemmat kuljettajat (ajoneuvosta riippumatta) sekä kilpurit ja motorsport autot kuuluvat nopeaan. Joskus voi olla hankala määrittää sinulle sopivaa, silloin käy kokeilemassa nopeassa ryhmässä ja mikäli olet tientukkeena niin siirry hitaaseen. Järjestäjällä on oikeus siirtää kuljettajia paremmin sopiviin ryhmiin päivän aikana!

    Q: Saako tulla eri merkkisellä autolla?
    A: Paikalle saa tulla kaiken merkkisillä, mutta ajamaan pääsee koko päivän vain BMW, Mini (uusi mini) ja ALPINA autoilla. Muun merkkisille on varattu ajovuoro päivän lopuksi.

    Q: Mitä maksaa?
    A: Radalla ajaminen on BTCF Ry jäsenille ilmaista.

    Q: Saako avoautolla mennä radalle?
    A: Avolla pääsee radalle, kunhan ajetaan katto ylhäällä ja ikkunat suljettuina.

    Q: Mulla on inssi ensi kuussa, pääsenkö silti ajamaan kun ratahan on suljettu alue?
    A: Valitettavasti et, radalle menijällä pitää olla B-kortti suoritettuna ja ajo-oikeus voimassa.

    Q: Mitä jos tulen myöhemmin paikalle, saako auton vielä katsastettua, pääsenkö ajamaan?
    A: Kyllä, katsastus toimii kokoajan - katsastuksen ja ilmoittautumisen jälkeen pääset radalle. Kuljettajakokouksen sisältö annetaan sinulle luettavaksi ja hyväksyttäväksi.

    Q: Tulen myöhemmin paikalle ensikertalaisena, mistä saan tietoa radalla ajamisesta?
    A: Kysy rohkeasti paikalla olevilta järjestäjiltä (tunnistaa BTCF-turvaliiveistä) tai ilmoittautumisesta.

    Q: Maksoin jäsenmaksun äskettäin enkä ole vielä saanut jäsenkorttia, pääsenkö ajamaan?
    A: Kyllä, ota kuitti jäsenmaksusta mukaan. Kuitin voi myös näyttää verkkopankista puhelimella.

    Q: Saako radalla ajaa moottoripyörällä?
    A: Ei saa, BTCF Ry ratapäivät on tarkoitettu ainoastaan autoille.

    Q: Saako polttaa kumia tai driftata?
    A: Lähtökohtaisesti radoilla ei saa kumpaakaan tehdä, kerromme radan tapahtumaketjussa mikäli driftaus tai kuminpoltto on sallittua.

    Q: Kehtaanko tulla omalla E30/E36/E34/E39/E60/E65/Exx/Fxx-pommilla ajamaan?
    A: Kyllä kehtaa. Ratapäivät ei ole tarkoitettu kilvanajoa tai paremmuuden mittailua varten, vaan ajoharjoittelua oman ajotaidon ja auton tuntemuksen kehittämiseksi. Myös hauskanpito on sallittua.

    Q: Saako talkoohommista mitään porkkanaa?
    A: Ratavastaavan harkinnalla kerho voi tarjota ruokailun ratapäivän yhteydessä.

    Kysymyksiä saa ja pitää esittää - kirjoita mietteesi alle niin vastaillaan.
    Mukavia ajoharjoitteluja kaikille! Nähdään radalla!

    __________________________________________________
    Arvoisat jäsenet!
    Edelleen kuulutan, että vuodelle 2018 kaivataan kovasti ihmisiä toteuttamaan ratapäivien järjestelyitä.
    Homman ei tarvitse olla järin suurivaivaista, kyseessähän on lähinnä seuraavat tehtävät:
    - Ilmoittautumisten vastaanotto
    - Auton katsastus ratakäyttöön sopivaksi
    - Mahdollinen melunmittaus autoista
    - Autojen radalle päästäminen turvallisesti varikon portilta
    - Lippumies radan osalle mihin ei portilta näe

    Näistä yleensä selviää 2-3 ihmisen voimin per ratapäivä, mutta yksikään lisäihminen tuohon päälle ei haittaa.

    Tällä hetkellä monesti samat ihmiset kiertävät ratapäiviä lävitse hoitamassa näitä tehtäviä, mutta aina ei ole samoilla ihmisillä mahdollisuutta osallistua talkoisiin, niin on vaikea myös saada näihin tehtäviin ihmisiä. Ja jos nämä samat ihmiset haluaisivat myös ajaa ratapäivillämme niin hankalaksihan tuo menee, vuorojärjestelmällä nämäkin onnistuvat vaivatta, tarvitsee vaan olla enemmän ihmisiä jotta vuoroihin on mahdollisuus.
    Sinä, tyttö- tai poikaystäväsi, vaimosi, kaverisi, perheenjäsen tai sukulainen, kuka tahansa on vaihtoehto auttamaan samalla kun osallistutte muuhun päivän toimintaan.

    Ja kuten ikävästi on jonain kertoina todettu, jos ei saada innostuneita ihmisiä mukaan järjestämistalkoisiin niin ratapäiviä on hankala järjestää niin suuressa mittakaavassa kun niitä on viime vuosina pidetty.

    Toivon siis, että jos koet piston sydämessä, koet intoa auttaa järjestelyissä tai tiedät jonkun joka voisi mille tahansa radoista tulla auttamaan kyseisissä tehtävissä niin tähän ketjuun voi vastailla tai allekirjoittaneeseen ottaa yhteyttä YV:nä tai ratapaivavastaava.btcf(at)gmail.com.

    Hyvää alkavaa vuotta 2018, tehdään tästä yhdessä parempi kuin edellisestä.

    Terveisin
    BTCF Hallitus & Ratapäivävastaava
    __________________________________________________
Working...
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎