Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynnistyksestä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw318is
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 135

    Käynnistyksestä..

    Niin eli mikähän olisi ?vikana?, kun ongelma on sellainen, että kun auton (bmw 318is e36) käynnistää kylmällä säällä (vaikka on lohkolämmitin lämmittänyt) niin auto lähtee (noin joka kolmas kerta) käyntiin "suoraan", ilman että pyörittäis ollenkaan?? - ja tämän jälkeen tyhjäkäynti aaltoilee noin 5 sekuntia, sitten tasaantuu. Muuten lähtee kyllä tavallisesti reilun sekunnin sahauksen jälkeen kone käyntiin.
    Vika ilmenee mielestäni vaan pakkasilla, eikä ole vielä kovin kauaa vaivannut.
    Vika liittyy varmaan jotenki sytytysjärjestelmään?? Tulpissa vikaa? -en usko Entä tulpanjohdoissa? Starttimoottorissa? Vai missä?..

    -Kiitos!-
    328i e46
  • Ravermeister
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1508
    • Melkeen Turkkuses

    #2
    Originally posted by bmw318is
    Niin eli mikähän olisi ?vikana?, kun ongelma on sellainen, että kun auton (bmw 318is e36) käynnistää kylmällä säällä (vaikka on lohkolämmitin lämmittänyt) niin auto lähtee (noin joka kolmas kerta) käyntiin "suoraan", ilman että pyörittäis ollenkaan?? - ja tämän jälkeen tyhjäkäynti aaltoilee noin 5 sekuntia, sitten tasaantuu. Muuten lähtee kyllä tavallisesti reilun sekunnin sahauksen jälkeen kone käyntiin.
    Vika ilmenee mielestäni vaan pakkasilla, eikä ole vielä kovin kauaa vaivannut.
    Vika liittyy varmaan jotenki sytytysjärjestelmään?? Tulpissa vikaa? -en usko Entä tulpanjohdoissa? Starttimoottorissa? Vai missä?..

    -Kiitos!-
    Ja mikäs vika siinä on jos auto lähtee välillä paremmin käymään?
    Noinhan sen kuuluisikin startata eikä vasta kun akku on loppumaisillaan ja sormet kankeana rukoilemisesta. Siellä on luultavasti vaan koneen sisuskalut jäänyt "otolliseen" asentoon, ja kun sinne lyödään virtaa ja ruokaa hörähtää heti käymään.
    Ja eiköhän tuo tyhjäkäynti aaltoile melkein kaikilla muutaman sekunnin ajan kylmäkäynnistyksen jälkeen, kun säätelee bensanrikastusta kohilleen...
    -Turku Connection-
    HDJ80 4.2TD
    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

    Comment

    • K.H.M
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 159
      • Kuopio-Iisalmi

      #3
      Minullakin on sama aito mutta ei ole minun omistuksen aikaan lähteny milloinkaan heti tulille. starttuuttaa 1-2sekkaan aina ennenkuin lähtee tulille. Lisäksi jos on lohkossa tai vaikka kylmä kone niin kierrokset käy jossain 2000 rpm ja putoaa 500rpm ja nousee heti siihen 800 rpm. Eli ei jää hakemaan kierroksia tuon kauemmin.
      BMW 328Ci Alpinweiß III

      Comment

      • bmw318is
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 135

        #4
        Hmm..Joo kai se sitten on ihan normaalia??
        Tuntui vaan niin oudolta kun kone hörähtää heti tulille ennenkö edes kerkee sahata. Eikä aiemmin ole noin tehnyt..Ehkä hyvä paranee vanhetessaan??
        328i e46

        Comment

        • Slave1
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 84
          • Finland

          #5
          Same here. Tekee vähän samaa minullakin. Johtunee siis siitä että kun on ollut lohkolämmittimessä pari tuntia niin se ohjaus katsoo moottorin lämpötilan sen verran korkeaksi, että ei vissiin käytä samalla tavalla rikastinta. Hyrähtää just silloin alle puolen sekunnin käyntiin ja sit hakee jonkun sekunnin kierroksia ennen ku tasaantuu. Mut jos on kylmä kone niin sillon sahaa sen normaalin 1-2 sekuntia ja käy tasaisesti. Ilmenee siis vain lämmittimen yhteydessä.
          BMW 520d 2008
          www.pocum.com

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎