Announcement

Collapse
No announcement yet.

kilometrit!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #16
    Originally posted by Dualfun
    Mitäs jos itse päätät ruuvata mittaria ihan täällä Suomessa kun myyt eteenpäin? Edelleen päästään oravanpyörän kautta samaan lopputulokseen, ei sillä mittarilukemalla ole mitään merkitystä jos kunto on hyvä

    Ville, pakko kysyä että olisitko heti siltä istumalta uskonut tuon tapun ex-touringin kilometrilukemaa mittarissa? Siis kun auton ensimmäisen kerran näit.

    Ts. ei mua ainakaan itseäni haittaa eikä se mun egon määrää laske vaikka tollakin pommilla on rullattu jo kohta 330tkm Vai pitäskö ruuvata mittaristoon vaikka joku 159tkm niin vois lesota 'vähän ajetulla autolla' :rolf
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17837
      • PKS

      #17
      Originally posted by muggo
      Ville, pakko kysyä että olisitko heti siltä istumalta uskonut tuon tapun ex-touringin kilometrilukemaa mittarissa? Siis kun auton ensimmäisen kerran näit.
      Ilman sisustaa en kyllä! Nykyäänhän sisustakin on selvästi parempi, eli ei uskois et on yli 300tkm rullattu. Ihan samalla tavalla ne pienet kolhut olisi voinut olla vähemmän ajetussa yksilöllä. Ruostettahan ei tod ollu ja kone käy ja kukkuu hyvin.
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet:
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9994
        • KVLA

        #18
        Originally posted by kaappi
        Moro!

        Mitäs ootte mieltä et kannattaako ostaa auto (saksasta) jos on muuten ihan hiton hyvässä kunnossa, mutta kilsoja on kertyny jo 210tkm??
        Mahtaaks se sit meinata et kilometrit pitää paikkansa ku ne jopa ilmottaa tollasen määrän ja pyynti on 5700€(bmw318is).
        Sit et paljoks mahtaa olla kunnossa eroa tollaseen 150tkm ajettuun mitä ne yleensä ilmottaa!?

        Löysin muuten ihan unelman mut tietty siin sit on paljon kilsoja:( daaaaaaaaaaaaaaaam
        Monet sanoo,ettei kannata tuiottaa kilometreihin.Mutta totuushan on se ettei niitä kilometrejä kannata "ostaa",kun vähemminajettujakin löytyy.Tulee vaan nippelien ostoista lisäkustannuksia "halvalla" ostettuun autoon.Vähemmin ajettuihin ei tarvi yleensä uusia "kaikkea".

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #19
          Originally posted by Heguli 31
          Monet sanoo,ettei kannata tuiottaa kilometreihin.Mutta totuushan on se ettei niitä kilometrejä kannata "ostaa",kun vähemminajettujakin löytyy.Tulee vaan nippelien ostoista lisäkustannuksia "halvalla" ostettuun autoon.Vähemmin ajettuihin ei tarvi yleensä uusia "kaikkea".
          nyt tarkoitetaanki sitä , että onko niillä oikeesti ajettu sen verran

          tuskin kaikki E36set tai E30set on jotain 130tkm ajettuja, mitä esim tuolta mobilesta löytyy

          eli sitte ihmetellään kun niistä vähän ajetuista menee osia koko ajan (syylärit paskana jne....Eli ne osat on kuluneet yhtä paljon noissa ns. vähä ajetuissa joissa on pois rullattu sellaset 100tkm kuin jossa on se oikea lukema.

          mutta jos puhutaan oikeesti vähä ajetuista ni tottakai niissä on osat vähemmän kuluneita

          osa vaan luulee, että sieltä saksasta löytyy niitä HUIPPU yksilöitä jolla on ajettu minimaalisia mittarilukemia ja ne saadaan puol ilmaseks, mutta tosiasiassa näin ei ole...Vaan melkomoni niistä on nyt myynnissä, sen takia kun vikaa alkaa tulemaan, eikä se halvin ollutkaan niin hyvä kun uskottiin. Ja sitte moni valittaa suomen hinnoista, ja vertaa siihen että saksasta löytyy paljon vähemmän ajettu halvemmalla.

          Jokainen tekee niinku haluaa...Ei ne siellä saksassa oo niin tyhmiä, että myyvät oikeesti vähän ajettuja samaan hintaan kuin niitä enemmän ajettuja...Se mittarilukema vaan sokasee jotkin pauloihinsa, vähä sama kun, että joku tuote on hinnoiteltu hintaan 4900€ ja toinen on 5000€ niin se ero näyttää suurelta kun ajattelee , että toinen on neljätonnia ja toinen jo viis

          mutta tarkotit varmasti sitä, että jos on oikeasti vähä ajettuja ja paljo ajettuja, niin ei kannata ostaa sitä paljoo ajettua sen takia että se on halvempi, vaikka toimiski samalla lailla...Tässä on vaan se vaikeus, että vanhoissa on vaikee tota huomata. Ja yleensä ne vähän ajetut ovat loppupelissä huonommassa kunnossa. uudemmissa autoissa tämä onkin helpompaa miettiä niitä kilometejä, jotkaa paremmin pitävät paikkaansa.

          vaikee selittää mitä tarkotan

          mutta se onkin just tässä se pointti, että paljo ajettuihin ne osat on yleensä jo uusittu, kun taas joku vähän ajettu voi olla just sen uusimisen edessä...joten näin ollen se yleis kunto kertoo sen ja miten kaikki muutenki toimii
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • kaappi
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 163
            • Turku

            #20
            KIITOS!
            Tää on kyllä huippu foorumi Täältä saa rohkasua ja asiallista kommenttia melkeimpä aiheeseen ku aiheeseen

            Mulla on nyt 2 autoa kiikarissa(molemmat 318is), toinen on -94 102tkm ajettu ja toinen 210tkm ajettu. Molemmat ihan sika siistejä ja molempia tekis mieli! NO täytyy ottaa kummastaki selvää ja päättää vasta sit!
            Jotenkin tulee vaan sellanen olo et siinä 210tkm ajetussa vois mittari olla ees jotenkin kohillaan.

            Comment

            • Kilpuri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 831
              • Tampere

              #21
              Auto joka on vuosimallia 1994 on nyt ajettu 11-vuotta, ei tartte olla edes DI että osaa laskea 104000km/11v=9455km/v.

              Ts. Nahkahousu on pitänyt varsin paljon autoaan tallissa. Olettaen että niitä on vaan yksi, jos useampia niin kaikki on varmaan vaan tallissa sitä kiillottanu ja ajanu kauppareissut 325:lla.

              Ihan miten vaan...
              Now: 525xd -09
              Ex: 330d -07
              Ex: 328i -96

              Comment

              • pete81
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 2056
                • .........

                #22
                voi olla et toi 210 tkm ajettu on todellisuudessa vähemmän ajettu kun toi toinen, eli mahdollisesti pitää lukema paikkaa, toinen vähän epäilyttää! mut kunto sen ratkasee, ei kilometrit!

                Comment

                • J-Poika
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 835
                  • There's a place in the North, far far away

                  #23
                  Originally posted by Kilpuri
                  Auto joka on vuosimallia 1994 on nyt ajettu 11-vuotta, ei tartte olla edes DI että osaa laskea 104000km/11v=9455km/v.

                  Ts. Nahkahousu on pitänyt varsin paljon autoaan tallissa. Olettaen että niitä on vaan yksi, jos useampia niin kaikki on varmaan vaan tallissa sitä kiillottanu ja ajanu kauppareissut 325:lla.

                  Ihan miten vaan...
                  no itse en edes omista nahkahousuja ( ) ja mittariin tulee 2-3tkm omalla autolla vuodessa... joten mun myymien autojen mittareita on aina ruuvattu ? eikä kannata kysyä mitä edes autolla teen

                  Comment

                  • kaappi
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 163
                    • Turku

                    #24
                    Jos kilsojen kertymisestä puhutaan ni ei mullakaan kyllä tuu tällä hetkellä varmaan 10 enempää. Tosin sit ku mulla on tollanen bemu alla ni tulee kyllä ajettua enemmän!
                    Saas nyt sit kattoo mihin päätyy

                    Comment

                    • sarppo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 264
                      • Turku

                      #25
                      kannattaa kans miettiä näissä kilsoissa sitä et kun tylysti lasketaan 20tkm vuodelle, ei kaikki oo sellasia autohuluja ku me ja saa tollasia kilsoja mittariin, kaikki ei kuskaa pissiksiä.

                      toinen mikä on, ni tietysti se korimalli joka vaikuttaa, eli vois päätellä että coupeen löytää yleensä vähemmillä kilsoilla ku sedanin, kun sedania vois kuvitella käytettävän enemmän arkiautona, touringissa tietty ne 200tkm saadaan jo viidessä vuodessa kun se on kaupparatsun auto, spekuloin vain.

                      mutta hyvällä tuurilla löytää saksasta vanhan papan käytöstä tehdasvahassa olevan auton, (okei ei varmaan kolmossarjalaista) vaan jonkun kasariseiskan, mut vaikka tollanen e36 coupe voi olla jonkun köyhän "harrasteauto" ja sitte löytyy erikseen työautoa ja talvilinttaa (en sit tiedä 318is:stä) =)
                      __________________________________
                      G12 740Le M-Sport almandin-braun metallic
                      ex.
                      E93 330i M-Sport saphirschwarz metallic
                      E90 325i M-Sport Le Mans blau metallic
                      E46 328i Coupe topazblau metallic
                      E36 320i Coupe diamantschwarz metallic

                      Lika barn leker bäst med varandra.

                      Comment

                      • Iikoo
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 230
                        • Finland

                        #26
                        Oma tuontipeli on ollu viimeiset kuusi vuotta poissa rekisteristä (tai jotain vastaavaa, rekisteriotteessa näkyi milloin otettu ajoon ja milloin laitettu "seisontaan", kaikki merkinnät täsmäsi) puolet vuodesta, eli ollut ihan vaan kesäkruisailupeli, ja kilometrejä tullu sen takia tänä aikana kohtuullisen niukasti.

                        Totuus lienee kuitenkin edelleen että ne satatonnia ajetut kymppivuotiset on niitä mittarituunattuja, mutta poikkeuksiakin löytyy
                        Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
                        Ex:E36 325i Coupe
                        Ex:Talvilintta VW Jetta

                        Comment

                        • -kiki-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1160
                          • Hämeenkyrö

                          #27
                          Nyt on ~210tkm mittarissa... kunnon puolesta vois olla vaikka tämä tuttu ja turvallinen 150tkm ajettu.

                          Nahkatkin on vielä penkeissä
                          F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                          Comment

                          • Hasardi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 1860
                            • Der Hauptstad

                            #28
                            Jos niistä km haluaa nyt tehdä filosofiaa ja miettiä sitä aivot puhki, niin on niitä vähänajettuja Saksassa IHAN OIKEILLAKIN metreillä. Toin juuri 540i jolla ajettu 180 tkm. Myyjä oli yksityinen IT-alalla työskentelevä ja autoja harrastava (ihan kuin allekirjoittanutkin!) ja tyypillä 5-6 autoa itselllään, mm.Lotus rata-ajoa varten ja vanhoja bemareita isoilla koneilla.

                            Ymmärettävää jos km ei kerry paljoa kun on viis kärryä pihalla. Tuosta 180 tkm ei ollut TÄYDELLISTÄ huoltokirjaa, mutta kuitteja 10 vuoden ajalta 15 tuhannen euron edestä. Niistä kyllä tyhmempikin pystyi päättelemään ettei tuota juuri ruuvailtu. Lisäksi yleiskunto tuki mittarilukemaa.

                            Mutta voisihan sitä kuvitella että nahkapenkki kuluu vähän eri malliin jossain etelän auringossa ja paahteessa. Sitten kun siinä penkissä istuu 100 kg painoinen makkaraa syövä Münchenin paroni, niin voi kankkua kesällä ruveta hiostamaan tuossa nahassa. No, paroni nousee penkistä muutaman kerran päivässä ja istuu siihen edestakasin, niin kuluuhan se penkki. Saman paronin karvainen hikinen käsi hamuaa vaihdekepin nuppia, niin kuluuhan se nuppi jne.jne.

                            Ja tuo sääntö siitä että "halvalla ei hyvää saa, vaan pitää poimia mobilesta vähintään ne keskihintaiset pelit että saa kohtuupelin", on osittain hevonkukkua. Halvimmasta päästä olevat autot VOI olla erittäin hyviäkin, toki niitä on vähemmän ja tarkkana pitää olla. Mutta ei se nyt ole niin tavatonta maassa jossa on kymmeniä miljoonia autoja että joku vaan myy sen vanhan nelilitraisen Bemarinrohjonsa polkuhintaan. Ja ostajia riittää Suomesta, Ruotsista, yleensäkin pohjoismaista...Puolasta, Tsekeistä, idästä ja lännestä...mustat miehet etelästä jne.

                            Mutta, toki yleiskunto ja auton "olemus" on ne tärkeimmät ostokriteerit + hinta/laatusuhde.
                            Stadtluft macht frei.

                            Comment

                            • bmwm5
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2002
                              • 136
                              • Lohja

                              #29
                              ...ja varmasti nää suomen keliolosuhteet tappaa auton nopeemmin kun kilometrit. Omassa saksantuonti 535 -90:ssä mittarissa 133tkm, veikkaisin todelliset jonnekkin +-300tkm, mutta kunto ratkaisee...
                              BMW 850i

                              www.motorheaven.fi

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2978
                                • Uusimaa

                                #30
                                Originally posted by kaappi
                                KIITOS!
                                Tää on kyllä huippu foorumi Täältä saa rohkasua ja asiallista kommenttia melkeimpä aiheeseen ku aiheeseen

                                Mulla on nyt 2 autoa kiikarissa(molemmat 318is), toinen on -94 102tkm ajettu ja toinen 210tkm ajettu. Molemmat ihan sika siistejä ja molempia tekis mieli! NO täytyy ottaa kummastaki selvää ja päättää vasta sit!
                                Jotenkin tulee vaan sellanen olo et siinä 210tkm ajetussa vois mittari olla ees jotenkin kohillaan.
                                Tota, oletko siis nähnyt ja koeajanut molemmat?
                                ...ihan sikasiistejä... mihin perustuu, eihän vaan ainoastaan nettikuviin?
                                No, todella rupisia ei kyllä voi kuvillakaan hämätä, ellei Photoshoppaa...

                                Kilometreihin ja hintaan:
                                Kyllä ainakin minulle on vahvistunut käsitys (kolme Bemua olen tuonut), että Saksalaiset ovat tuossa hinnoittelussa varsin asiantuntevia = halpa --> huono. Poikkkeuksia toki voi olla, mutta jokainen "alkaen malli" Mobilesta vaatii todella tarkan syynäyksen.
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎