Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämmitin paskana?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    Lohkolämmitin paskana?

    Eipä tänä aamuna ollut lämmittänyt autoani. Onko yleistä, että lohkolämmitin hajoaa? Mikäköhän siinä voisi olla vikana? Lämmitin laitettiin autoon vuosi sitten ja on Defan valmistama.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Onkohan lohkiksen liitoskappale (se mistä johtoa on pidennetty) kunnolla kiinni?

    Jos oikein muistan lohkis voisi kärsiä siitä, että pitää sitä päällä tolkuttoman kauan eli ei vain paria tuntia.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      Toivottavasti ois vaan vika siinä taloyhtiön sähkötolpassa. Tuntuisi oudolta, että se olisi vuodessa mennyt paskaksi (n. 6kk käytetty).
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • mikko
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1764
        • kotona

        #4
        mittaa yleismittarilla että löytyykö auton päästä noin 100ohmin vastus

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Mittaa se vastus, sillähän se selviää. Tai töpseli seinään ja kuuntele alkaako tirisemään... Harvoin ne hajoo, vaikkei ikuisia olekkaan.
          ...

          Comment

          • sspit
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 357
            • Lappeenranta

            #6
            kävin tos syksyl asentaa lohkiksen ja kysyin siltä asentajalta et voiko tuo mennä helposti paskaks, ni tää vastas et se vastus on usein syynä et se menee rikki. mut aika outoo et noin nopsaa käsitin et siihe voi mennä monta vuotta enne ku menee vastus :shock:
            BMW 325i

            Comment

            • Slow_M3
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 779

              #7
              Originally posted by sspit
              kysyin siltä asentajalta et voiko tuo mennä helposti paskaks, ni tää vastas et se vastus on usein syynä et se menee rikki.
              Älä hitossa?! Mä kun luulin että noihin lohkolämmittimiin tulee usimmiten laakerivika
              sigpic

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Useimmiten kun se menee paskaksi niin se polttaa sulakkeen lämmitystolpasta, eli juuri tuon vian välttämiseksi sitä ei kannattaisi pitää päällä enempää kuin 2h kerrallaan ettei se vastus kärähdä.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Axum
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 4416
                  • Kuopio

                  #9
                  Originally posted by Slow_M3
                  Älä hitossa?! Mä kun luulin että noihin lohkolämmittimiin tulee usimmiten laakerivika
                  täydellinen repeäminen

                  ..tai sitten se leikkaa kiinni
                  - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                  - E39 528ia
                  - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Puretaan 520ia -97
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #10
                    Kyllä ne kohkolämmittimen vastukset aika ajoin paukkuu. Tarkistaminen on pikku juttu ja onnistuu yleismittarilla, kuten jo todettu.

                    Suurin syy (yleensä) sen menemiseen on väärä asennuspaikka. Vastuksen ympärillä ei ole riittävää vesitilaa ja se kuumuu liikaa, "palaa" pilalle. Eli asennettu eri "lommiin" kuin suositeltu. Yleensä oikea paikka on ykkössylinterin tai viimeisen sylinterin kohdalla, tai molempiin käy. Riippuu koneesta. Keskivälille ei yleensä laiteta.

                    Timo

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      #11
                      Ja koneessahan pitää luonnollisesti olla vettä, muuten paukkuu nopeasti.. nm. 2 menny jo
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #12
                        Joo, tolppaan ainakin tulee virtaa, kävin just testaamassa kännykän laturilla. Muistaako tai tietääkö kukaan mimmonen takuu tossa defan lohkolämppärissä on?
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • Slow_M3
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 779

                          #13
                          no kyllä se ainakin sen vuoden on... www.kaha.fi on maahantuoja, ne tietää takuut joten sinne vaan soittelemaan
                          sigpic

                          Comment

                          • Northstar
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 745
                            • Järvenpää

                            #14
                            Tostahan oli juuri jossain Tuulilasissa tai TM:ssä juttua, että hyvä jos kestää vuottakaan vastus, jos tolppa silleen katkoo sähköä. Vastus lämpenee/kylmenee/lämpenee useasti jo tunnin aikana.
                            Eli jos mittasit sen tolpan niin eiköhän se vastus ole paskana. Senhän tosiaan kuulee, kun panee tolppaan alkaako "porista", jollei niin paskanahan se (vastus).
                            Kannattaa myös kysyä se katkooko se tolppa silleen sitä sähköä, jos kyllä niin kaivaa kyseinen artikkeli esiin ja näyttää yhtiökokouksessa, jospa hiukan ajattelisivat asiaa muutoin kuin, että "nythän se auto voi olla aina piuhan nokassa, kun katkoo..."
                            sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                            Comment

                            • Fabsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1754

                              #15
                              Joo katkoohan se sitä meillä! Se on päällä 4-10 aamulla, 12-14 päivällä ja 20-22 illalla. Oon kyllä mennyt laittamaan yleensä aina vasta kymmenen jälkeen illalla sen piuhan tolppaan, jottei se turhaan lämmitä sitä. Mutta onhan se joka aamu yli sen suositus kaks tuntia, kun tulee lähdettyä vasta seittemän jälkeen aamulla liikenteeseen! Tosi paska systeemi!
                              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                              e30 318i -88

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎