Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 levikkeiden asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne45
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 2

    M3 levikkeiden asennus

    Millä lasikuituiset M3 levikkeet laitetaan kiinni koriin.
    Jos laittaa pakkelilla ja lasikuidulla niin eikö se halkea pakkasilla.
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    Pakkelilla? Eikö kannattais laitaa vaikka muutamalla ruuvilla tai popniitillä jostain sellaisesta paikasta kiinni mistä ne ei näy. Jos laitat ruuveilla tai poppareilla ne kiinni niin laita jotain hyvää ruosteenestoainetta siihen reikään ettei se ala ruostumaan siitä kohti. Onhan niitä toki monia muitakin vaihtoehtoja, kuten vaikka koriliima jota itse karsastan sen takia että levikkeet on kova homma ottaa irti jos niin tarvitsee joskus tehdä.
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • f1zz
      GTi:stä tuttu
      • Sep 2003
      • 1469
      • Veikkola

      #3
      Joo ei mitään ruuveja tai popniittejä. Ne ruostuu varmasti!
      Liimalla vaan ja hartsilla ja lasikuidulla kiinni. Sitte lasikuitupakkelilla suurimmat kolot umpeen ja hienokitillä hienostellaan.

      Miksi kyljet pitäisi irrottaa ja rälläkällä ne saa nätisti irti oli liimattu tai ei..

      Comment

      • Antti_
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 364

        #4
        mut jos liimaa kiinni niin ei pääse välillä puhdistamaan sieltä lasikuituhelman alta, se alla oleva metallihelma kun alkaa kuitenkin ruostua ennemmin tai myöhemmin...

        Comment

        • sände
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 412
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Antti_
          mut jos liimaa kiinni niin ei pääse välillä puhdistamaan sieltä lasikuituhelman alta, se alla oleva metallihelma kun alkaa kuitenkin ruostua ennemmin tai myöhemmin...
          Oisko hyvä ruosteensuojaus paikallaan alle jääville osille

          Comment

          • sns
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 39
            • Vaasa

            #6
            Laitoin omat levikkeet kiinni syvennys rosteri-popniietillä (vene käyttöön). niillä pysyy, ei tarvi paklata niin paljo ja ei ruostu!

            Comment

            • 535_M5
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 221
              • Masku

              #7
              Originally posted by sns
              Laitoin omat levikkeet kiinni syvennys rosteri-popniietillä (vene käyttöön). niillä pysyy, ei tarvi paklata niin paljo ja ei ruostu!
              Ei kai se niitin ruostuminen ongelma ole alumiinisellakaan popniitillä vaan se reikä joka niittiä varten porataan.Siitä se ruoste lähtee leviämään.

              Comment

              • Pempe
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 111
                • Häme/maaseutu

                #8
                Originally posted by Antti_
                mut jos liimaa kiinni niin ei pääse välillä puhdistamaan sieltä lasikuituhelman alta, se alla oleva metallihelma kun alkaa kuitenkin ruostua ennemmin tai myöhemmin...

                Ainiinkuettä otetaan nätisti saumattomasti maalatut levikkeet/helmat välillä irti ja pestään...........!!
                BMW E30 316 -84
                BMW E30 316i -89
                BMW E30 323i -85
                BMW E30 325i -87
                BMW E12 520i -77

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2195
                  • kaustinen

                  #9
                  Taitaa olla niin että aina kun tollaisia muoveja autoon lisää lisääntyy myös ruostuminen ja senhän voi jokainen miettiä et onko se halpa vai kallis hinta kauniinmasta ulkonäöstä joka sekin on kyllä makukysymys.
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  • Antti_
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 364

                    #10
                    itse jos/kun asennan ylimääräset levikkeet niin koitan kyllä keksiä miten asentaa silleen että sais kohtalaisen järkevästi puhistettua myös alta jne. tahtoo aina ruostua jostakinpäin tollaset kiinteet asennukset, sinne kun kertyy suolat ja paskat väliin muhimaan.. enkä usko että pidemmällä aikavälillä nuo ruostesuojaukset jne auttais.. mutta kukin tavallaan.

                    Comment

                    • jukkat
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 309
                      • Veteli

                      #11
                      Mites noita peltiosia sitten saa? Tuntus tämän threadin lukemisen jälkeen, että järkevämpi olis hitsata oikea (alkuperäinen?) peltiosa kiinni? Keulassa taitaa mennä vaihtamalla koko homma, ei tarvi rälläkkää kaivaa?

                      Ja kyllä, m3-look on mielessä, kun auto näyttää tällä hetkellä vähä miltä sattuu...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎