Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti luistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junnu.l
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 72
    • Tammisaari

    Automaatti luistaa

    Eli onko kellään tietoa että missä on vika kun tomaatti luistaa liikaa. Itse aski ei luista vaan se ei vaan meinaa lukita vetoa; kun maantiellä ajaa vaikka 100 niin se luistaa mutta kun antaa vähän kaasua niin se lyö sen lukkoon, kun nostaa jalkaa niin taas luistaa.

    Myös kiihdytyksissä tuntuu jäävän miettimään liian pitkään.

    Aski on se GM:n 4-v jota mm. Opeleissa on käytetty. Oliko se nyt AR4?.

    Sillointällöin kytkee myös vaihteen vapaalle kaupungissa eli ei tunnu tietävän mille vaihteelle pitäisi mennä?

    Öljyt ja suodatin vaihdettu n vuosi sitten, sillä ei ollut vaikutusta. Öljy oli ihan hyvän näköistä.

    Eipä vika tunnu olevan mitenkään hirveän kriittinen olevan, olen ajellut sillä jo yli 45000 tällaisena.

    Harmittaa vaan kun kulutus on turhan korkea, nyt talvella sekalaisessa ajossa n.9,5l/100, sillointällöin tuntuu toimivan normaalisti jolloin kulutus tippuu mittarin mukaan ainakin litran.

    Vaikuttaisi minusta sähköperäiseltä vialta, olisiko turbiinin solenoidi?
    525 tdA touring -96
    Harley Davidson Pan Shovel -63
  • pete81
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 2056
    • .........

    #2
    jos vaihteet sekoilee et ei tunnu sopivaa löytyvän niin vois vika olla nopeusantureissa! tota luistamishommaa en nyt ihan ymmärtänyt??

    Comment

    • jakusa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 515
      • Lempäälä

      #3
      Luistamishommalla tarkoittanee momentinmuuntimen lukittumista tai sen puuttumista..
      -after all is said and done more is said than done-


      Comment

      • LASSI-S
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 4918
        • hattula/hämeenlinna.

        #4
        turbiini varmaan hajalla
        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

        Comment

        • junnu.l
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 72
          • Tammisaari

          #5
          Oliko se niin

          että jos turbiini on hajalla niin öljy ei ole kirkasta(vaahtoaa), vai mistä sen tietää?

          Se askin tyyppi taisi olla AR 25.

          Tosiaan luistamisella tarkoitan momenttimuuntimen lukitusta, tänään töistä tullessa ei sitten luistanut, oli paljon mielyttävämpi ajaa.
          525 tdA touring -96
          Harley Davidson Pan Shovel -63

          Comment

          • pete81
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 2056
            • .........

            #6
            et sattunut haistamaan sitä öljyä et haisiko palaneelle? tulee palaneen haju jos laatikko luistaa!

            Comment

            • junnu.l
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 72
              • Tammisaari

              #7
              Ei haissut

              eli siksi olen melko varma siitä että laatikko(jarrut) ei luista vaan että kyseessä olisi joku solenoidi tai vastaava.

              Yksi sanoi jotain kaasupolkimen potenttiometrin säätämisestä mutta tiedä nyt näistä.

              Ja kuten tavallista niin huollosta on turha odottaa mitään apua, siellä vaihtavat vain palikoita kunnes löytyy vika (tai tili on tyhjä).
              525 tdA touring -96
              Harley Davidson Pan Shovel -63

              Comment

              • junnu.l
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 72
                • Tammisaari

                #8
                Näytti tuolla Opel puolella olevan

                useitakin samanlaisia ongelmia mutta en kyllä löytänyt vastausta

                Tähän olisi kyllä ihan kiva saada jotain tolkkua, en kuitenkaan rupea purkamaan askia pelkästä uteliaisuudesta...

                Tekisi mieli laittaa intercooleri ja vähän lisätä syöttöjä mutta toi aski sanoo varmaan pox...
                525 tdA touring -96
                Harley Davidson Pan Shovel -63

                Comment

                • junnu.l
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 72
                  • Tammisaari

                  #9
                  vastaanpa tähän vanhaan juttuun

                  Eli asia ratkesi aikoinaan siten että se oli sisään menevän akselin päässä oleva o-rengas (!) joka oli kovettunut ja niin ollen päästi momenttimuuntimen lukosta öljynpaineet pois.

                  Pieni vika mutta helvetillinen savotta ennenkuin selvisi.
                  525 tdA touring -96
                  Harley Davidson Pan Shovel -63

                  Comment

                  • Anttiha
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 138
                    • Tampere

                    #10
                    Samaan asiaa vielä jatkaisin. Auto on e34 525 m20 automaatti. Laatikossa on samanlainen turbiinin lukkiutumattomuusongelma.
                    Turbiini ja öljyt on vaihdettu.
                    Turbiini ei siis vain lukkiudu siinä missä pitäisi. Se kyllä menee lukkoon mutta vasta 110 km/h nopeudessa.
                    Käsittääkseni sen pitäisi lukkitua jo 80 nopeudessa.
                    Onko laatikossa joku solenoidi mikä ohjaa turbiinia lukkiutumaan vai millä se menee lukkoon?
                    Jos on niin mistä solenoidi saa tietonsa? Ja onko se solenoidi ehkä rikki?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎