memebuy23buy

Pierburgin romuko?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maro
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 26
    • Oulu

    Pierburgin romuko?

    Elikkä auto on vm-84 E30 316 1.8 kaasari.
    Kylmänä pelaa hyvin siihe asti kuha lämpiää ja sitte alakaa maalima pahin nykimine eikä meinaa käynnissä pysyä.
    Pintakaasulla max 40km/h jos meinaa muka ajaa. Painat enämpi kaasuu nii heti hyytyy. Elikkä suoraan sanoen ajokelvoton
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    #2
    jep

    Eli minulla tekee toinen auto saman tyylisesti. kaasua ei pysty painamaan läheskään pohjaan ku "tukehtuu" tai jotain. mistä kannattais vikaa etsiä??
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      Itellä oli aikoinaan sama vika, mutta en viitsinyt tutkia (vaihdoin kaasaria), mutta käsittääkseni sieltä menee joku kalvo puhki ja sitten bensa valuu suoraan 2. kurkkuun aiheuttaen tukehtumisen.. tiedä sitten, viisaammat korjatkoon

      ai niin.. ja entäs se muovinen seosruuvi?, tahtoo sulaa ajanmyötä ja aiheuttaa laihaa-seosta
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • Maro
        Newbiemmer
        • Mar 2005
        • 26
        • Oulu

        #4
        juh

        Juu pitää kattoo. On mulla hakusessa jonkulainen weberin kaasari ollunna mutku ei meinaa löytää edullista. Meinasin et pystyskö korjaan että vois ajaa siihe asti kuha saa uuen kaasarin ostettua

        Comment

        • Hebbu ///M3
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1625
          • Dallas

          #5
          ilmanputsari tukossa?
          Sotkamo Connection

          Comment

          • Maro
            Newbiemmer
            • Mar 2005
            • 26
            • Oulu

            #6
            Eipä oo

            Comment

            • bmwjack
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 138
              • Tampere

              #7
              unohtakaa ne pierburgit, purkaamolle ja weberin kaksikurkkuinen ostoon, tai voihan sitä ostaa uudenkin. Tehoa on vähän erimalliin ja toimii, tietty vähän alkusäätöä on, mutta kyllä kannattaa, kannattaa hommata käsiryypyllinen malli. säästää bensaa.

              Jack

              Comment

              • jannek
                Bimmer Rookie
                • Jun 2003
                • 60
                • Tampere

                #8
                Kannattaa harkita myös tuon Pierburgin viemistä kaasutinkorjaajalle, sattaa olla halvempaa kuin ostaa uusi korvauskaasutin ja käyttömukaavuuskin on mielestäni ihan eri tasoa automaattiryypyllisessä kaasarissa.

                Itsellä on kokemusta sekä alkuperäisellä Pierburgilla, että Weberin käsiryypyllisesellä kaasarilla varustetusta 316:sta. Pierburgilla varustettu lähti käyntiin kuin palmun alta säässä kun säässä ja toimi ihan buenosti, käsiryypyllistä tarttee säätää alkukilometrit. Ja lisäksi siihen ryyppyvipuun kolautti aina polvensa jos poistui autosta niin että ryyppy jäi päälle.

                Comment

                • Baadman
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 61

                  #9
                  Broidin beman pierupurkin kettuilu loppu ku vaihto 95 luiron bensaan eli 98:iin...

                  Comment

                  • Maro
                    Newbiemmer
                    • Mar 2005
                    • 26
                    • Oulu

                    #10
                    Mjoo pitänee katella miten tuota tekkeepi sitte. Helepoin se kyllä ois jonkulainen korvauskaasutin laittaa ja eiku menoks

                    Comment

                    • herja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1649

                      #11
                      Omien vähäisten kokemuksien perusteella ehjänä toi on kaasarien aatelia.
                      Retard Member

                      Comment

                      • J.L
                        Minimi-Jakke
                        • Oct 2002
                        • 846
                        • .

                        #12
                        ......
                        Last edited by J.L; 05-12-2013, 16:45.

                        Comment

                        • herja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1649

                          #13
                          Meneekö siitä vivustotkin väljäksi ettei korjaussatsilla tee enää mitään? Jos menee niin joku sitkostettu vaseliini vois auttaa siihen vikaan hyvin, vai mikä sen sitten lopulta pilaa? Mulla on meinaan tollanen pierburg millä on ajettu joku 130tkm ja on todella hyvätoiminen vehje, ihan eriluokkaa toiminnaltaan kun weberin korvauslaite.
                          Retard Member

                          Comment

                          • Maro
                            Newbiemmer
                            • Mar 2005
                            • 26
                            • Oulu

                            #14
                            Ei oo vivusto väljä. Se kylmiltään toimii ihan hyvin muttaku semmoset 5-10min ajelee nii alkaa hyytymään ja nykimään ja lopulta sitte sammuu eikä meinaa käynnistyä.

                            Comment

                            • bmwagain
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 47

                              #15
                              Originally posted by Maro
                              Ei oo vivusto väljä. Se kylmiltään toimii ihan hyvin muttaku semmoset 5-10min ajelee nii alkaa hyytymään ja nykimään ja lopulta sitte sammuu eikä meinaa käynnistyä.
                              2.kurkun "suutinputki" on luultavasti tullut ulos pesästään. Muistaakseni omassani oli ko. vika.
                              2.kurkkuhan lähtee mukaan vasta koneen lämmettyä.
                              Tilapäisratkaisuna nyppäse 2.kurkun alipainekennosta letku irti ja taita nipparilla kaksinkerroin, näin ajelin itse pari päivää ennenkuin pääsin laittamaan ton kaasarin kuntoon.
                              Lopullinen korjaus oli suht yksinkertainen, kohokammio auki ja pari napautusta tähän "suutinputken runkoon" ja vähän niittaa sitä alumiinivalun reunaa jottei heti uudelleen putoa liian alas.
                              - e46 330 cia cabriolet -01
                              - Audi A6 2.5TDI quattro avant -98(talvikärry)
                              - ex e36 325 -91
                              - ex e30 320 -88
                              - ex e30 316 -84

                              Comment

                              Working...
                              X