Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lastuttaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vipp3
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 18
    • Vaasa

    Lastuttaminen?

    Eli sitä kysyisin että onko jollain kokemusta 320 e36 chippauksesta.. Onko järkevä hankinta? Tuleeko tehoo minkä verran ja vääntöö yms. Hyödyttääkö laittaa pelkästään vai muut heebelit mukaan?
    Mikä helvetin tehoratsia?
  • tokatamm
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 40

    #2
    itellä e34 m50b20 pannulla, niin tuli alavääntöö lisää. Kulutus tippu pikkasen mut se oli aika +-0 kun joutuu käyttään 98:a. Jos et ajatellu 100€ enempää maksaa lastusta, niin ihan ok hankinta. Eiko joku ollut videokameraa ja kelloa apuna käyttäen mitannu kiihtyvyyksiä vakio ja teholastulla. ja eron huomas selvästi 1000-4000rpm välillä teholastun hyväks.

    Comment

    • dre
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1805
      • Heinävesi

      #3
      hintaan nähden varmaan aika turhaa touhua. Tai no onhan se tietty kiva et autoon tulee lisää heppoja - ainakin omasta mielestä.

      Comment

      • datzka
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 778
        • Jyväskylä

        #4
        joo ei lastulla mitään järjetöntä tehoa saada ellei vaihdeta nokkia ym. vapariin, tosin siinähän säädetään yleisesti (yleenä toimii vaan jos teetät liikkeessä) niin auton säädöt kohilleen.

        Itsellä oli ostaessani 325 e36:ssa lastu, tai on vieläkin ja saattaa siitä olla max se 10hp hyöty.
        ///M3 97-

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by dre
          hintaan nähden varmaan aika turhaa touhua. Tai no onhan se tietty kiva et autoon tulee lisää heppoja - ainakin omasta mielestä.
          hintaan nähden?? millä muulla konstilla saat saman hyödyn reilun 100e sijoituksella?
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • gnz
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 428
            • -

            #6
            Originally posted by bemu2000
            hintaan nähden?? millä muulla konstilla saat saman hyödyn reilun 100e sijoituksella?
            Siis noin marginaalisen edun saavuttamiseksi ei kannata tehdä yhtään mitään. Piste.

            Mielestäni tehon pitää tuntua selkänojassa, ei korvien välissä, jota tuo temppu voi hyvällä tuurilla aiheuttaa.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by gnz
              Siis noin marginaalisen edun saavuttamiseksi ei kannata tehdä yhtään mitään. Piste.

              Mielestäni tehon pitää tuntua selkänojassa, ei korvien välissä, jota tuo temppu voi hyvällä tuurilla aiheuttaa.
              eli sun mielestä ainut kannattava viritys on iskeä ahdin kylkeen ja +100hv? mulla ei ole lastua ollut missään, mutta paljon olen kuullut ja täältä lukenut juttua, että teho on parantunut huomattavasti normaali käyttö alueella. ja onhan tuo niin helppo viritys, jos edes vähän auttaa...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Axu83
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 601
                • Vantaa

                #8
                Jos lastulla saa 5hv ja se maksaa 500€, niin aika kallista lystiä.. Toisaalta maksaahan jo renkaat enemmän, kai jollain on liikaa rahaa tuohon. Kyllä koneen sisuskalut pitää olla ensin vaihdettu ja kone, imu- ja pakopuoli viritetty/säädetty ennen kuin lastulla saa mitään tuntuvaa aikaan.
                E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                Comment

                • Pempe
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 111
                  • Häme/maaseutu

                  #9
                  Joo ja samalla tuning-vapaavirtaussuodatin ja avarampi putki(rosteria tietty) rahaa meni +1000eetä ja heppoja tuli +5 ainiin ja sit pääsee gti-lehteen!
                  BMW E30 316 -84
                  BMW E30 316i -89
                  BMW E30 323i -85
                  BMW E30 325i -87
                  BMW E12 520i -77

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #10
                    just

                    Originally posted by Axu83
                    Jos lastulla saa 5hv ja se maksaa 500€, niin aika kallista lystiä.. Toisaalta maksaahan jo renkaat enemmän, kai jollain on liikaa rahaa tuohon. Kyllä koneen sisuskalut pitää olla ensin vaihdettu ja kone, imu- ja pakopuoli viritetty/säädetty ennen kuin lastulla saa mitään tuntuvaa aikaan.
                    tässä oli asiaa?, or NOT. kuka maksaa lastusta 500? sen tekee itse 20 eurolla jos elektroniikka tuttuja olemassa muutenhan ne maksaa 100 euroa.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #11
                      Itse ostin täältä foorumilta E36 320i:n teholastun 70€ hintaan. En osaa sanoa vaikuttiko mitään mutta pakkohan se oli ostaa ja kokeilla kun halvalla sai.
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • gnz
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 428
                        • -

                        #12
                        Originally posted by bemu2000
                        eli sun mielestä ainut kannattava viritys on iskeä ahdin kylkeen ja +100hv?
                        Tuo on yksi vaihtoehto. Voi tehoja toki yrittää saada ilmankin ylipaineistusta, mutta se tykkää olla kallista hommaa.

                        Se 0-5 hp mitä pelkällä lastun prommauksella tai vaihdolla saadaan aikaan on yhtä tyhjän kanssa. Toki myönnän, että monelle on tärkeää sekin, että voi sanoa autossa olevan teholastu. Kai siitäkin joku voi saada kiksejä.

                        mulla ei ole lastua ollut missään, mutta paljon olen kuullut ja täältä lukenut juttua, että teho on parantunut huomattavasti normaali käyttö alueella. ja onhan tuo niin helppo viritys, jos edes vähän auttaa...
                        Tehokäppyröitä (muita kuin piirivalmistajan) olisi kiva nähdä. Nuo tuollaiset subjektiiviset "kyllä se meni Länsiväylällä paljo kovempaa toissaviikkoseen verrattuna" - jutut jätettäköön omaan arvoonsa.

                        Comment

                        • mikim
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2004
                          • 79

                          #13
                          Aikas turhaa touhua jos pelkän lastun meinaat laittaa. Mutta jokaisen oma asia tietenkin mihin rahansa laittaa, ennemmin ne siihenki laittaa kuin viinaan. :P
                          E39 1999 520i

                          Comment

                          • visa e36
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 753
                            • Järvenpää

                            #14
                            Aikas paljon tuntuu porukka kattovan pelkästään noita tehoja kun sen sijaan kannattais kiinnittää huomiota vääntöön. esim. e36 325 ja 328 ero kiihtyvyydessä.Tehossa ei niinkään eroja mutta väännöissäpä onkin. ja ero 0-100km/h kuiteski jotai 0,8sec. Lastulla kun pystyy kuromaan tuota eroa aika paljon kiinni ellei kokonaan.Ja silloin varmaan viimeistään kun lisää sen putken ja filtterin.Ja kun on enemmän vääntöä niin yleensä kulutus tippuu. Tosin vaparistahan nyt ei ikinä saa halvalla hummia irti.
                            Nykyiset
                            -63 Pontiac Catalina convertible
                            -05 E53 X5 3.0d

                            Comment

                            • gnz
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 428
                              • -

                              #15
                              Originally posted by visa e36
                              Aikas paljon tuntuu porukka kattovan pelkästään noita tehoja kun sen sijaan kannattais kiinnittää huomiota vääntöön. esim. e36 325 ja 328 ero kiihtyvyydessä.Tehossa ei niinkään eroja mutta väännöissäpä onkin.
                              Eli haluat sanoa, että katsottaisiin koko moottorin toiminta-aluetta, eikä ainoastaan piikkiä. Hyvä.

                              ja ero 0-100km/h kuiteski jotai 0,8sec.
                              Jotain ja jotain... Mun tätiki olis jos sillä olis jotain.

                              Subjektiiviset eli omat näkemykset ovat ihan ok, mutta mielestäni jos keskustellaan jonkin ratkaisun hyvyydestä, joka sattuu olemaan vielä aika marginaalinen, niin mielestäni tuollaiset pertuntumalla heitetyt luvut ei ole oikein kiinnostavia. Eli siis se dynopaperi ennen ja jälkeen prommauksen olis hyvä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎