memebuy23buy

530i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vito
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 2

    530i

    olen tähän asti ollut volvo mies mutta nyt jos auton meinaan vaihtaa niin olen ajatellu merkin vaihtamista.

    Eli BMW 528 ja 530 farmarit kiinnostaa ja bensa myllyllä.
    juuri mitään en näistä tiedä niin kysyn teiltä tietoja noista.

    eli minkä verran mahtaa kuluttaa soppaa (mun v70 13l/100km)
    kumpaa suosittelette 2.8 vai 3.0, vuosimallit -99 -02
    entäs vakuutukset?

    oon kattellu myös M5 farkkuja mut meinaa karata budjetista.
    entäs x5:n kulutus?

    lähtökohtana paljon tilaa ja sporttinen
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #2
    No onhan tuo 530i ehdoton, jos mahtuu budjettiin. Tehoa se 231hp ja kulutuskin käytännössä samoissa tuon vanhemman 528:n kanssa.

    Comment

    • S.P.R
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1009
      • Oulu area

      #3
      soppaa

      Ei pitäis ainakaan enemmän viedä soppaa kuin tuo V70.

      Comment

      • vito
        Newbiemmer
        • Mar 2005
        • 2

        #4
        Originally posted by Wackot
        Ei pitäis ainakaan enemmän viedä soppaa kuin tuo V70.
        olis suotavaa että noin 10l/100km hujakoilla pyöris kulutus.
        mites diisselit? paljonko kuluttaa ja mitä on Dverot? volvoon 3200mk

        eikös kasin kone ole vasta 540 malleis, ja 528/530 on kutosella.

        mitkä on pahimmat tyyppiviat (kalleimmat), mitkä kannattaa kattoa autoa valittaessa

        Niin ja mikä on se korimalli farmareissa alk. -99 E-jotain?
        helpottaisi etsimistä jos sen tietäis
        Last edited by vito; 27-03-2005, 13:45.

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2194
          • kaustinen

          #5
          530 535 ja 540 ovat kaseja e39 malleissa mut uusimmissa 530 muuttuu kutoseksi ja samalla teho nousee.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11738
            • Kouvola

            #6
            niin ja jos M5 touringia havittelet ni sitä ei ole tehty edes tolla E39 kopalla ku muutama prototyyppi joita et sitte kaupasta löydäkkään eli menee silloin E34 korimalliin ja ne nyt ei mitään kalliita edes ole jos vertaa johonkin E39 530 touringiin

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              #7
              528, 530

              Riippuu tientenkin täysin jokaisen ajoista, mutta johonkin 10-13 litran välille noiden kutoskoneisten keskikulutus asettunee. Jos maantietä on vähemmän niin painuu kohti tota 13 litraa.

              530 touring ois kyllä helmi valinta. M54 koneessa ei taida enää olla mitään tyyppivikojakaan. Tehoja mukavasti ja kulutus sama tai pienempi kuin 528. Joku 100tkm ajettu peli ja ei pitäis olla vielä mitään uusittavaa edessä.

              540 touring löytyy sitten kulkupuolta vielä ihan eri tavalla! Kulutus lähtee tosta 13->

              Niin ja e39:ssä ei oo ollu 3 litran kasia. 530 3 litran kutosella tuli jossain 00/01 jolloin korvasi 528:sin.
              Last edited by S.P.R; 27-03-2005, 20:07.

              Comment

              • Cosmo
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 55

                #8
                Mitens noitten liukulaatikoiden kestävyys? Autossa mitä olen ajatellut on kilsoja ~150tkm ja omistaja kertoo että laatikkoremontti on tehty.
                Ei tosin kertonut oliko totaalisesti hajonnut vai miksi tuo oli korjattu.

                Onko normaalia noissa kilsoissa tolla padalla, eikös tässä 530i (e39) ole eri loota kun 530d:ssä?

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Emännän ajoautona toimivan steptronicilla varustetun hieman piristetyn 530i:n ajotietokone näyttää tällä hetkellä 9.3L:n keskikulutusta. "Trippi" nollattiin viime maalis/huhtikuun vaihteessa ja kilometrejä tuohon on tullut n.10tkm. Tähän kulutukseen kuuluu myös parin viikon euroopan baanojen sahailu "kohtuullisin" keskinopeuksin. Eli tuo nostaa keskikulutusta desin tai pari, mutta luonnollisesti siitä puuttuu sydäntalven ajot. Oma veikkaus on vuoden keskikulutukseksi n.9.4L/100kmh.
                  Laatikonvaihtoja näihin on tehty pääosin vain kahdesta syystä...tai oikeastaan yhdestä. Eli näitähän vaihdettiin jo takuuaikoina Suomessakin jokusia ja syyt olivat kaiketi metalli/tms.epäpuhtauden joutuminen venttiilikoneistoon. Toinen syy se että jos/kun laatikkoon on tehty 120-150tkm:n välissä öljynvaihto, on uusi öljy pessyt kaikki laatikon sisuksiin kertyneet kuona-aineet kerrasta kiertoon, aiheuttaen ongelmia.
                  Mitään ennenaikaisia totaalituhoja näissä täysin elektronisesti ohjatuissa ZF:ssä ei ole. Muutenkin tilastollisesti tämän uudemman ZF steptronicin tilastollinen vikatiheys on pienempi kuin vastaavan 528/530i manualilaatikkoisen joissa kohtuullisen tiheät kytkinongelmat nostavat vikatiheyttä. 530D:n laatikko on täysin eri kuin bensamallisten.

                  Comment

                  • Beneth
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 47

                    #10
                    Originally posted by sirkus
                    530 535 ja 540 ovat kaseja e39 malleissa mut uusimmissa 530 muuttuu kutoseksi ja samalla teho nousee.
                    Onkos miulta menny jotain ohi vai eikös noi 530 ollu kuitekii noita M54B30:siä E39:ssä, eli siis kuutosia. Kaseja oli siis vaan 535 ja 540
                    (nii ja tietyst ämmäläine)

                    EDIT: oho, jokuhan sen olikin jo sanonut tuossa. Ei vaa tullu huomattua sitä ku oli tossa tekstin lopussa
                    Last edited by Beneth; 30-11-2005, 14:32.
                    E32 750iL -90
                    E34 M5 -92
                    F31 320xd
                    L405 Vogue

                    Comment

                    • Cosmo
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 55

                      #11
                      Originally posted by Hemi
                      Emännän ajoautona toimivan steptronicilla varustetun hieman piristetyn 530i:n ajotietokone näyttää tällä hetkellä 9.3L:n keskikulutusta. "Trippi" nollattiin viime maalis/huhtikuun vaihteessa ja kilometrejä tuohon on tullut n.10tkm. Tähän kulutukseen kuuluu myös parin viikon euroopan baanojen sahailu "kohtuullisin" keskinopeuksin. Eli tuo nostaa keskikulutusta desin tai pari, mutta luonnollisesti siitä puuttuu sydäntalven ajot. Oma veikkaus on vuoden keskikulutukseksi n.9.4L/100kmh.
                      Laatikonvaihtoja näihin on tehty pääosin vain kahdesta syystä...tai oikeastaan yhdestä. Eli näitähän vaihdettiin jo takuuaikoina Suomessakin jokusia ja syyt olivat kaiketi metalli/tms.epäpuhtauden joutuminen venttiilikoneistoon. Toinen syy se että jos/kun laatikkoon on tehty 120-150tkm:n välissä öljynvaihto, on uusi öljy pessyt kaikki laatikon sisuksiin kertyneet kuona-aineet kerrasta kiertoon, aiheuttaen ongelmia.
                      Mitään ennenaikaisia totaalituhoja näissä täysin elektronisesti ohjatuissa ZF:ssä ei ole. Muutenkin tilastollisesti tämän uudemman ZF steptronicin tilastollinen vikatiheys on pienempi kuin vastaavan 528/530i manualilaatikkoisen joissa kohtuullisen tiheät kytkinongelmat nostavat vikatiheyttä. 530D:n laatikko on täysin eri kuin bensamallisten.
                      Ok, kiitos Hemi.

                      Comment

                      • Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        Emännän ajoautona toimivan steptronicilla varustetun hieman piristetyn 530i:n ajotietokone näyttää tällä hetkellä 9.3L:n keskikulutusta. "Trippi" nollattiin viime maalis/huhtikuun vaihteessa ja kilometrejä tuohon on tullut n.10tkm. Tähän kulutukseen kuuluu myös parin viikon euroopan baanojen sahailu "kohtuullisin" keskinopeuksin. Eli tuo nostaa keskikulutusta desin tai pari, mutta luonnollisesti siitä puuttuu sydäntalven ajot. Oma veikkaus on vuoden keskikulutukseksi n.9.4L/100kmh.
                        Laatikonvaihtoja näihin on tehty pääosin vain kahdesta syystä...tai oikeastaan yhdestä. Eli näitähän vaihdettiin jo takuuaikoina Suomessakin jokusia ja syyt olivat kaiketi metalli/tms.epäpuhtauden joutuminen venttiilikoneistoon. Toinen syy se että jos/kun laatikkoon on tehty 120-150tkm:n välissä öljynvaihto, on uusi öljy pessyt kaikki laatikon sisuksiin kertyneet kuona-aineet kerrasta kiertoon, aiheuttaen ongelmia.
                        Mitään ennenaikaisia totaalituhoja näissä täysin elektronisesti ohjatuissa ZF:ssä ei ole. Muutenkin tilastollisesti tämän uudemman ZF steptronicin tilastollinen vikatiheys on pienempi kuin vastaavan 528/530i manualilaatikkoisen joissa kohtuullisen tiheät kytkinongelmat nostavat vikatiheyttä. 530D:n laatikko on täysin eri kuin bensamallisten.
                        Olet varmaan tarkistanut tietokoneen luvun vertaamalla sitä tankkauksen perusteella laskettuun kulutukseen? Heittääkö yhtään, omassa heittää jopa 1l. Maantieajossa kuitenkin vaan 0.5L (liian vähän siis).

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Mullakin heitti vakio asetuksilla melkein litran tuo ajotietokone kulutuksen suhteen mutta onneksi on helppo säätää, tosin täsmälliseen lopputulokseen vaaditaan monta tankillista ennen kuin sen saa kohdalleen..
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • exodus
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 774
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Keimo
                            Olet varmaan tarkistanut tietokoneen luvun vertaamalla sitä tankkauksen perusteella laskettuun kulutukseen? Heittääkö yhtään, omassa heittää jopa 1l. Maantieajossa kuitenkin vaan 0.5L (liian vähän siis).
                            minäkin jaksoin vertailla omassa(525i -01) tietokoneen lukemia todellisuuteen noin 20tkm:n matkan. Ero oli aina sen desi per 100km eli ei paljon mitään.
                            Oikea kulutus siis 0.1l/100km isompi kuin koneen näyttämä.
                            Rnää ei jaksa mittailla vaan luotan ajotietokoneeseen.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Kyllä, olen=olemme kyllä verranneet ajotietokoneen antamaa ja todellista kulutusta. Niiden ero on ollut pitkässä juoksussa niin mitätön, että tietokoneen antamaa lukemaa voidaan pitää hyvinkin tarkkana/todellisena keskikulutuksena. Käsittääkseni erot syntyvät lähinnä tuolla Helsingin kehäruuhkissa/valoissa seistessä ja näin syntyvillä pitkillä joutokäyntijaksoilla sekä matalilla keskinopeuksilla. Meillä kun tuo keskinopeustulos näyttää runsaasta pika/moottoritieajosta johtuen jatkuvasti reilusti yli 50kmh, on ilmoitetun ja todellisen kulutuksen suhde jopa hämmästyttävän tarkka. Eli tällä kun ei juurikaan ajella talvisinkaan alle 100kmh matkanopeuksia(kesästä nyt puhumattakaan) eikä sillä prosentuaalisesti seisota kovinkaan paljon valoissa, pysyy keskinopeus suhteellisen kovana ja tätä kautta todellinen keskikulutuslukemakin suhteellisen alhaisena.

                              Comment

                              Working...
                              X