Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i:n pahimmat ongelmat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skitzo
    Bimmer Rookie
    • Mar 2003
    • 75

    316i:n pahimmat ongelmat?

    Kertokaapas vähän noista pahimmista vioista/kulumisista mitkä kannattaa tarkistaa -90 316i:stä ennen kun ostaa sen???
    Hitto soikoon...mä oon bemarimies!
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    #2
    Originally posted by skitzo
    Kertokaapas vähän noista pahimmista vioista/kulumisista mitkä kannattaa tarkistaa -90 316i:stä ennen kun ostaa sen???
    Lämmityslaitteen moottori,takakelkan puslat,apukuskin lattian ruostuminen taitaa olla yleisempiä vikoja ainakin mitä näin äkkiä tulee mieleen...

    Comment

    • pete81
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 2056
      • .........

      #3
      tukivarsien puslat.
      Last edited by pete81; 27-01-2005, 20:03.

      Comment

      • datzka
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 778
        • Jyväskylä

        #4
        pahin vika on kait mopous :(
        ///M3 97-

        Comment

        • skitzo
          Bimmer Rookie
          • Mar 2003
          • 75

          #5
          Originally posted by datzka
          pahin vika on kait mopous :(
          itsestäänselvyyksiä ei lasketa...ja ei vaan viitti ostaa työmatka-autox mitään 2,5 litrasta!
          Hitto soikoon...mä oon bemarimies!

          Comment

          • dunkelblau
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 1151
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by skitzo
            itsestäänselvyyksiä ei lasketa...ja ei vaan viitti ostaa työmatka-autox mitään 2,5 litrasta!
            Moottori, erit. venttiilikoneisto, kytkin...

            Tä? Pääseeks 316i:lläkin töihin?
            "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              #7
              kuskin ja pelkääjän etulattioiden nurkat, jakopää ja nokka-akseli kuulemma kuluu.. ja tietenkin se kuuluisa kuskinpenkki
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • Anselmo H
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 936
                • Vantaa

                #8
                Eikös näissä ollut lyhyt (40tkm) jakohihnan vaihtoväli. Kannattaa tarkistaa ettei vaihto ole venähtänyt.
                F11 523iA Touring
                E93 325i cabrio
                E81 116i
                Triumph Daytona 955i

                Comment

                • skitzo
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2003
                  • 75

                  #9
                  kiitoksia näistäkin jo ja se on tosiaan kuskinpenkki vaihdettu siihenkin. on se kuitenkin katsastettu tuoreeltaan et jos ei ihan mätä vielä ole niin taidan ostaa...
                  ja kyllä sillä pääsee töihin, kun matka on päivittäin 90km olisi 10-12 l/100km vievällä pelillä ihan vaan helvetin tyhmää tehä sitä matkaa on sitä rahaa kuinka paljon tahansa.
                  Hitto soikoon...mä oon bemarimies!

                  Comment

                  • Wanha Bemari
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 50
                    • Kajaani

                    #10
                    Lisää listaa (vähän myöhässä )
                    Bensatankki vuotaa täyttöputken ympäriltä (ruostuu)
                    Etupyörän laakerit, tarkista ja lisää uutta rasvaa niin vältyt vaihdolta
                    Ruostevika oik. takakaaren sisäpuolella takakonttiin (polttoaineen kaasu/huohotus säiliön kiinnikeet ).
                    Kytkimen työsylinteri vuotaa jos ei vaihdettu nesteitä säännöllisesti

                    Comment

                    • Wanha Bemari
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 50
                      • Kajaani

                      #11
                      316i e30 tyyppivikaa

                      Lisää listaa (vähän myöhässä )
                      Bensatankki vuotaa täyttöputken ympäriltä (ruostuu)
                      Etupyörän laakerit, tarkista ja lisää uutta rasvaa niin vältyt vaihdolta
                      Ruostevika oik. takakaaren sisäpuolella takakonttiin (polttoaineen kaasu/huohotus säiliön kiinnikeet ).
                      Kytkimen työsylinteri vuotaa jos ei vaihdettu nesteitä säännöllisesti

                      Comment

                      • Testopubu
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 37

                        #12
                        mopous? Saahan sen liikkumaan huomattavasti paremmin ihan pienillä muutoksilla, joihin ei edes mene rahaa muutamaa euroa enempää. 1,6 meni muuten aikoinaan 10,7s 0-100km/h tekniikan maailman mittauksessa, eli ihan samaa tasoa uudempienkin perheautojen kanssa.

                        Jos jollakin sattuu olemaan ajan puutetta, niin tuota saa huomattavasti pirteämmäksi seuraavilla muutoksilla: ilmamäärämittarin pieni säätö, bensanpaineet ylemmäs, (tarvitse mitään säätimiä, kele.. ) Säädettävä lämpöanturi joku 5-7k voisi olla sopiva arvo potikalle. Sen potikan voi sitten iskeä kojelautaan kiinni, niin voi säädellä suhteita vaikka ajossa.. Kiinteälle vastuksella 300ohm on jees.

                        Ja näillä pikku muutoksilla pitäis tulla niin paljon virkeitä saksan hevoisia, että tuntuu jo selvästi perseessäkin.. (no joo, kaikki on suhteellista..
                        Last edited by Testopubu; 22-02-2005, 10:53.

                        Comment

                        • Northernperkele
                          Newbiemmer
                          • Sep 2004
                          • 11

                          #13
                          repsikan puolen takakaari hapertuu ...repäse ne kontin verhoilut sieltä irti nii siä pitäs näkyä ruuvinkanta siinä pellissä jos sitä ruuvia enään on tai ees sitä peltiä ...sitä ei katsatusmiehetkään hokaa ennenku on jo tosi myöhästä ..ja sitte vaan kemppi laulaan...... rairapadaidaa.... =)

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎