Terve,
Ostin tuossa juuri elämäni ensimmäisen Bemarin Saksasta (325i Sedan -91, E36). Rekisteröintikatsastuksessa tuli hylky seuraavista syistä:
- sivuvilkut puuttuvat
- pakokaasupäästöt ( >2000 rpm -> CO 1.09, HC 118, lambda 0.962;
voisivatko nuo muutkin johtua tuosta lambdasta?!)
- ”koiranluu”
Lisäksi alapallonivelissä oli hiukan väljyyttä, muttei niistä hylkyä.
Itse en ole kovin innokas auton väsääjä enkä noille säädöille varmasti mitään pystyisi tekemäänkään, joten mieluusti antaisin homman jollekin muulle (Hki/Espoo). Laakkoselle soitin ja arvioivat sivuvilkkujen hinnaksi 200 e, töineen tosin, mutta melko suolaiselta kuulostaa. Päästöjen tutkailun sanoivat maksavan 90 e (siis pelkkä tutkiminen).
1) Onko Laakkonen sikakallis paikka töiden & varaosien osalta?
2) Onko pks:lla järkihintaisia pajoja, joissa hommat hoituisivat?
3) Kannattaako yleensäkin käyttää esim. KL-varaosia ja laitattaa jossain (jos ei itse ehdi/viitsi/osaa)?
4) Kaikkia muitakin vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan!
Jaska
Ostin tuossa juuri elämäni ensimmäisen Bemarin Saksasta (325i Sedan -91, E36). Rekisteröintikatsastuksessa tuli hylky seuraavista syistä:
- sivuvilkut puuttuvat
- pakokaasupäästöt ( >2000 rpm -> CO 1.09, HC 118, lambda 0.962;
voisivatko nuo muutkin johtua tuosta lambdasta?!)
- ”koiranluu”
Lisäksi alapallonivelissä oli hiukan väljyyttä, muttei niistä hylkyä.
Itse en ole kovin innokas auton väsääjä enkä noille säädöille varmasti mitään pystyisi tekemäänkään, joten mieluusti antaisin homman jollekin muulle (Hki/Espoo). Laakkoselle soitin ja arvioivat sivuvilkkujen hinnaksi 200 e, töineen tosin, mutta melko suolaiselta kuulostaa. Päästöjen tutkailun sanoivat maksavan 90 e (siis pelkkä tutkiminen).
1) Onko Laakkonen sikakallis paikka töiden & varaosien osalta?
2) Onko pks:lla järkihintaisia pajoja, joissa hommat hoituisivat?
3) Kannattaako yleensäkin käyttää esim. KL-varaosia ja laitattaa jossain (jos ei itse ehdi/viitsi/osaa)?
4) Kaikkia muitakin vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan!
Jaska
Comment