Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pitkät päällä...apua...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikki35i
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 79

    Pitkät päällä...apua...

    No niin!kokeilin jo hakua mutta ei löytynyt apua!
    Eli auto on -90 e34 535 ja pitkät päällä...
    Tarina alkaa niiltä ajoilta kun auton ostin,aina kun laittoi vilkun oikealle niin pitkät syttyi ja vähän kun veti viiksestä niin pitkät sammui...vasemmalle vilkutettaessa ei ongelmaa ollut.Nyt myöhemmin pitkät jäivät päälle ja ei auttanut kun nyppäistä pitkien polttimoilta johdot irti!
    Minä päätin vaihtaa vilkku viiksen kun vika siihen viittasi,nyt kun sain uuden viiksen ja sen paikalleen niin vika ei ole kadonnut mihinkään!prkl...
    Mikä nyt avuksi?
    No minä nappasin LKM:n irti ja sen auki...no sen kylmä juotokset on jo joku kerennyt korjaamaan!
    Täytyisi improvisoida mutta kun ei tiedä mistä aloittais!
    Kellään ollut samanlaisia oireita?
    Vinkkejä otetaan vastaan!!
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    #2
    Jos toi sun autos olis MK2 golffi niin vika olis n 99%sesti virtalukossa ja tai sen pohjassa... tsekkaappa virtalukon toiminta. onks väljää tai jotain...

    mulla oli golffissa aikoinani virtalukko pikkusenjo väljähtänyt niin se teki aika hauskoja asioita viiksistä vetämällä.
    esim:oire=ei sähköö valoissa, kojetaulussa eikä lämppärissä.
    Korjaus=Valojen viiksistä veto pitkille niin kaikki sähköt palautui.
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Olisit nypännyt sulakkeet #13 ja 14 pois niin ei olisi tarvinnut johtoja irrottaa.
      Pitkien singnaali tulee näköjään Crash Control Modulelta Kuva1 Kuva2 ja sen voisi kokeilla vaihtaa semmoisesta E34:sta missä pitkät toimii. LKM oireilee yleensä siten että valot jää syttymättä tai Check Control herjaa jostain palaneesta polttimosta, tuskin siitä on molemmat pitkien releiden kärjet hitsaantuneet kiinni yhtä aikaa. Crash Control Module on tuo ruskea releen näköinen oikealla LKM:n yläpuolella kun katsoo täältä löytyvää kuvaa.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Mikki35i
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 79

        #4
        eli kokeillaan crash controlli kaverin autosta...toivoa vielä on!!kyllä tämä on aika mielenkiintoista...

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #5
          offtopic: mulla on kaa ihan jo pitkät päällä, johtuen liiasta oluesta ja absintistä
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • Mikki35i
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 79

            #6
            joo....nyt ei haitaa vaika autossa onki pitkät päällä!niin on mullaki...
            nakit ja muusi...

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Valojenohjausboxi kaputt...

              Comment

              • Mikki35i
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 79

                #8
                Hahaa "hemi"!!

                Ei ole Ohjauspoksi sökö!Kokeiltu ehjää boksia toimivasta autosta!
                Kas,mistäpä nyt etsimään vikaa...rele/sulakerasian pohjasta?
                ...penkotaan...

                "Check Control herjaa jostain palaneesta polttimosta, tuskin siitä on molemmat pitkien releiden kärjet hitsaantuneet kiinni yhtä aikaa. Crash Control Module on tuo ruskea releen näköinen oikealla LKM:n yläpuolella kun katsoo täältä löytyvää kuvaa."

                Minun autosta ei löydy Crash Control Modulea!!
                Valoille alkaa olla ihan oikea tarve!Pitää ajaa yötä päivää,toisaalta...kesä on tulossa!
                Last edited by Mikki35i; 14-03-2005, 18:56.

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Viiksi vaihtoon...
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • J-Poika
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 835
                    • There's a place in the North, far far away

                    #10
                    Originally posted by Leka
                    Viiksi vaihtoon...
                    samat sanat

                    Comment

                    • Mikki35i
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 79

                      #11
                      Tarkkaavaisuutta pojat...
                      Viiksi vaihdettu jo uuteen!!Se on todettu jo ensimmäisessä viestissä...
                      Sehän tässä hauskaa onkin!
                      Viisaat päät yhteen...

                      Listatkaa valo vikoja jotka EI johtuneet LKM poksista!!
                      nyt on piru irti...

                      Tuo "Lekan" mainitsema Crash control module voisi kyllä kytkentä kaavion mukaan oireilla mutta kun jo todettua ei sitä minun autosta löydy...Jos se ei ole jossain muussa paikassa!Mutta missä??
                      Last edited by Mikki35i; 15-03-2005, 19:26.

                      Comment

                      • letku83
                        Newbiemmer
                        • Mar 2005
                        • 11
                        • pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Mikki35i
                        Tarkkaavaisuutta pojat...
                        Viiksi vaihdettu jo uuteen!!Se on todettu jo ensimmäisessä viestissä...
                        Sehän tässä hauskaa onkin!
                        Viisaat päät yhteen...

                        Listatkaa valo vikoja jotka EI johtuneet LKM poksista!!
                        nyt on piru irti...

                        Tuo "Lekan" mainitsema Crash control module voisi kyllä kytkentä kaavion mukaan oireilla mutta kun jo todettua ei sitä minun autosta löydy...Jos se ei ole jossain muussa paikassa!Mutta missä??
                        se voi maadoittaa jostain huonosti tai jotain! itellä yhes autos sillai et se piuha mikä maadotti koneen runkoon niin oli melkein poikki ja ku vaihto niin valot toimi normaalisti!
                        Last edited by letku83; 22-03-2005, 12:06.

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1855
                          • Lappeenranta, Finland

                          #13
                          Oma -92 525 teki (taas) vastaavan tempun. Pitkät ei sammuneet millään. Silloin tällöin tekee samaa, mutta on aina sammunut kun on räpsytellyt kaikkia valoja hetken. Nyt ei sammunut silläkään. Sammui kun nykäsin LKM:n irti, mutta syttyi kun laitoin takasin. Sammui kun kiskoin sulakkeet 13 ja 14 irti, mutta syttyi kun laitoin takaisin. Viiksi oli kyllä lyhyiden valojen asennossa.

                          Nyt just on LKM tossa suolistettuna ja joku on siihen jo ne juotoskorjaukset tehnyt, siinäkään ei siis vikaa. Releet liikkuu kyllä, ei merkkejä mistään kärkien kiinni hitsautumisesta. Sitä rusehtavaa crash control modulea en muista, oliko siellä sellainen, luulen että ei. Vai olisko se jossain eri paikassa kuin Lekan linkin kuvassa ?

                          Varmaan liittyy näihin säihin, kun muistaakseni koskaan ei ole tehnyt kesällä.

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • 525iiäxä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1855
                            • Lappeenranta, Finland

                            #14
                            Originally posted by 525iiäxä
                            Sitä rusehtavaa crash control modulea en muista, oliko siellä sellainen, luulen että ei.
                            No olipas siellä sellainen. Kiskaisin irti ja laitoin takaisin eilen illalla, aamulla ainakaan ei pitkät loistaneet. Mutta, mikä on tuon Crash control modulen tarkoitus ? Sekö sen päättelee, että onko tullut törmäys, vai ?

                            Voiko sen avata, vai meneekö uusintalistalle ? Toisaalta, kun ei temppuile päivittäin, niin ehkä saa olla.

                            By the way, mistäs saisi niitä semmoisia muovipihtejä, joilla sulakkeita saa nypittyä irti ? Omasta ne puuttuu ja homma on aika hankalaa ilman niitä.

                            Volvo V70 2.4T -02
                            E30 323i -84 (taas)

                            Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by 525iiäxä
                              No olipas siellä sellainen. Kiskaisin irti ja laitoin takaisin eilen illalla, aamulla ainakaan ei pitkät loistaneet. Mutta, mikä on tuon Crash control modulen tarkoitus ? Sekö sen päättelee, että onko tullut törmäys, vai ?

                              Voiko sen avata, vai meneekö uusintalistalle ? Toisaalta, kun ei temppuile päivittäin, niin ehkä saa olla.

                              By the way, mistäs saisi niitä semmoisia muovipihtejä, joilla sulakkeita saa nypittyä irti ? Omasta ne puuttuu ja homma on aika hankalaa ilman niitä.
                              This relay pops all door locks open and shuts of the fuel pump in the event of an accident. Has an inertia switch that pops on impact. Location varies on model.
                              Eli se ei päättele onko törmäys tapahtunut vaan kuskinpuolella takapenkin alla oleva törmäystunnistin. Niitä sulakepihtejä saa orkkiksenakin BMW myymälästä (tuossa osa# 6) ja yleismallisia autotarvikeliikkeestä.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎