Announcement

Collapse
No announcement yet.

garret t03 kysymys...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    garret t03 kysymys...

    elikkäs mihin hevoslukemiin tuoolainen garret to3 riittää: Kompressoripuolen A/R 42 ja turbiinin 36.
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    #2
    Karvan päälle 200hv.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      cosworthin vakioahtimenahan tuota on kai käytetty ja 210hp niissä on tehoa. eipä taida tuolla ahtimella sen suurempiin teholukuihin enään turvallisesti päästä
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • ykä
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 478
        • Alaviirre

        #4
        no nyt taas puhutaan to3 eli noitaki on ainaki 100 eri kokoa ja kyllä tuollasella to3 voi päästä iha hyvin 300hv asti jos vaan ahtimessa on kaikki kohalla mutta tuolla pienellä pakopesällä eli 48a/r ei pääse varmaa kun johonki 230-260hv saakka mutta kun laittaa isomman pakopesän 64 a/r niin varmasti turbo riittää 300hv
        Bmw 525 Td e61
        Bmw e34 535 Turbo



        EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

        -FatBoyRacing-

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          #5
          Originally posted by ykä
          no nyt taas puhutaan to3 eli noitaki on ainaki 100 eri kokoa ja kyllä tuollasella to3 voi päästä iha hyvin 300hv asti jos vaan ahtimessa on kaikki kohalla mutta tuolla pienellä pakopesällä eli 48a/r ei pääse varmaa kun johonki 230-260hv saakka mutta kun laittaa isomman pakopesän 64 a/r niin varmasti turbo riittää 300hv
          Tiedän että T03:lla voi ottaa yli 300hv (omassa oli koneteho 314hv) vakio ahtimella. Järjetöntä kumminkin on käyttää kovia paineita näin pienessä ahtimessa, jolloin tehot jäävät myös reilusti alle 300hv:n. Toki .63 pakopesän kanssa pääsee vähän pidemmälle, mutta eipä se pelkästään riitä.
          - kyseinen ahdin riittää korkeintaan n.200hv:n tehoille.
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • f1zz
            GTi:stä tuttu
            • Sep 2003
            • 1469
            • Veikkola

            #6
            joo riippuu paljon koneen tilavuudesta ja pakosarjasta mutta minä myös sanon että 200hv ellei jopa alle

            Comment

            • ykä
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 478
              • Alaviirre

              #7
              Originally posted by Jasu
              Tiedän että T03:lla voi ottaa yli 300hv (omassa oli koneteho 314hv) vakio ahtimella. Järjetöntä kumminkin on käyttää kovia paineita näin pienessä ahtimessa, jolloin tehot jäävät myös reilusti alle 300hv:n. Toki .63 pakopesän kanssa pääsee vähän pidemmälle, mutta eipä se pelkästään riitä.
              - kyseinen ahdin riittää korkeintaan n.200hv:n tehoille.

              no en nyt menis kovista paineista puhumaa meillä oli cossussa to3 ahin missä oli vähän isonnettu imusiipeä ja pienellä pakopesällä 48ar 0.9bar paineella takapyöriltä mitattii 257hv että ei kovin isoilla paineilla
              Bmw 525 Td e61
              Bmw e34 535 Turbo



              EX :BMW E36 316i E30 325 Tic E30 320i E30 323i E30 325i E32 750ial

              -FatBoyRacing-

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Meilläpäin on sanonta että kaikki alle 2 baria on alipainetta.
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • tema
                  Newbiemmer
                  • Feb 2005
                  • 1
                  • Vaasa

                  #9
                  Tehot on autokohtaisia. Vakio T03 ei kestä yli 1,2bar. Muissa autoissa otettu reilusti yli 200 ja jopa 300 luokkaa.

                  T03 on halpa ja ihan toimiva perusahdin, kunhan pysyy tossa 1,2kpa

                  Comment

                  • #BMW#
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 488
                    • Espoo

                    #10
                    kertokaa nyt hitaalle, kun en näitä turbo juttuja tajua..
                    JOs turbo tuottaa 200 kaakkia, mitä se tarkalleen meinaa?
                    Se että m20b25 saadaan tolla turbolla 200hp ulos vai (170hp+200hp=) 370hp.
                    E38 pre 740i 4.4l Manual

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by #BMW#
                      kertokaa nyt hitaalle, kun en näitä turbo juttuja tajua..
                      JOs turbo tuottaa 200 kaakkia, mitä se tarkalleen meinaa?
                      Se että m20b25 saadaan tolla turbolla 200hp ulos vai (170hp+200hp=) 370hp.

                      ei ei vaan turbolla 200 kaakkia, jos on 170hp vakioteho +30hp turbosta lisää..
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • #BMW#
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 488
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by jmp2002
                        ei ei vaan turbolla 200 kaakkia, jos on 170hp vakioteho +30hp turbosta lisää..
                        Ok! Elikä 1.3l 85hp turbon kanssa päästään 200 heppaan ja m50b25 saadaan 10 eksraa villiä hevosta näinkö se oikeesti menis..?
                        ei tajua vielkään jos turbo kerran pystyy sen 0.7bar kehittämään niin luulis..
                        E38 pre 740i 4.4l Manual

                        Comment

                        • f1zz
                          GTi:stä tuttu
                          • Sep 2003
                          • 1469
                          • Veikkola

                          #13
                          No emmä nyt tiedä meneekö se ihan noinkaan, Jos onkin 220hv auto niin tehot laskee 20hv ku laittaa ahtimen, öö..

                          Riippuu tilavuudesta paljonkin ja millainen se moottori on vapaastihengittävänä.

                          Comment

                          • #BMW#
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 488
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by f1zz
                            No emmä nyt tiedä meneekö se ihan noinkaan, Jos onkin 220hv auto niin tehot laskee 20hv ku laittaa ahtimen, öö..

                            Riippuu tilavuudesta paljonkin ja millainen se moottori on vapaastihengittävänä.
                            Sen takii maalaisjärjellä ajatellen on harhaanjohtava sanoa että joku turbo riittää johonki kaakki määrään. Mutta tietenkin esim. 5.7 V8:in to3 on liian tukkoinen mutta varmana 2.5l m20:ssa lähennellään 280hp tuottoonsa puolesta jos to3 kerran pystyy 1barin paineeseen.. no joo...
                            E38 pre 740i 4.4l Manual

                            Comment

                            • Pluto
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1860
                              • Raisio

                              #15
                              Eikö tästä turbon tuottojutusta ollut josain ooppelifoorumilla jo ihan tarpeeks jutttua
                              BMW F32 435d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎