Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottorin tunnistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Purtsi123
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1011
    • Kuopio

    #31
    Originally posted by jr66 View Post
    Loppuuko moottori etupäässä, tai siis alkaako, kone edessä ylhäällä venttiilikopasta vai onko sen etupuolella vielä jotain ? Jos on, se jotain on jakoHIHNAN kotelo ja jos ei niin... Älä kysy mikä on venttiilikoppa...
    En kyllä ihan tajunnu tota mutta se on tämän näkönen. On tossa venttiilikopan edessä joku kotelo.
    Last edited by Purtsi123; 17-01-2012, 20:19.
    E61 525xda -08

    Comment

    • Tuoppo
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 558
      • Joensuu

      #32
      Originally posted by Purtsi123 View Post
      Pistämpä tähän tällasen tyhmän kysymyksen aiheeseen sivuten, kun en oo varma.

      Eli mistä tunnistan onko autossani M40 vai M43 mottori? Kun on auton vuosimalli -93, niin eikos se siinä jossakin vaiheessa vaihdu M43:seen. Vai oonko nyt aivan erehtyny?
      Ja ei hajuakaan millon tuo auto on tarkalleen valmistettu.

      Ois ihan hyvä tietää, kun menee ostamaan joskus uutta osaa.
      Onneksi olkoon. M40 kuningas moottorihan se siellä on
      G30 530e xDrive iPerformance -20
      E70 X5 xDrive40d -10

      Comment

      • Purtsi123
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1011
        • Kuopio

        #33
        Selvä. Kiitoksia neuvoista.

        Mitäs eroo noilla on sitten käytännössä? Paitsi hurjat 2hp enemmän tehoo M43:sessa. Onko suurtakin edistystä.
        Last edited by Purtsi123; 03-09-2008, 21:25.
        E61 525xda -08

        Comment

        • Arsti
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 47
          • Turku

          #34
          M40 on jakoHIHNALLA ja M43 jakoKETJULLA. Jakoketju on lähes "ikuinen", kun taas jakohihna pitää vaihta 40 tkm:n välein.
          Ehkä vielä joskus E30/E34/E39:think
          Ex: E39 525iA -02 Touring, E30 316i -90

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #35
            M43 moottorin venttiilikoneisto on parannettu m40 moottoriin nähden, ei kulu läheskään niin nopeasti kuin m40 moottorissa.

            Myös nostajien tyyppiä on muutettu joten niistä(ja kulumisesta) kuuluva tyypillenen rallatus on harvinaista m43 moottorissa.

            M43 moottorissa on kehittyneempi polttoaine/sytytysjärjestelmä, puola joka sylinterille ja ainakin myöhemmissä malleissa muuttuvapituuksinen imusarja.
            Olli.

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1763
              • Honkajoki

              #36
              Lainaan tälläistä vanhaa ketjua:

              Kaverilla on kuusen alla joku E28:sta otettu 6-syl kone. Ruiskulla ja virranjakaja kannen päässä.

              Tälläinen numerosarja oli näkyvillä pakosarjan puolella 12617689 Onko mitään apua tuosta?

              Muita numeroita on vähän vaikee löytää, kun romua päällä.

              Eli pitäis selvittää minkä kokoinen kone on ja laittaa myyntiin, mikäli on markkinoita. Koneen jatkeena on automaattilaatikko, tämä myös menis myyntiin. Kone ja laatikko oli ehjät, kun tämä meni pöpelikköön.
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎