Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniikanvaihdot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiceroid
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 265
    • Lahti

    Tekniikanvaihdot?

    Keneltä/mistä vois kysellä tekniikanvaihdoista et onko mahdollista ja paljon tulee vaihdettavaa ja kuinka paljon prosentteja? Tiedän et konttorilta mut mistä sais sellasen virallisen lapun vaihdettavista osista ja prosenteista mitä sitten näyttää
    siellä konttorilla? Kun pösöllä hommaa hoiti Ari Pirnes(muistaakseni)- niminen henkilö jolle pystyi lähettämään mailia mitä on vaihtamassa ja mihin, ja parin viikon sisällä sai jo vastauksena viralisen lapun mitä pitää vaihtaa jne. Eli vastaavaa etsisin nyt biimerin puolelta.
    "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    S E A R C H

    Ja auttais varmaa aika paljo jos kertoisit mihin autoon oot mitäki laittamassa.

    Eikö tähän tekniikka-osioon sais jotain "sticky"-tyylistä FAQ:a tjms??
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      #3
      BMW Suomella ei ole tuollaista henkilöä joka vastaisi noihin kysymyksiisi, koska heillä ei ole mitään intoa muuhun kuin uusien bemarien myyntiin. Moni on kysellyt, mutta nollatuloksin..

      Searchilla tosin varmasti löytää sopivia threadeja aiheesta, ainakin E28 ja E30 korimallien osalta.
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2432
        • Kouvola

        #4
        no esimerkiksi tältä foorumilta löytyy tietoa.
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • Wiceroid
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 265
          • Lahti

          #5
          Mä en oikee puhu samaa kieltä ton searchin kanssa.. Mut tarkotus olis vaihtaa isompaa myllyä E21:seen. Siin on tällä hetkellä m20b20 kiinni ja prosentteja jo 12. Ni mietin vaan et kuin isoa myllyä tohon olis yleensä mahdollista suurinpiirtein lyödä kiinni? En oleta et kukaan osaa suoraan noita prosentteja heittää mut ees vähän sinnepäin? Tarviiko tohon muuta tietoa vielä, kun en oo tohon vehkeeseen pahemmin vielä tutustunu ku sen pari viikkoa sitte ostin. Vuosimalli -82 ja 320. Onnistuinkohan antamaan itestäni tarpeeks hölmön kuvan..
          "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2432
            • Kouvola

            #6
            no, laita mikätahansa m20 kone. numerot vaan pois, niin ei kyllä katsastusmies huomaa mitään..

            nimim. m20b20 l-jet papereilla katsastettu m20b25motronic ja numerotkin oli kylessä.. ihmetteli vaan, et onpas puhas moottori, ja kysy onko vaihdettu

            -ei, tein vaan vähän remonttia..

            meni läpi kun väärä raha. eikä tajunnu kattoa numeroita, vaikka taskulampunkanssa siinä koneenalla pyöri.
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • Wiceroid
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 265
              • Lahti

              #7
              Originally posted by jvakeva
              no, laita mikätahansa m20 kone. numerot vaan pois, niin ei kyllä katsastusmies huomaa mitään..

              nimim. m20b20 l-jet papereilla katsastettu m20b25motronic ja numerotkin oli kylessä.. ihmetteli vaan, et onpas puhas moottori, ja kysy onko vaihdettu

              -ei, tein vaan vähän remonttia..

              meni läpi kun väärä raha. eikä tajunnu kattoa numeroita, vaikka taskulampunkanssa siinä koneenalla pyöri.
              Ton numerokikan tiedän kyllä, mut hyvä tietää et noita m20 ei erota päältä.
              Entäs sitten se laillinen vaihtoehto?
              "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

              Comment

              • jvakeva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2432
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by Wiceroid
                Ton numerokikan tiedän kyllä, mut hyvä tietää et noita m20 ei erota päältä.
                Entäs sitten se laillinen vaihtoehto?
                erottaa ne, muttei katsastusmies, ellei hän satu olemaan joku kusipäinen bemari-friikki.

                laillinentie kannattaa mielestäni unohtaa. turhavaiva. nyt loppuu tietämykseni kyllä e21:sen kohdalla, mutta oletetaan, että siinä on samat jarrut 323:n kanssa, niin maks. m20b25.
                B10 V8 # 108
                saab r560 8X4

                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  Jos PILKUNTARKASTI laillisesti haluat E21-320/6:een isompaa konetta, niin joudut vaihtamaan eteen 323i:n isot etutolpat ja jäähdytetyt levyt ja niihin satulat. Myös etuvakaaja on 323i:ssä paksumpi.

                  Taakse pitää vaihtaa 323i:n levyjarrulliset takatukivarret ja 323i:n takavakaaja.

                  ALKUPERÄINEN 323i on siis alustaltaan täysin erilainen verrattuna muihin E21-malleihin.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Wiceroid
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2005
                    • 265
                    • Lahti

                    #10
                    En mä väkisin laillista haluu, mut oli vaan hyvä tietää. Kesällä sitten, toivottavasti..
                    "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2194
                      • kaustinen

                      #11
                      Niin ja jos kone on jo vaihdettu 12% ilman apulaitteita ei siitä tule uudestaan prosentteja eli lisää tulisi noista 323i kamoista tosin uudet säännöthän on sellaset et jarrujen parantelusta ei pitäis tulla prosentteja mut kuinka se käytännössä toimii?
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • gnz
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 428
                        • -

                        #12
                        Originally posted by Jonsku
                        S E A R C H

                        Ja auttais varmaa aika paljo jos kertoisit mihin autoon oot mitäki laittamassa.

                        Eikö tähän tekniikka-osioon sais jotain "sticky"-tyylistä FAQ:a tjms??
                        Saishan noita jos joku viitsisi alkaa tekemään. Sen sijaan vakifoorumilaiset pyytää käyttämään searchia, mikä syö foorumin kaistaa, ja näin maksavat foorumin omistajille, ja kaiken lisäksi tuhlaa bmw-newbien aikaa, kun se joutuu kahlaamaan kymmenien viestiketjujen läpi.

                        a) Katsastus (sis. prosentit, turboasiat, tehot, ...)
                        (tätä puidaan joka helvetin toikissa tekniikka&projektit-alueilla, mikä on ihan ok, mutta ne asiat on perusjuttuja!)
                        b) Ahtaminen
                        c) chippaus (saako tehoja, kuka tekee, paljon maksaa, ...)
                        d) bmw-moottorit

                        Lisääkin keksisi, mutta kai tuossa ne yleisimmät.

                        Comment

                        • Wiceroid
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 265
                          • Lahti

                          #13
                          Eli tota m20b25 ruiskuna (megasquirt) vähän tänään mietittiin, sehän onnistuis ilmeisesti suht helpolla. Kun en oo kuitenkaan mitään miljoonan kaakin ratavehjettä rakentamassa (ellei homma karkaa käsistä) vaan aattelin sinne lähemmäs 200 kaakkia päästä. Tostahan irtoo vissiin jotain 170 heppaa vakiona? Eikös ton sais vissiin ihan laillisestikin, alusta vaan mietityttää kun en tiiä onko sinne jotain työnnetty vai ei. Kai se on joku päivä mentävä konttorille kyselemään, vaikka en niitten juttuihin oikee luotakkaan. Syksyllä ois tarkotus olla läpikäyty kone minkä löis sitte kiinni, et aikaa kyllä pitäs riittää, ensin pellit kuntoon ja uus maali päälle..
                          Mut tänään auto pesulle ja huomen Lahden miittiin..
                          "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

                          Comment

                          • jvakeva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2432
                            • Kouvola

                            #14
                            vittu, vois itekkin tulla lahteen, mut kun ei oo autoa.. jos porukoitten lavakiesiä ei lasketa.
                            B10 V8 # 108
                            saab r560 8X4

                            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎