Eli sitä kysyisin että onko jollain kokemusta 320 e36 chippauksesta.. Onko järkevä hankinta? Tuleeko tehoo minkä verran ja vääntöö yms. Hyödyttääkö laittaa pelkästään vai muut heebelit mukaan?
Lastuttaminen?
Collapse
X
-
itellä e34 m50b20 pannulla, niin tuli alavääntöö lisää. Kulutus tippu pikkasen mut se oli aika +-0 kun joutuu käyttään 98:a. Jos et ajatellu 100€ enempää maksaa lastusta, niin ihan ok hankinta. Eiko joku ollut videokameraa ja kelloa apuna käyttäen mitannu kiihtyvyyksiä vakio ja teholastulla. ja eron huomas selvästi 1000-4000rpm välillä teholastun hyväks.
-
joo ei lastulla mitään järjetöntä tehoa saada ellei vaihdeta nokkia ym. vapariin, tosin siinähän säädetään yleisesti (yleenä toimii vaan jos teetät liikkeessä) niin auton säädöt kohilleen.
Itsellä oli ostaessani 325 e36:ssa lastu, tai on vieläkin ja saattaa siitä olla max se 10hp hyöty.///M3 97-
Comment
-
hintaan nähden?? millä muulla konstilla saat saman hyödyn reilun 100e sijoituksella?Originally posted by drehintaan nähden varmaan aika turhaa touhua. Tai no onhan se tietty kiva et autoon tulee lisää heppoja - ainakin omasta mielestä.
Comment
-
Siis noin marginaalisen edun saavuttamiseksi ei kannata tehdä yhtään mitään. Piste.Originally posted by bemu2000hintaan nähden?? millä muulla konstilla saat saman hyödyn reilun 100e sijoituksella?
Mielestäni tehon pitää tuntua selkänojassa, ei korvien välissä, jota tuo temppu voi hyvällä tuurilla aiheuttaa.
Comment
-
eli sun mielestä ainut kannattava viritys on iskeä ahdin kylkeen ja +100hv? mulla ei ole lastua ollut missään, mutta paljon olen kuullut ja täältä lukenut juttua, että teho on parantunut huomattavasti normaali käyttö alueella. ja onhan tuo niin helppo viritys, jos edes vähän auttaa...Originally posted by gnzSiis noin marginaalisen edun saavuttamiseksi ei kannata tehdä yhtään mitään. Piste.
Mielestäni tehon pitää tuntua selkänojassa, ei korvien välissä, jota tuo temppu voi hyvällä tuurilla aiheuttaa.
Comment
-
Jos lastulla saa 5hv ja se maksaa 500€, niin aika kallista lystiä.. Toisaalta maksaahan jo renkaat enemmän, kai jollain on liikaa rahaa tuohon. Kyllä koneen sisuskalut pitää olla ensin vaihdettu ja kone, imu- ja pakopuoli viritetty/säädetty ennen kuin lastulla saa mitään tuntuvaa aikaan.E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
Comment
-
just
tässä oli asiaa?, or NOT. kuka maksaa lastusta 500? sen tekee itse 20 eurolla jos elektroniikka tuttuja olemassa muutenhan ne maksaa 100 euroa.Originally posted by Axu83Jos lastulla saa 5hv ja se maksaa 500€, niin aika kallista lystiä.. Toisaalta maksaahan jo renkaat enemmän, kai jollain on liikaa rahaa tuohon. Kyllä koneen sisuskalut pitää olla ensin vaihdettu ja kone, imu- ja pakopuoli viritetty/säädetty ennen kuin lastulla saa mitään tuntuvaa aikaan.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Itse ostin täältä foorumilta E36 320i:n teholastun 70€ hintaan. En osaa sanoa vaikuttiko mitään mutta pakkohan se oli ostaa ja kokeilla kun halvalla sai.
Comment
-
Tuo on yksi vaihtoehto. Voi tehoja toki yrittää saada ilmankin ylipaineistusta, mutta se tykkää olla kallista hommaa.Originally posted by bemu2000eli sun mielestä ainut kannattava viritys on iskeä ahdin kylkeen ja +100hv?
Se 0-5 hp mitä pelkällä lastun prommauksella tai vaihdolla saadaan aikaan on yhtä tyhjän kanssa. Toki myönnän, että monelle on tärkeää sekin, että voi sanoa autossa olevan teholastu. Kai siitäkin joku voi saada kiksejä.
Tehokäppyröitä (muita kuin piirivalmistajan) olisi kiva nähdä. Nuo tuollaiset subjektiiviset "kyllä se meni Länsiväylällä paljo kovempaa toissaviikkoseen verrattuna" - jutut jätettäköön omaan arvoonsa.mulla ei ole lastua ollut missään, mutta paljon olen kuullut ja täältä lukenut juttua, että teho on parantunut huomattavasti normaali käyttö alueella. ja onhan tuo niin helppo viritys, jos edes vähän auttaa...
Comment
-
Aikas paljon tuntuu porukka kattovan pelkästään noita tehoja kun sen sijaan kannattais kiinnittää huomiota vääntöön. esim. e36 325 ja 328 ero kiihtyvyydessä.Tehossa ei niinkään eroja mutta väännöissäpä onkin. ja ero 0-100km/h kuiteski jotai 0,8sec. Lastulla kun pystyy kuromaan tuota eroa aika paljon kiinni ellei kokonaan.Ja silloin varmaan viimeistään kun lisää sen putken ja filtterin.Ja kun on enemmän vääntöä niin yleensä kulutus tippuu. Tosin vaparistahan nyt ei ikinä saa halvalla hummia irti.Nykyiset
-63 Pontiac Catalina convertible
-05 E53 X5 3.0d
Comment
-
Eli haluat sanoa, että katsottaisiin koko moottorin toiminta-aluetta, eikä ainoastaan piikkiä. Hyvä.Originally posted by visa e36Aikas paljon tuntuu porukka kattovan pelkästään noita tehoja kun sen sijaan kannattais kiinnittää huomiota vääntöön. esim. e36 325 ja 328 ero kiihtyvyydessä.Tehossa ei niinkään eroja mutta väännöissäpä onkin.
Jotain ja jotain... Mun tätiki olis jos sillä olis jotain.ja ero 0-100km/h kuiteski jotai 0,8sec.
Subjektiiviset eli omat näkemykset ovat ihan ok, mutta mielestäni jos keskustellaan jonkin ratkaisun hyvyydestä, joka sattuu olemaan vielä aika marginaalinen, niin mielestäni tuollaiset pertuntumalla heitetyt luvut ei ole oikein kiinnostavia. Eli siis se dynopaperi ennen ja jälkeen prommauksen olis hyvä.
Comment

Comment