Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sylinteriputket?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tapsa.k
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2676
    • Oulu

    Sylinteriputket?

    Voikos putket värkätä normaalista "viiskakkosesta" eli ihan teräksestä?
    Tuli mieleen ku valurauta on huokosempaa eli järkeiltynä voitelis kai paremmin..vai?
    Haponkestävä ja mokkia?
    Tehdäänhän noita pinnoteita esmes kovakromaamalla eikä sekään mitään voitele..
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
  • jsa
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 53
    • jkl mlk

    #2
    Valuraudassa oleva grafiittti tosiaan toimii ns. öljypumppuna sylinterin seinillä,
    eli imee öljyä itseensä ja sitä on siellä aina vaikka konetta ei käytettäisi pidempäänkään aikaan. Valurauta pitää myös muotonsa erittäin hyvin.

    Kovakromauksiahan tosiaan tehdään, mutta eikös nekin tehdä valurautaan?
    Mahtaako olla eroja männänrenkaissa jos on kovakromi pytyt?
    Erot lämpökäyttäytymisessä?

    No. Ehkä tähänkin joku osaa oikeesti vastata.

    Comment

    • pmv
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2032
      • tornio

      #3
      Jaa´a. Itse en käyttäisi sylinteriputkissa S355(Fe52) rakenneterästä. Kannattaisi varmaan ottaa joku kromia sisältävä laatu, sellainen missä on kromia seostettuna. Tällaista käytetään koneenosissa ja rakenteissa joissa on kova mekaaninen rasitus. Pinta on kova joten kuluminen on rajoitetumpaa. S355 teräkset ovat pinnaltaan suhteellisen pehmeää, joten kiinnileikkautumisen vaara on olemassa. Joku valuteräslaatu G-25 CrMo4-08 voisi olla varmaan ihan hyvä.

      En usko että sylinteriputkessa on seostetuista lisäaineista juurikaan hyötyä. Austeniittisella teräksellä ei saavuteta juuri mitään etuja. Lisäksi lämpölaajenemakin on suurempi kuin tavallisella teräksellä.

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3059
        • Suomi

        #4
        kannattaa ostaa suoraan ihan kyseiseen tarkoitukseen tehtyä stanu sylinteriputkea kataloogista joka löytyy asiantuntevilta metallikauppiailta. Kokoja on sen verran et sopivan lähelle varmasti löytyy valmiina. Tietty saahan ne uudet wisecot laittaa sitten pyörimään vaikka alumiiniputkeen... .
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • Tapsa.k
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2676
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Suutari
          Tietty saahan ne uudet wisecot laittaa sitten pyörimään vaikka alumiiniputkeen... .
          Aihe kiinnostaa tällä hetkellä vain ihan niinku noin teoriassa ja joskus enemmällä ajalla ja rahalla ois mukava kokeilla erilaisten kombinaatioitten toimintaa....teoriassahan kaikki on aina niin helppoa
          -Official member of BTCF-Sauna Team-

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎