Announcement

Collapse
No announcement yet.

L-jetin jakajan alipanesäädön toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    L-jetin jakajan alipanesäädön toiminta

    Pistin tossa muutamia kuukausia sitten b25 kaasuläpän missä ei tietenkään ole paikkoja alipaineletkuille.
    No Kuvan 8 letku sitten suoraan imusarjaan > alipaine säätö toimii.

    No toimiihan se nyt jotenkin ja kiinnostus hommaan loppu siihen.

    Mutta ongelmana on nyt ennakon säätö.
    Eli jos säätää ennakon sopivaksi tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla nakutta kone täyskaasulla 4500rpm jälkeen > liikaa ennokkoa.
    Taas jos säätää niin ettei nakuta, alakierroksilla häviää hurjasti tehoa ja tyhjäkäynti on todella huono > liian myöhäsellä ennakko.

    Eli ton alkuperäsen systeemin idea on vissiin pitää osa ja täyskaasun ennakon ero pienempänä?
    Toinen letku menee läpän ja imusarjan puolelle ja toinen läpän ja ilmamäärämittarin puolelle.

    Mikä on kuvassa osan 12 tarkoitus?
    Onko kellään tullut vastaavaa ongelmaa vastaan ja miten ratkasit sen?
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Tarvitaanko kahden pisteen vihje vai mihin hävisi tekniikantietymys?
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Wittu_joo
      Tarvitaanko kahden pisteen vihje vai mihin hävisi tekniikantietymys?
      Osa 12 on tyhjäkäynnintasain, en sitten tiedä miten toimii, mutta ei sillä mitään tee...

      Sinne säätöönhän menee kaksi letkua? Minne sen toisen tuuppasit, vai tuuppasitko minnekään?

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by Kyytsis
        Osa 12 on tyhjäkäynnintasain, en sitten tiedä miten toimii, mutta ei sillä mitään tee...

        Sinne säätöönhän menee kaksi letkua? Minne sen toisen tuuppasit, vai tuuppasitko minnekään?
        Se on tukittu..
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Wittu_joo
          Se on tukittu..
          Eli senhän pitäisi olla kaasuläpän etupuolella kiinni?

          Mitenkän tuo toimii?

          i. kaasuläppä kiinni -> tyhjäkäynti -> imusarjassa alipaine, kaasuläpän etupuolella "normaalipaine".

          ii. kaasuläppä auki -> molemmissa letkuissa sama paine (alipainetta) -> nyt sulla on siinä toisessa tulpatussa letkussa normaalipaine?

          Comment

          • wj
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 3253
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by Kyytsis
            Eli senhän pitäisi olla kaasuläpän etupuolella kiinni?

            Mitenkän tuo toimii?

            i. kaasuläppä kiinni -> tyhjäkäynti -> imusarjassa alipaine, kaasuläpän etupuolella "normaalipaine".

            ii. kaasuläppä auki -> molemmissa letkuissa sama paine (alipainetta) -> nyt sulla on siinä toisessa tulpatussa letkussa normaalipaine?
            Niinkun kirjotin tossa kaasuläpässä ei ole paikkaa ollenkaan alipaineletkuille..
            Mut kaiken järjen mukaan se toimis pistämällä se letku johkin kaasuläpän ja ilmamäärämittarin väliin..
            Tuntuu vaan aika hassulta että se vaikuttas jotenkin. Aika pieni on alipaine sielä.
            L-jetin kaasuläpässähän ne paikat on n. millin päässä läpän molemmin puolin.
            Ei nyt väsyneenä jaksa ymmärtää mikä idea siinä on.

            Osasta 12 vielä. Katoinko väärin vai kuuluuko se olla
            "alipaineen" ja jakajan välissä? Kun tossa mokkulassa on joku säätö. Kenties siitä vois säätää paljon tulee ennakko eroa alipaineella ja ilman?
            - 2006 Mustang cabriolet
            - Sleekcraft Enforcer 28'

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Wittu_joo
              Osasta 12 vielä. Katoinko väärin vai kuuluuko se olla
              "alipaineen" ja jakajan välissä? Kun tossa mokkulassa on joku säätö. Kenties siitä vois säätää paljon tulee ennakko eroa alipaineella ja ilman?
              Ei siinä ole kyllä säätöä... ?) Ei ainakaan ollut siinä yksilössä jonka tuomitsin ö-mappiin taannoin. Siinä on joku ruuvi tms, mutta taitaa vain pitää tuota kasassa.

              Comment

              • teme e30 320i
                Bimmer Rookie
                • Aug 2003
                • 162
                • Kemijärvi

                #8
                Tulivaan mieleen että voisko siihen porata reijän ja laittaa entisestä kaasuläpästä sen tapin johonse letku tulee.En kyllä ole varma toimisko?

                Comment

                • Freak
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2539
                  • .

                  #9
                  Originally posted by Wittu_joo
                  L-jetin kaasuläpässähän ne paikat on n. millin päässä läpän molemmin puolin.
                  Ei nyt väsyneenä jaksa ymmärtää mikä idea siinä on.
                  Ideana on se, että esim. moottorijarrutuksessa saadaa myöhäistettyä syttyä ja päästäjä (NOx?) vähennettyä.
                  Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                  Vanha Uuden liiton mies...

                  Comment

                  • pemaripoju
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2002
                    • 152
                    • Parkano

                    #10
                    mulla on vähä samaa ongelmaa ku ei väännä hyvin alakierroksilla, neljäs tonnis vasta rupee toimiin kunnolla! on vain letku 8 kiinni jakajas ja osa 16 puuttuu kokonaan (oli rikki ja uus 55€)
                    Ovi ei aukee jos se on lukossa..!

                    Comment

                    • Kyytsis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 3472
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Freak
                      Ideana on se, että esim. moottorijarrutuksessa saadaa myöhäistettyä syttyä ja päästäjä (NOx?) vähennettyä.
                      Moottorijarrutuksessa päästöt lienevät aika nollilla kun syöttö katkeaa jos kierroksia yli 1500rpm. (LE-jet)

                      Comment

                      • pemaripoju
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2002
                        • 152
                        • Parkano

                        #12
                        onko kukaan osannut selvittää ongelmaa?
                        Ovi ei aukee jos se on lukossa..!

                        Comment

                        • Freak
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2539
                          • .

                          #13
                          Originally posted by Kyytsis
                          Moottorijarrutuksessa päästöt lienevät aika nollilla kun syöttö katkeaa jos kierroksia yli 1500rpm. (LE-jet)
                          Silti se on kehitetty sitä varten...
                          Vähentää päästöjä lisäksi tyhjäkäynnillä.
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • wj
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 3253
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by pemaripoju
                            onko kukaan osannut selvittää ongelmaa?
                            Eipä ole onnistunu vaikka mitenpäin on letkuja pistäny.
                            Mutta seuraavan kerran kun toi kone käy on sielä motronic tai megaruutta

                            huomenna varmaan nostan koneen pois ja auton purkaminen alkaa
                            Siitä seuraava prokkis lähtee
                            - 2006 Mustang cabriolet
                            - Sleekcraft Enforcer 28'

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎