Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jakopään ketju?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rekke
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 51

    Jakopään ketju?

    Tere vaa kaikille! semmoosta oisin kysässy ku käsittääkseni 325i vm-93 jakopää on ketjulla nii millonkas pitäs kettinki uusia??? Ei oo sitä käyttö ohjekirjasta mistä vilikasis. Nii ja ku vaihto tulee eteen nii kannattaako yritää ite sitä rustata?
  • O.K.
    Moderator
    • Nov 2003
    • 4854
    • Espoo

    #2
    Periaatteessa ketjua ei tarvitse vaihtaa lainkaan. Tosin ketjunkiristimet ja itse ketjukin ajan mittaan kuluvat. Jos edessä on kansiremppa tms. toimenpide, niin silloin ketjun vaihto voi olla järkevää vaikkei varsinaisia ongelmia olisikaan ilmennyt. Ja ketjun vaihtaa se, kuka tekee muunkin koneeseen liittyvän rempan .
    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
    E34 525i

    Comment

    • rekke
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 51

      #3
      dankke sön!!!!!!!!

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        Hyvin usein saattaa selvitä pelkällä ketjun kiristimen vaihdolla, jos ketju alkaa "rallattaan". Mutta joskus pitää uusia nokka-akselin hammaspyörä, ketju, ketjunkiristin ja ohjurit.
        Esimerkiksi M30 koneeseen moiset hilut ei ihan kammottavia summia maksa ja rempankin tekee suhteellisen nopsasti.

        Mutta mitä uudempi kone, sen kalliimmat hilut ja hankalampi vaihtaa (ahtaammat paikat konetilassa)

        Timo

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎