Announcement

Collapse
No announcement yet.

kilometrit!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaappi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 163
    • Turku

    #31
    Originally posted by jaki
    Tota, oletko siis nähnyt ja koeajanut molemmat?
    ...ihan sikasiistejä... mihin perustuu, eihän vaan ainoastaan nettikuviin?
    No, todella rupisia ei kyllä voi kuvillakaan hämätä, ellei Photoshoppaa...

    Kilometreihin ja hintaan:
    Kyllä ainakin minulle on vahvistunut käsitys (kolme Bemua olen tuonut), että Saksalaiset ovat tuossa hinnoittelussa varsin asiantuntevia = halpa --> huono. Poikkkeuksia toki voi olla, mutta jokainen "alkaen malli" Mobilesta vaatii todella tarkan syynäyksen.

    Tosiaan ne on sikasiistejä kuvien perusteella Mutta se ottoauton risto soittelee niihin ja käy sitten kattomassa! Siitä miehestä on kyllä ihan hyvät vibat! Onko kellään kokemuksia? http://www.ottoauto.de/cgi-bin/impressum.php

    Comment

    • Kilpuri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 831
      • Tampere

      #32
      Originally posted by sarppo
      kannattaa kans miettiä näissä kilsoissa sitä et kun tylysti lasketaan 20tkm vuodelle, ei kaikki oo sellasia autohuluja ku me ja saa tollasia kilsoja mittariin, kaikki ei kuskaa pissiksiä.

      toinen mikä on, ni tietysti se korimalli joka vaikuttaa, eli vois päätellä että coupeen löytää yleensä vähemmillä kilsoilla ku sedanin, kun sedania vois kuvitella käytettävän enemmän arkiautona, touringissa tietty ne 200tkm saadaan jo viidessä vuodessa kun se on kaupparatsun auto, spekuloin vain.

      mutta hyvällä tuurilla löytää saksasta vanhan papan käytöstä tehdasvahassa olevan auton, (okei ei varmaan kolmossarjalaista) vaan jonkun kasariseiskan, mut vaikka tollanen e36 coupe voi olla jonkun köyhän "harrasteauto" ja sitte löytyy erikseen työautoa ja talvilinttaa (en sit tiedä 318is:stä) =)
      Mää en tiedä millainen pissiskuskari mielestäsi sitten oon kun heinäkuun puolivälistä tähänpäivään on mittariin tullut reilut 20tkm. Normaalikäytössä auto, eli päivittäin töihin ja muuta ajot päälle. Jossain avossa ja muussa ns. harrasteautossa voi ollakin pienet kilsat, mutta en kyllä jaksa uskoa että normipeleissä kauheesti heittää siitä 20tkm/vuosi.

      Toki on poikkeuksia, mutta varmasti 95% näin.
      Now: 525xd -09
      Ex: 330d -07
      Ex: 328i -96

      Comment

      • Susi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 473
        • Kuopio, Suomi

        #33
        Tässä omat kommenttini keskusteluun.

        Harvoin halvalla saa hyvää, mutta joskus voi keskihintoja edullisemmin saada helmen, se tosin riippuu yleensä myyjän tilanteesta.

        Itse ostin vuosi sitten oman E36 323i Touringin (vm 97) Saksasta yksityiseltä myyjältä, joka oli saamassa firman auton ja siksi hänellä oli kiire autonsa myydä. Ostopäätöstä helpotti se, että heppu oli Frankfurtin BMW:llä töissä ja mailaili minulle työosoitteestaan. Lisäksi hän oli vuotta aikaisemmin autoa ostaessaan tarkistanut auton historian, joten kilometrit ym tuntuivat luotettavilta.

        Tarkoituksella etsin Saksasta yli 150-200 tkm ajettua autoa, koska kokemuksieni mukaan tuossa 150 tkm:n kieppeillä autot Saksassa käyvät läpi ensimmäisen "varaosakierroksen". Lisäksi Saksassa autojen hinta tippuu aika rajusti, kun mittarissa alkaa olla lähes 200tkm. Myöskään ei Suomeen tarvitse veroja niin paljoa maksaa, koska kilometrejä on kertynyt ihan kivasti, tosin huoltokirjalla pitää pystyä kilometrit todentamaan.

        Oman autoni kohdalla tämä piti erityisen hyvin kutinsa, sillä juuri tämä edellinen omistaja oli syksyllä 2003 teettänyt autoon yli 1000€:n huollon (mm. uudet jarrupalat ja -levyt eteen ja taakse, uusi akku, uusi laturi ym). Ja rekisteröintikatsastuksessa kävi ilmi, että autossa oli myös lähes tuliterät iskarit joka kulmassa sekä uudet takajouset.

        Ostaessani mittarissa oli 182 tkm ja ensimmäinen omistaja oli autolla huoltokirjan mukaan ajellut yli 40tkm vuodessa. Parit seuraavat omistajat olivat ajelleet maltillisemmin, mutta silti kilometrejä oli kertynyt keskimäärin lähes 30tkm vuodessa.

        Tällä hetkellä autolla on mittarissa 203 tkm ja tuon Suomessa ajetun 20tkm:n aikana autoon ei ole tarvinnut tehdä mitään normaalihuolloista poikkeavaa.

        Sisältä auto ei juuri uudesta häpeä, mitä nyt nahkaiset ratti ja vaihdekepin nuppi ovat hiukan kiillottuneet. Auto ei sisältä helise ja muutenkin auto on sisältä yhä paljon laadukkaamman oloinen kuin 5 vuotta uudempi ja 100tkm vähemmän ajettu Toyota, Opel ym.

        Summa summarum. Ei kilometrit autoa huononna, mutta aina kannattaa selvittää auton huoltohistoria ja se, että mitä osia autoon on jo vaihdettu. Kuten Hemi aikaisemmin mainitsi, ei enempikilometrisestä autosta saa myydessä yhtä paljon kuin vähemmän ajetusta, mutta jos auton ostohinta on jo alempi, verot alemmat ja huollot tehty säännöllisesti on sellainen auto ihan varteenotettava vaihtoehto.

        Comment

        • zimo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 136
          • Kotka

          #34
          itse ostin kanssa saksasta yksityiseltä henkilöltä auton bmw 325i E36 -93 ja aika kovan takuun sain kilometreille 167tkm myös edellisien kahden omistajan kaikki huollot näkyvät huoltokirjassa sekä kuitteja on mutta eihän näistä tajua hölkäsen pöläystäkään kun ei koulu aikoina saksa oikein kiinnostanut. Eli ihan laatu-/hintasuhteessa saa hyvän jos osaa etstiä tosin kuulin parilta tutulta jotka vaikuttavat saksassa että useat liikkeet rukaavat autoja,mutta tottahan sen laillista niin kauan ennen kuin jää kiinnni
          Pieni kysymys vielä onko mahdollista että mustanpoksin voi kiertää jollain tavalla ja kilometrejä muunnella kun kilometrit näkyvät elektronisesti jossain mikälie LCD taululla koelaudassa?`

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎