Itseasiassa remmejä oli jo aiemmin, vuonna -77 m20 kone ilmestyi E12 ja E21 malleihin. Asian voi varmistaa täältä jos ei usko :wink:
Pilkunviilaustahan tämä on, mutta kuitenkin. Moottorinkoodeja voidaan muutella, mutta historiaa ei. E21 ja E12-korimalleja ei oikeasti siis valmistettu pikkukutosina kuin M60-moottorilla. Omissa E21:sissäni on ainakin AINA M60-moottorit.
Mun E12:ssa on oikeasti M20 ja se on -79. ETK sanoo tuosta autosta, että 520M20.
Kirjoitin kyllä alunperin että "M20 (sama asia kuin M60)" mutta se hukkui kun editoin viestiä :(
Tässäkin threadissa kolme ekaa viestä olis riittäny, kuinkakohan pitkä tästä oikeen tulee?
Veikkaan neljännelle sivulle... Kunhan päästäisiin lohkoväittelyn sijasta takaisin tuttuun remmikoneen haukkumiseen. Bemaristien ihmisoikeuksiin kuuluu saada dissata remmikoneita vaikka:
a) väittäjä itse ei ole omistanut moista konetta
b) ei ole kertaakaan itse joutunut remmin katkeamisen uhriksi
c) ei tunne ketään jolla kyseinen remmi olisi katkennut
Veikkaan neljännelle sivulle... Kunhan päästäisiin lohkoväittelyn sijasta takaisin tuttuun remmikoneen haukkumiseen. Bemaristien ihmisoikeuksiin kuuluu saada dissata remmikoneita vaikka:
a) väittäjä itse ei ole omistanut moista konetta
b) ei ole kertaakaan itse joutunut remmin katkeamisen uhriksi
c) ei tunne ketään jolla kyseinen remmi olisi katkennut
:P
Itse en ole joutunut remmin katkeamisen uhriksi, mutta omistan kyllä remmikoneisia ja tunnen kyllä henkilöitä joilla on remmi katkenyt...
Jääköön silti noitten remmikoneitten mollaaminen... :wink:
nonni...juuri sain vaihtaa tuon remmin... yhteensä 280€. :(b) kyllähän toki mollata saa mutta tuskimpa nyt katkeaa silti kun pitää järjen mukana? hyvin se auto kulkee kun sitä vähä viksaa... :oops:
Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
Itse vaihdatin juuri E36 => M40 moottoriin jakopäänhihnan ja vesipumpun. Hintaa tuli kokonaisuudessaan 340 Eskoo.
Vesipumppu kannattaa vaihtaa samalla jos epäilee sen olevan viallinen tai ei tiedä koska se on vaihdettu. Pumpun hinta on siinä 60 €
Jos pumpun joutuu vaihtamaan kyseisestä koneesta erikseen on siinä sama työ kun vaihtaisi hihnan.
Hihnan vaihtoväli on 45 tkm tai 4 v, eli tahti on aika tiuha. Bemari liikkeessä suosittelevat vielä puolen välin tietämissä hihnan tarkastusta ja mahdollisesti kiristämistä.
no mulla makso vespumbbari, laturinhihna, jakopäänhihna, kiristinrulla ja sitten joku tappi ja vieteri (kun edellinen omistaja oli jotenki säätänyt sen hihnan sinne ja jättäny ne käyttämättä :(b) ) + työ siis ton 280€. hirmuinen on toi vaihtoväli mutta aivan kuten täällä jo ilmaistiin: ei se tee auto huonommaksi se remmi :!:
Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
On sattunut aika lähelle noita katkeamisia. Porukoiden ed.autosta(vectra A) meni hihna ekan kerran joskus 90tkm, kun vaihtoväli oli 100tkm. Seuraavan kerrankin meni ennen vaihtoväliä. Sitten meni 10tkm päästä vaihdosta. Eli hihna on mennyt joka kerta ennen vaihtoväliä. Onni on, että tuo 8vena kone ei lyö venttiilejä solmuun. Eri asia onkin sitten astroilla. Nehän lupaili uusiin 120tkm vaihtoväliä. Myöhemmin ilmoittivat, että pitääkin suomessa vaihtaa 60tkm välein. Silti niitä pamahteli siellä 58tkm kohdalla.
Pitkänkin väittelyn voisi käydä siitä, että onko parempi tai huonompi. Mutta BMW on siirtynyt ketjuun takaisin, samoin on tehnyt Toyota uudessa avensiksessa ja corollassa. Nissan primera myös, ja form mondeo on ketjulla nykyään. Taitaa olla mazda6:nenkin kun siinä on fordin yhteistyökone. Hihna kone on tehtaalla halpa tehdä/koota ja suunnitella. En pidä kuitenkaan järkevänä tehdä koneita hihnalle, esim Passateissa on surullisen kuuluisan kallis ~700+ekeä hihnan vaihto. Asentajat joutuu purkamaan edestä muut hihnat, tehostimet, ilmastointia yms. Ei mitään järkeä, että koneeseen laitetaan osa, jonka ikä loppuu ja voi aiheuttaa moottoririkon.
Puheltiin yhden korjaamon hepun kanssa ja ihmettelin että johtuiko hihnan katkeaminen siinä Vectrassa, esim kuluneistä vetorattaista? Se sanoi, että ei niistä tiedä, voi olla huonolaatuinen hihnakin sattunut. Vähän turhan paljon kyssäreitä.
Juu itellä katkes hihna talvella pari konetta sitten ja romukoppaanhan se meni.Se kone, romukoppaan. Vihje: Laita aina talveksi pilkkihaalarit,pipo ja hanskat autoon. Ettei tule kylymä!
Comment