Announcement

Collapse
No announcement yet.

tyjäkäynti seilailee akun irrotuksen jälkeen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • n9500
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 180

    tyjäkäynti seilailee akun irrotuksen jälkeen...

    oltiin frendin kanssa pesemässä autoja. Pesun jälkeen meitsi lähti imuroimaan sisältä bemariani sillä aikaa ku se oli viel putsaamassa audii. Kaikki oli kunnnossa sain työt tehtyy ja vein auton ulos parkkikseen. No sit ku se sai valmiiks omansa huomattiin ettei a6 lähe käyntii ku akku on lopussa. no ei muuta ku irrottaa akkuu bemarista ja audii käynnistämään. No saatiiha se heti käynnistettyy, palautettiin akku bemariin ja sit ruvettiin lähtee ostaa uutta akkuu audiin.
    No siinä se sit tapahtui, eka käynnistys akun irrotuksen jälkeen ja tyhjäkäynti seilailee pahasti 500 - 1000 väliltä. Ajattelin et ton irrotuksen takia et se pitää säätää sen itsekseen uudestaan mut nyt on ajeltu jo puol päivää ja samaa se tekee kokoajan. Just oli tehty perushuolto 2 viikkoo sit mis oli vaihdettu lambda kanssa. Siis onks muilla ollu vastaavia kokemuksia ? Mistä lähtee vikaa etsii ?

    Kiitos
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by n9500
    Kiitos
    Ja bemari oli tyypiltään mikä?

    Jos siinä on motronik, niin se saattaa hakea arvoja jonkin aikaa.

    Comment

    • n9500
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 180

      #3
      eli e36 325i vm 94

      unohdin mainita myös et kulutusmittari näyttää nyt pikkasen isompia arvoja kuin ennen ja kone tuntuu jotenkin pirteemältä...

      Comment

      • BcB
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 220
        • Tampere

        #4
        Mulla alkoi e34 520 tekemään samaa akun irrotuksen jälkeen? Tosin mulla oli tekniikan vaihto just tehty 2.0l->2.5l, niin epäilin imuvuotoa tms. löysälle jäänyttä osaa.. Mutta kiinnostais tietää tosiaan mistä toi johtuu. Ainakaan parin viikon ajo ei ole asiaa auttanut? Muuten kone toimii enemmän kuin loistavasti..
        Näillä mennään...

        530d e60 sedan

        Ex:
        320 e30 Imola Red Coupe
        525i e34 Luxorbeige Sedan
        535i e34 Shadowline Sedan
        328i e36 Touring M-Sport
        535 e39 sedan V8- manual

        Comment

        • larmatin
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1118
          • Perttula

          #5
          jos et muuta keksi niin kokeile irroittaa akun napa(kaapelikenkä) uudelleen

          Comment

          • harald
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 252
            • Kaarina

            #6
            Kannattaa ajella pari kolme päivää ennenkuin alkaa miettiä mitään toimenpiteitä. Kyllä se siitä asettuu...
            W204 C350 AMG
            Toyota Corolla 1.3XI 16V
            Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

            Comment

            • BcB
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 220
              • Tampere

              #7
              Aiheeseen liittyen; tällasen homman huomasin: tyhjäkäynti muuttuu selvästi, kun kytkee ajovalot pois tai päälle, eli tulee sellanen sekunnin mittanen muutos.. Kierrokset palaa entiselleen kyllä.. Onkohan toi normaalia, vai viittaisko johonkin vikaan?
              Näillä mennään...

              530d e60 sedan

              Ex:
              320 e30 Imola Red Coupe
              525i e34 Luxorbeige Sedan
              535i e34 Shadowline Sedan
              328i e36 Touring M-Sport
              535 e39 sedan V8- manual

              Comment

              • Axu83
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 601
                • Vantaa

                #8
                Jos siinä on oppiva ruisku niin: ota akunkenkä irti, venaa vähä aikaa (en tiedä onko merkitystä), laita kenkä takaisin ja käynnistä auto. ÄLÄ koske kaasupolkimeen 5 minuuttiin. Sammuta auto ja starttaa uudelleen. Käynnin pitäisi asettua itsekseen. Toimii Opelissa ja Hondassa, miksei baijerissakin...
                E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                Comment

                • icebox
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 194
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Axu83
                  Jos siinä on oppiva ruisku niin: ota akunkenkä irti, venaa vähä aikaa (en tiedä onko merkitystä), laita kenkä takaisin ja käynnistä auto. ÄLÄ koske kaasupolkimeen 5 minuuttiin. Sammuta auto ja starttaa uudelleen. Käynnin pitäisi asettua itsekseen. Toimii Opelissa ja Hondassa, miksei baijerissakin...
                  Toimii autoissa missä on Boschin Motronic tai vastaava boschin tuote ohjaamassa moottoria. Akun kiinnilaiton jälkeen rupeaa ruisku keräämään tietoa ja tämän takia moottori seilaa tyhjäkäynnillä. Luokkaa 200km ajon jälkeen pitäisi olla ruiskussa arvot haettu kohdalleen ja käynnin pitäisi olla tasaantunut.
                  "Without Hope,
                  Without Fear"

                  Comment

                  • Axu83
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 601
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by icebox
                    Toimii autoissa missä on Boschin Motronic tai vastaava boschin tuote ohjaamassa moottoria. Akun kiinnilaiton jälkeen rupeaa ruisku keräämään tietoa ja tämän takia moottori seilaa tyhjäkäynnillä. Luokkaa 200km ajon jälkeen pitäisi olla ruiskussa arvot haettu kohdalleen ja käynnin pitäisi olla tasaantunut.
                    200km, vai tuon 5min jälkeen? Tuo helpompi kikka kannattaa kokeilla ensin jos vaikka auttaiskin..
                    E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                    E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                    Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                    It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                    And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                    Comment

                    • icebox
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 194
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Axu83
                      200km, vai tuon 5min jälkeen? Tuo helpompi kikka kannattaa kokeilla ensin jos vaikka auttaiskin..
                      Jos muisti on kerennyt tyhjentyä niin vaatii tuon ~200km:n ajon totutteluun. Bosch ilmoittaa muistaakseni noin 30min ajan tuolle tyhjentymiselle. Tuosta 5min tyhjäkäynnistä ei ole hyötyä jos muisti on ehtinyt kokonaan tyhjentyä, koska ruisku kerää tarvittavat tiedot ns lennosta.
                      "Without Hope,
                      Without Fear"

                      Comment

                      • rjkl
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 104

                        #12
                        Mulla oli kanssa e38:ssa akunvaihto perjantaina. Se käyttäyty ihan ihmeellisesti pitkän aikaa. Lauantainakin kuulu surinoita sieltä täältä vaikka auto ei ollu edes käynnissä. Iltapuolella se alko tuntumaan jo ihan taas jees. Lauantaina tulikin ajettua aika lailla. Mä tein varmaan sen virheen, että lähin liikenteeseen ihan akunvaihdon jälkeen

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎