Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyhjä käynti yli 2000rpm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hanzu12
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 112

    Tyhjä käynti yli 2000rpm.

    Eli mikä mahtaa olla vikana kun tyhjäkäynti on noin 2000rpm. Motti on m10b18 kaasareina 2x40mm dellortot. Ei auta vaikka säätä tyhjäkäynnin kokonaan pois. Suuttimia en oo vielä ehtiny kattoa en tiedä edes niiden kokoa mutta kiertää ainakin tosi hyvin. Voisko olla että saa ilmaa jostain välistä.
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by hanzu12
    Eli mikä mahtaa olla vikana kun tyhjäkäynti on noin 2000rpm. Motti on m10b18 kaasareina 2x40mm dellortot. Ei auta vaikka säätä tyhjäkäynnin kokonaan pois. Suuttimia en oo vielä ehtiny kattoa en tiedä edes niiden kokoa mutta kiertää ainakin tosi hyvin. Voisko olla että saa ilmaa jostain välistä.
    siis pakkohan sen jostain saada ilmaa kun käy noin lujaa.

    tarkista kaikki letkut ja kokeile puristella alipaine ja miuta ilma letkuja lyttyyn pihdeillä.
    voihan se olla että sun jarrujen alipainetehostin vuotaa ja se vetää sieltä ilmaa

    Comment

    • _riskus
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 102

      #3
      varmaan tyhmää sanoo mutta ookko kattonu kaasuvaijerin ettei oo kireellä?
      omassa oli vaan tuo.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        #4
        Originally posted by hanzu12
        Eli mikä mahtaa olla vikana kun tyhjäkäynti on noin 2000rpm. Motti on m10b18 kaasareina 2x40mm dellortot. Ei auta vaikka säätä tyhjäkäynnin kokonaan pois. Suuttimia en oo vielä ehtiny kattoa en tiedä edes niiden kokoa mutta kiertää ainakin tosi hyvin. Voisko olla että saa ilmaa jostain välistä.
        Ohi therdin,mutta ei ainakaan sammu kovin helposti liikennevaloissa.Onko jakopäälle tehty mitään lähiaikoina vai tuliko vika yhtäkkiä?Imupuolen ilmavuoto?

        Comment

        • hanzu12
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 112

          #5
          Eii oo kaasu veijjeri kireellä . Vika tuli kun laitoin tuplat kiinni eli varmasti vaan vuoto johnain. Joo ei varmasti sammu muutenkaan ainakaan valois kun auto on katsastamontan ja ei oo vakuutuksia

          Comment

          • 69ville
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 375
            • kiiminki-casa-neidari

            #6
            mulla oli kans vähän saman tapaista ongelmaa ku aloin värkkää noiden tuplien kans... ainut ero et kävi n.2000 kiekoilla puol min. ja sit sammu. imu vuotaja ei ainakkaa ois pitäny olla lukuisen kasaa-pura-kasaa yritysten jälkeen...
            sain sit vihdoin viimein vietyy tuon pommin paikallisen "tuplaturbovirigurun"(sepi-jäälin autosäätö) käsittelyyn nii vartti ja auto kävi tosi hyvin....
            eli tyhjäkyntiseos päin v...a, nokan ajoitus päin v....a ja sytkä vähän sinne päin...
            nyt ku jälkeen päin oon tuon (jyrkän)nokan ajoituksen kans väkänny nii ei siinä kovin isoo heittoo kestä olla et menee käynti huonoks tai ainakaa tuossa mun lintassa.


            ps.olettaen et sulla on jotai muutaki viriviri osaa ku tuplat.

            Comment

            • bemarikari5
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 167

              #7
              Onko karbarit synkassa?
              -04 e60 530da
              ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

              Comment

              • hanzu12
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 112

                #8
                Kyllä ne on silmä määräisesti samas synkros. Muuta viriä ei oo kun turbo ja 2.5" putki. painekotelo ei oo vielä kiinni. Kun auto on käynnistäny niin ei oo kovin luja tyhjäkäynti sitten kun on vähä lämmenny niin rupee kiekat nouseen noin 2500rpm. Pitää kokeella otta kaasarit irti ja laittaa imusarjan ja koneen vääliin uudet tiivisteet. (Ei muuten oo kovin kivat laittaa imusarjaa kiinni)
                Ei kai sytytys siihen niin paljon vaikuta. Paitsi jo sen säätää niin pieleen että auto justiinsa pyysy käynnis.

                Comment

                • larmatin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1118
                  • Perttula

                  #9
                  Originally posted by hanzu12
                  . Muuta viriä ei oo kun turbo ja 2.5" putki. painekotelo ei oo vielä kiinni. Kun auto on käynnistäny niin ei oo kovin luja tyhjäkäynti sitten kun on vähä lämmenny niin rupee kiekat nouseen noin 2500rpm.

                  muutaman olleellisen tiedon olisi voinut kerto heti alussa

                  Comment

                  • Matti_83
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 491
                    • Korpilahti

                    #10
                    Kokeile puhdistaa tyhjäkäyntipiirin suuttimet
                    BMW E38 730 manuaali
                    ex E30 318i -91 cabrio

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎