Announcement

Collapse
No announcement yet.

kilometrit!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaappi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 163
    • Turku

    kilometrit!

    Moro!

    Mitäs ootte mieltä et kannattaako ostaa auto (saksasta) jos on muuten ihan hiton hyvässä kunnossa, mutta kilsoja on kertyny jo 210tkm??
    Mahtaaks se sit meinata et kilometrit pitää paikkansa ku ne jopa ilmottaa tollasen määrän ja pyynti on 5700€(bmw318is).
    Sit et paljoks mahtaa olla kunnossa eroa tollaseen 150tkm ajettuun mitä ne yleensä ilmottaa!?

    Löysin muuten ihan unelman mut tietty siin sit on paljon kilsoja:( daaaaaaaaaaaaaaaam
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #2
    Minkä ikäinen? 210tkm ei välttämättä ole ollenkaan liikaa, enemmän minua kiinnostaisi yleiskunto, miten huollettu (huoltokirja, kuitit?) jne..

    Ikävä kyllä kilometreihin ei välttämättä kannata tuossakaan uskoa, ehkä se on ajettu 310 eivätkä kehdanneet rullata enemmän taaksepäin.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • Robu84
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 27

      #3
      Kuis tollasta oot tuomassa ku suomi on jo ihan pullollaan ton korimallin bemareita? kattelet vaikka nettiautosta samantapasia ja menet katsomaan suomessa niitä ni säästät paljon matkakuluja.. eikä ne kilsat ole aina tärkeitä, vaan minäkin katsoisin yleiskuntoa kuten edellinenkin.

      Comment

      • Rossifumi
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1030
        • Hamina

        #4
        Tosin mitä merkitystä niillä kilometreillä oikeastaan on jos vain tuntuu olevan kaikin puolin kunnossa?
        Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

        On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

        Comment

        • hkreivi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 247
          • Oulu

          #5
          Originally posted by Rossifumi
          Tosin mitä merkitystä niillä kilometreillä oikeastaan on jos vain tuntuu olevan kaikin puolin kunnossa?
          Idd. Ei kannate liikaa mietiskellä mittariston lukemia mikäli yleiskunto on hyvä ja kaikin puolin toimii.
          ---------------------
          Mercedes-Benz E230 -98
          V40 T4 -98
          Mercedes Benz A -99
          E34 520iA -89

          Comment

          • Kilpuri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 831
            • Tampere

            #6
            Edelleen jaksaa ihmetyttää, että porukka sinisilmäisesti uskoo nahkahousujen kilometrejä ja ostaa silmät kiiluen sen 148tkm ajetun -92:sen.

            Miksei porukka osaa jakolaskua? Mittariston km-määrä/ajetuilla vuosilla pitäisi olla lähellä 20tkm +/- 5tkm. Jos ei osu tohon niin voi varsin vankasti epäillä jotain. Ainakin jos pienempi...
            Now: 525xd -09
            Ex: 330d -07
            Ex: 328i -96

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17837
              • PKS

              #7
              Originally posted by Rossifumi
              Tosin mitä merkitystä niillä kilometreillä oikeastaan on jos vain tuntuu olevan kaikin puolin kunnossa?
              Jeppp.

              Mitä jengi jännittää näiden kilometrien kanssa oikeesti? Usein enemmän ajettu saattaa olla jopa parempi kuin hieman vähemmän ajettu, koska silloin siihen on taatusti täytynyt tehdä jotain isompia huoltoja jos auto tuntuu hyvältä ostohetkellä.

              Edelleen ei henk. koht. kiinnosta vaikka olisikin autossa mittaria ruuvattu. Kunto kertoo ainakin minulle sen minkä näen tarpeelliseksi.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • Kilpuri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 831
                • Tampere

                #8
                Mää en todellakaan siis käsitä miten auto on "huonompi" jos matkamittarin ensimmäinen numero on 2 tai 3??
                Now: 525xd -09
                Ex: 330d -07
                Ex: 328i -96

                Comment

                • henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

                  #9
                  sitä vaan helposti luulee autoa ostaessaan, että ne pienet kilometrit ratkaisevat sen auton kunnon....Vähän ajettu niin sen täytyy sillon olla hyvässä kunnossa

                  itse en tähän usko, muuta kuin noin vuoden vanhoissa autoissa pitää yleensä paikkaansa, kun siinä vaiheessa kaikki näyttää vielä samalta


                  mutta vanhemmissa autoissa toi yleinen kunto näyttää kyllä yleensä sen auton todellisen kunnon...Eikä vaan, että mittarissa vähä kilometrejä, niin sillon on ku uus

                  jos auto kaikinpuolin kunnossa, eikä uudesta häpeä, niin sillon se varmasti huollettuki niihin kilometreihin, ja jos ei ole sen luulis kuulevan ja tuntevan tekniikan toimivuudessa

                  ja kannattaa käyttää järkeä kun suhteuttaa noita kilometrejä auton ikään...varsinkin saksassa tuppaavat ajelemaan enemmän vuodessa kuin suomessa (siis suhteessa)

                  ei paljo 90-luvun alun autoja taida oikeasti olla alle 200tkm ajettuina

                  kun todella miettii paljonko autoon jossa mittarissa on joku 150tkm ja auto joku-93....niin aika vähän on vuodessa tullut kilometrejä sillon

                  ja ei siinä mitn, on joitaki tollasiaki, mutta ei lähellekkään kaikki, joita kyllä todella paljo näkee myynnissä
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88


                  E46 330Cd (projekti V.2)


                  ----------------------------

                  Comment

                  • henri
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 5752
                    • Kiuruvesi/Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by Kilpuri
                    Mää en todellakaan siis käsitä miten auto on "huonompi" jos matkamittarin ensimmäinen numero on 2 tai 3??
                    kyllä se joittenki mielestä on paljo perempi, kun enemmän ajettu samassa kunnossa ellei jopa paremmassa

                    ja yleensä ne kilometrien vähyys pitäs nähdä sitte kalliissa hinnassa, ku myy vähä ajettua autoa samaan hintaan kun paljo ajettuja

                    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                    Ex. E30 320i 2d GTS -88


                    E46 330Cd (projekti V.2)


                    ----------------------------

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17837
                      • PKS

                      #11
                      Originally posted by henri
                      ja yleensä ne kilometrien vähyys pitäs nähdä sitte kalliissa hinnassa, ku myy vähä ajettua autoa samaan hintaan kun paljo ajettuja
                      Niin tämä on se toinen näkökulma. Maksat mittariruuvatusta enemmän rahaa kuin sellaisesta missä on kilometrit oikeat. Ja silti kunto on molemmissa sama Järki?
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • henri
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 5752
                        • Kiuruvesi/Iisalmi

                        #12
                        Originally posted by Dualfun
                        Niin tämä on se toinen näkökulma. Maksat mittariruuvatusta enemmän rahaa kuin sellaisesta missä on kilometrit oikeat. Ja silti kunto on molemmissa sama Järki?

                        oikeasti vähän ajetut autot pitäs maksaa paljon enemmän kun paljo ajetut

                        ja aina pitää muistaa, että kyllä siitä halvastaki hinnasta pitäs tehä

                        ikinä ei kannata ostaa halvinta jos on samaa tasoa muitakin tarjolla, ja niitä voi verrata toisiinsa järkevästi, ja sitte päätellä sen hinnan siitä sitte

                        eli itse jätän suosiolla noi autot ostamatta, mitkä kuuluvat sinne halvimpien joukkoon, mutta sit ne yli hintaset kuntoo ja varusteisiin ja osiin nähden kannattaa kans unohtaa

                        eli käyttää ihan järkeä ton auton kunnon suhteen...Eikä sokaistua, että voi v*ttu kun löysin maailman parhaan auton ja ei ollu ku ajettu ku 110tkm ja vuosimallia -93 ja ei maksanu ku 5000€ + verot 2000€....ja suomessa vastaavia -92 sia ajettu vajaa 210tkm ja hintaa 9000€

                        eli tottakai haen saksasta

                        noita kannattaa pohtia ihan mielessä..Yleensä hinnat on kuitenkin suhteessa siihen auton kuntoon, osiin, varusteisiin ja todellisuuten nähden. Kukaan ei myy loistoyksilöä pilkkahinnalla jos ei ole sitten tyhmä tai sitte pidä saada se vain pois käsistä. Hyvä maksaa aina enemmän...Näin olen ainakin itse ymmärtänyt, ja kyllä se näin on vähä joka asian suhteen.

                        En nyt tarkoita sitäkään, että ne kalleimmat ovat aina taas sitten ihan oikeissa hinnoissa, mutta pitää käsittää sitte se siihen hintaan mitä siinä on.Ei kahta samaa esim. 325sta pysty suoraan vertaamaan toisiinsa, ja pääty sitte siihen valintaan sitte halvemman hinnan perusteella, niitä pitää verrata yksilöinä, sillä jokainen auto on oma yksilönsä..Jos todella haluaa hyvää, niin siitä joutuu maksamaan ja se pitää ymmärtää.
                        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                        Ex. E30 320i 2d GTS -88


                        E46 330Cd (projekti V.2)


                        ----------------------------

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Kaikki edellinen on varmasti ihan ok...mutta kyllä se hetki, kun itse pistää auton lopulta myyntiin, näyttää mikä merkitys sillä mittarilukemalla on. Ruuvatulla tai ei... Tehdyn kaupan edullisuutta ei koskaan voi tietää ostaessa, vaan myydessä. Pieni mittarilukema kuitenkin joka tapauksessa realisoituu Suomessakin korkeampana myyntihintana kuin korkea mittarilukema...riippumatta spekulaatiosta.

                          Comment

                          • Mikkomies84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1055
                            • Siilinjärvi

                            #14
                            Eihän tuo 210tkm ole vielä mitään. Jos on hyvin huollettu ja hyvät varustelut niin senkun ostamaan vaan.

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17837
                              • PKS

                              #15
                              Originally posted by Hemi
                              Pieni mittarilukema kuitenkin joka tapauksessa realisoituu Suomessakin korkeampana myyntihintana kuin korkea mittarilukema...riippumatta spekulaatiosta.
                              Mitäs jos itse päätät ruuvata mittaria ihan täällä Suomessa kun myyt eteenpäin? Edelleen päästään oravanpyörän kautta samaan lopputulokseen, ei sillä mittarilukemalla ole mitään merkitystä jos kunto on hyvä
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36
                              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎