Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tais termari paukahtaa?!Pientä apua kaivataan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    Tais termari paukahtaa?!Pientä apua kaivataan.

    Joo, eli nyt tuli semmonen vika et lämmöt ei nouse enään kunnolla sinne puoleen väliin! Ja jos nouseekin paikallaan ollessa, niin tippuu taas pykälän alaspäin vauhdissa Eikös tämä vaikuta siltä, että termostaatti on vaihdon tarpeessa? Tähän varmistusta kaipailen, aamulla vois mennä kyseleen uutta termaria

    Sit toinen juttu: Millanen toi olisi itse vaihtaa? Mitä siinä täytyy ton kanssa tehdä? Kerran oon eläissäni vaihtanut termostaati, ja sekin oli -84 vuoden Mazdaan Tuskin on ihan samanlainen projekti? Kannattaako tota koittaa ite vaihtaa, vai odotanko huoltoon vientiä...Ois aika sinne tiistaiks, kulmien säätöön?? Kiitos avusta, etukäteen!!! Jep, ja kone oli kaks litranen M52!
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
  • DiisseliKiisseli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 550
    • Uusimaa

    #2
    Kyllä se kuulostaa termarivialta.

    Jos toi sun konees on yhtään samanlainen kun mulla niin se termari löytyy sieltä koneen etupäästä. Kuviakin löytyy searchillä. Ei paha vaihtaa kun meikäläinenkin sen onnistui tekemään. Nesteet pois, termari irti, termarin tiiviste vaihtoon, uusi kiinni, nesteet takaisin. Jotkut puhuu ilmaamisesta, miten se sitten tapahtuukin, mutta mä käytin konetta vaan säiliön korkki auki ja lisäsin sinne nestettä niin paljon kun sitä sinne meni. Ei tietty kannatta käyttää konetta niin kauaa että rupee kiehumaan ja nesteet sinkoilee pitkin poikin :-)

    Comment

    • Nellu
      Newbiemmer
      • Jul 2004
      • 14
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by DiisseliKiisseli
      Kyllä se kuulostaa termarivialta.

      Jos toi sun konees on yhtään samanlainen kun mulla niin se termari löytyy sieltä koneen etupäästä. Kuviakin löytyy searchillä. Ei paha vaihtaa kun meikäläinenkin sen onnistui tekemään. Nesteet pois, termari irti, termarin tiiviste vaihtoon, uusi kiinni, nesteet takaisin. Jotkut puhuu ilmaamisesta, miten se sitten tapahtuukin, mutta mä käytin konetta vaan säiliön korkki auki ja lisäsin sinne nestettä niin paljon kun sitä sinne meni. Ei tietty kannatta käyttää konetta niin kauaa että rupee kiehumaan ja nesteet sinkoilee pitkin poikin :-)

      No eiks toi oo just sitä ilmaamista...(??)
      - E46 320Ci -01 M-Sport -

      Comment

      • Antza
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2143
        • Espoo

        #4
        E46:ssa (niin ikään M52) joutui purkamaan etupäätä jonkin verran, että ylettyi työkalut. Sen verran ahdasta on pituussuunnassa.
        Current rides:
        F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

        Previous rides:
        E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Kiitos, vinkeistä ja tiedoista. Nyt kahvit alas, ja sitten osteleen uutta termaria!

          Toivotaan, että E36:n M52:den kanssa olis enemmän tilaa. Ettei tarttis kauheesti autoo purkaa!
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4328
            • Turku

            #6
            Muista ilmaus!

            Originally posted by Nellu
            No eiks toi oo just sitä ilmaamista...(??)
            Tuo ei ole ilmaamista!

            Comment

            • fastandfurious
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1731
              • Tampesteri

              #7
              Originally posted by jani73
              Tuo ei ole ilmaamista!
              Mites toi ilmaaminen tehdään??
              ---------------------------------------------------
              E91 325d M-Sport
              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

              Comment

              • Korpisoturi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 473
                • Kristiinankaupunki

                #8
                Originally posted by fastandfurious
                Mites toi ilmaaminen tehdään??
                Oon ite ainaki puristellu jäähdytysletkuja ku syylärin korkki auki, sieltä sit pullahtelee letkuista ilma pois.

                Comment

                • herja
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1649

                  #9
                  E36:ssä M50B25 koneisessa on ainakin ilmausruuvi siinä paisarin korkin vieressä.
                  Retard Member

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4328
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by fastandfurious
                    Mites toi ilmaaminen tehdään??
                    Tuolla jotain. http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...eplacement.htm

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎