Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saranan ainainen narina!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K.H.M
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 159
    • Kuopio-Iisalmi

Saranan ainainen narina!

Eli ongelmana on kuskin oven saranan nariseminen ovea avattaessa. Rasvata olen yrittänyt ja olen löysännyt sarana kiinnitys pulttia ja pyörittänyt saranatappia paikallaa mutta ei auta. Miten saisi tuon narinan pois vai pitääkö ostaa uusi sarana.
    BMW 328Ci Alpinweiß III
  • Northstar
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 745
    • Järvenpää

Äkkiseltään itse kyllä heittäisin, että lähteeköhän se ääni varmasti saranasta..? Ettei se ovi vain pääse ottamaan jostain kiinni johonkin kohtaan. Kuinka paljon siinä ovessa on "klappia"? Kannattaa se ainakin tarkistaa, jollet ole jo tehnyt. Voi olla, että saranakaupoille joudut, jos ovat niin löystyneet.

Tosin vielä voi koittaa ottaa ne saranat irti ja kunnolla rasvata joka puolelta, kun kuulemma Bemareiden yleisempikin vika, että sieltä alkaa ruostumaan (itse en ole kyllä huomannut moista).
    Mutta niin, itse ensimmäisenä veikkaisin etupään kiinniottamista joko sieltä alhaalta taikka etulokariin jossakin määrin, jos ovessa on "klappia".
    Parempia "neuvoja" jos neuvoja laisinkaan en ainakaan itse osaa antaa.
    sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

Comment

• K.H.M
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 159
      • Kuopio-Iisalmi

Ovessa ei ole yhtään välystä/klappia ekä ovi hankaa minnekkään.

Paikansin tuon narinan ja se tulee kuskinoven ylemmästä saranasta. Tästä olen 100% varma. Putkolassa näkyy uusi sarana olevan 17€ joten ei pahan hintanen ole tuon uusiminen.

Sarana on minusta niin mulkun mallinen että tuota ylempää saranee ei pysty kunnolla rasvaamaan. Alemmasta kun vain ottaa tuon kumppi millin pultin pois ja työntää aseöljyä/CRC:tä reijän täyteen niin kyllä autaa. Mutta ylempi sarana on taisinpäin eli pultti on alaspäin niin milläpä tuota rupeet rasvaamaan ilman sen irti ottoa. Ja vaikka tuon ottaisi irti ja rasvaisi niin mitenkähän kauan tuo olisi siten narisemata kun kaikki kohdat on jo ruosteessa.
      BMW 328Ci Alpinweiß III

Comment

• Northstar
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 745
        • Järvenpää

Originally posted by K.H.M
        Ja vaikka tuon ottaisi irti ja rasvaisi niin mitenkähän kauan tuo olisi siten narisemata kun kaikki kohdat on jo ruosteessa.
        Niinpä, elikkä jos sen 17€ kerran saa ja itse osaa vaihtaa, niin jo pelkää vaivaa säästääkseen kannattanee se vaihtaa samantien. Ei pahemmin maksane vaivaa säästää siinä kohtaa silloin.
        sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎