Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW:n osien vaihtotarve, parempi ajoissa kuin liian myöhään.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikim
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 79

    BMW:n osien vaihtotarve, parempi ajoissa kuin liian myöhään.

    Tehdääs nyt tämmönen ketju vaikka varmaan jonkun mielestä turha..

    Eli tänne voisi koota tietoa niistä osista jotka monen henkilön kokemuksien perusteella hajoaa jossain tietyssä kilometrimäärässä tms. (keskimääräisesti).

    Esim. Itseltä posahti e36:sta tuo vesipumppu 190tkm kohdalla ja muilla se on tuntunut menevän yleensä siinä 180tkm kieppeillä. Ja en nyt tarkoita mitään putken ruostumista tjsp. Eli asia viestejä tänne.. Olisi vaan hyvä tietää minkä osan laukeaminen on seuraavaksi odotettavissa. Ei meinaan ollut järin mukava kokemus kun auto simmahtaa keskellä pahinta ruuhkaa Hartwall-areenan viereen.
    E39 1999 520i
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Tuohon E36:sen ~200tkm paikkeille voisi lisätä vaikkapa nämä, tietysti paljolti autokohtaistakin ja käytöstä riippuvaa...

    -Takaiskarin yläpään tuet (menee usein paljon aiemminkin)
    -Takapään puslat
    -Vanoksellisissa alkaa vanos pitämään jonkinasteista "rallatusta"

    Tuollaista näin äkkiseltään tulee mieleen...

    Ps. Tästä tulee varmasti melko pitkä topikki, joten kehitysideana tuli mieleen että jos topikin aloittajalla riittää mielenkiintoa niin näitä voisi editillä listata korimallikohtaisesti tähän topikin alkuun...
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Susi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 473
      • Kuopio, Suomi

      #3
      Katsastusmiehen mukaan E36 Touringeissa takajousia menee vaihtoon noin 150tkm:n kohdalla.
      Omaani ne ovat jo kerran vaihdetut, luultavasti noin 150tkm:n kohdalla.

      Comment

      • Jaksu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 753
        • Kempele

        #4
        Originally posted by mikim
        Esim. Itseltä posahti e36:sta tuo vesipumppu 190tkm kohdalla ja muilla se on tuntunut menevän yleensä siinä 180tkm kieppeillä. Ja en nyt tarkoita mitään putken ruostumista tjsp. Eli asia viestejä tänne.. Olisi vaan hyvä tietää minkä osan laukeaminen on seuraavaksi odotettavissa. Ei meinaan ollut järin mukava kokemus kun auto simmahtaa keskellä pahinta ruuhkaa Hartwall-areenan viereen.
        Jäänyt jotenkin kummittelemaan vesipumpun hajoaminen, joten eilen tilasin uuden messinkipyörällä olevan tarvikepumpun. Pitänee vaihtaa ennen kuin kosahtaa tien päällä. Mittarissa kohta 170tkm.
        xdrive

        Comment

        • escort
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 339

          #5
          181000km lampda anturi. korjaamon äijä sanoi että suosittelevat bemarilla vaihdettavaksi 100000km välein

          Comment

          • Kurre
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 384
            • Veteli

            #6
            itsellä nyt 208tkm mittarissa ja vaihdossa (tai jo vaihdettu)
            -etupään ulommat alapallonivelet
            -takapään isot puslat
            -takapyörän laakerit

            ps. ihme kyllä vesipumppu tuntuu pelaavan vielä ihan hyvin.. (eiköhän tässäkin ole kuitenkin vielä se muovisiipinen?)
            sigpic
            Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
            ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

            Comment

            • bmwjack
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 138
              • Tampere

              #7
              Onko vesipumppu muovinen siiviltään myös myös e36 318i:ssä? Vai onko vain kutoskoneissa tommonen?

              B-Jack

              Comment

              • mikim
                Bimmer Rookie
                • Dec 2004
                • 79

                #8
                on muovinen, nelisylinterisissä myös...
                E39 1999 520i

                Comment

                • toofastforyou
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 286
                  • Rauma

                  #9
                  Niinkuin jo tossa aikasemmin mainittiin, niin ne alatukivarren puslat tuntuu olevan vaihtokunnossa 200tkm kohdalla. Itellä nyt toinen E36 ja samat jutut joutuu tekee öljynvaihto ja sen puslan vaihto. Nyt taitaa olla myös ne iskarin yläpään tuet loppu ku paukkuu aika ikävästi. Ajettu 208tkm.
                  "tää meidän valtio edustaa just semmosta perus-tekopyhää paskakasaa, jossa julistetaan sanaa mutta toimitaan toisin"

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎