Announcement

Collapse
No announcement yet.

Neste+käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nootti84
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 619
    • Kajaani

    Neste+käyntiongelma

    Löytyy varmaan searchillakin mutta kysyn nyt näin joten turhat vittuilut POIS!!!
    Autoni on e36 325 -92 ongelmana on että autoni puskee nesteet pihelle heti autoni sammuttua, ja kun autoni käynnistää niin käy tasaisesti tyhjäkäynnillä mutta ei vastaa alussa ollenkaan kaasuun vaan meinaa tukehtua!
    öljyt ja vedet ei ole sekaisin! joten voiko nämä viat liittyä jotenkin yhteen esim.
    Jos kansi pahvi vuotaa hieman vettä männän päälle.
    Lambda on vaihdettu ja ulkoset vuodot tutkittu! Syylärin alareunassa vuoto mutta ei pitäisi vaikuttaa tähän vikaan.
    Onko muilla ollut samanlaista vikaa!!!
    "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


    http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...
  • nootti84
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 619
    • Kajaani

    #2
    no ei auta kuin rueta purkamaan, syyläri hakusessa ja kannen aukaisu alkaa maanantaina!!!
    "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


    http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...

    Comment

    • Sami
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1332
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by nootti84
      Löytyy varmaan searchillakin mutta kysyn nyt näin joten turhat vittuilut POIS!!!
      Autoni on e36 325 -92 ongelmana on että autoni puskee nesteet pihelle heti autoni sammuttua, ja kun autoni käynnistää niin käy tasaisesti tyhjäkäynnillä mutta ei vastaa alussa ollenkaan kaasuun vaan meinaa tukehtua!
      öljyt ja vedet ei ole sekaisin! joten voiko nämä viat liittyä jotenkin yhteen esim.
      Jos kansi pahvi vuotaa hieman vettä männän päälle.
      Lambda on vaihdettu ja ulkoset vuodot tutkittu! Syylärin alareunassa vuoto mutta ei pitäisi vaikuttaa tähän vikaan.
      Onko muilla ollut samanlaista vikaa!!!
      JOs vettä pääsee männän päälle niin pakokaasu varmasti valkeaa paksua savua ja ei pyöri hyvin...

      jos vettä häviää ajossa voi vuotaa kannen tiivisteestä öljyn sekaan mutta pitäisi näkyä öljykorkin alla selvästi paksuna kerroksena keltaista möhnää...Uudemmissa M54 koneissa melkein luonnollisesti semmonen huohotus kerros siinä korkin alla mutta näissä M50 myllyissä vain kovilla pakkasilla...

      Epäilen vesipumppua jos sitä ei ole tarkastettu...Vesi kiertää melko hyvin talvella noissa M50 moottoreissa jos vesipumppu vähänkään pyörii...Mutta ei kärsi aukaista korkkia koska tulee pihalle....Vesi voi tulla myös pihalle ehjästäkin koneesta jos aukaiset tosi kuumana paisunta säiliön korkin....Mutta M50 moottori pyörii tosi huonosti jos jotain pientäkin vikaa eli jos käynnissä ei häikkää niin ei kannata vielä alkaa purkaa kantta, mutta on tapauksia ollut jossa kannentiivisteen vaihtaminen auttanut tämäntapaiseen ongelmaan vaikka purkuvaiheessa ei vikaa ole silmin nähden löytynyt...

      Niin ja vielä kiinnostas tietää mistä vesi tulee pihalle kun sammutat moottorin vai tuleeko vain silloin kun aukaisee korkin...nimittäin ylivuoto putkeahan noissa ei ole...

      Syyläri löytys heti ens viikolla jos semmosta tarviit ja vuodot saadaan testattua helposti jos tarviit....
      Last edited by Sami; 24-03-2005, 21:49.

      Comment

      • nootti84
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 619
        • Kajaani

        #4
        sami kerrotko syylärin hinnan, kesällä vesipumppu vaihdettu mutta nesteen kierto samanlaista kuin ennen vaihtoa!
        Pakokaasu ei sellaista että siinä suuriamääriä nestettä olisi, mutta käyntiongelma aina kun on puskenut nesteet ulos/koneen lämpö kerennyt hieman laskea! pe illan yritin autoa säätää ja vikaa ettiä mu mut pelas moitteettomasti! Joten jos ensin kokeilis sitä syylärin vaihtoo jos tuo nyt vetää jostain nurkasta ilmaa sinne nesteen joukkoon ja puskee sitäkautta nesteet ulos... (Tai jotenkin noin... )
        Last edited by nootti84; 25-03-2005, 15:26.
        "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


        http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...

        Comment

        • nootti84
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 619
          • Kajaani

          #5
          jeps... nyt on syyläri ostettu (uusi) ja vaihdettu... auto toimii moitteettomasti, ensin puski ylimääräisiä painekorkista mut kai normaalia.... esim. jos ilmaa tai jotain. Mut nyt tosiaankin toimii se vain ihmetyttää et käynti ongelmat hävisi...
          "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


          http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...

          Comment

          • qizmo
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 234

            #6
            Lainataanpa vanhaa topikkia..
            auto on -92 320. Lähdin pihasta ajamaan ja muutaman kilsan päässä rupes rykimään vähäksi aikaa ja korjaantu siinä parinsadan metrin matkalla. Mutta tuntui kuitenkin vähän laiskemmalta. ajoin kotiin ja matkalla näytti peilistä katottuna et savua tulis putkesta normaalia enemmän.
            Lämmöt ei noussu missään vaiheessa. ja lämmintä puhaltaa sisälle. Öljykorkin alla näkyy puuroa, mutta nesteet näyttää puhtaalta ja painetta ei enemmälti tunnu kehittävän.
            meinasin jo ruveta purkamaan kantta, mutta naapuri arveli et vois olla jotain huohotus vikaa. putket jäässä tai jotain.. autolla on nyt ajettu lyhyttä matkaa ja viikkoon ei voinu käyttää lohkolämppäriä(kun on vikaa) ja pakkastahan oli yli 20astetta.
            pakokaasukin haisee minusta vähän oudolle. tyhjäkäynnissä ei ollut mitään ongelmia..
            vissiin kansi vaan irti ja tutkimaan??

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎