Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottorin tunnistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • klasu
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 327
    • säkylä

    #16
    niii... onhan tää auto vittuillu kaiken aikaa... mikäli vittuilu jatkuu niin kantani on; ostin kaksi bemaria, ensimmäisen ja viimeisen. aika näyttää miten tässä käy. onneks keulalla makaa edes kutonen, eikä mikään nelonen. vai mitä Krisu? :nanaa:
    bmw-PALAMISEN ILOA!

    Comment

    • krisu_k
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 117
      • länsi-suomi

      #17
      no no....katotaan tossa loppukesästä miten se nelonen nöyryyttää
      näitä baijerilaisia pas.... :sekasin:
      pöö

      Comment

      • klasu
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 327
        • säkylä

        #18
        helppoa siellä on elvistellä turbokone puheilla. mut sanoista siis tekoihin!!! tuskinpa mun kone loppu ikäänsä vakiona pysyy... ei sit muuta kuin viivalle, mää voin piirtää viivaa, kattele sää niitä sit sieltä perästä päin...
        bmw-PALAMISEN ILOA!

        Comment

        • jvakeva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2433
          • Kouvola

          #19
          neloskone on starttimoottori, joka kuulostaa pölynimurille!!!
          B10 V8 # 108
          saab r560 8X4

          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

          Comment

          • mupe000
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 237

            #20
            Originally posted by T3
            Originally posted by klasu
            2.5 litrasena se on ostettu oili jaloselta. siinä oli niiden 25 6k 1 numeroiden alla joku nro. sarja mut niistä tuskin mitään erikoista selviää...
            25 6k 1 merkintä on minun kirjan mukaan selvennetty seuraavasti:325i- DME kat-malli 125kw, eli Suomeksi DME= digitaalinen moottorielektroniikka= Motronic ja loput osaat itsekin päätellä.


            Kyllä kaikissa minunkin lohkoissani on selvästi merkitty poraus 84 tai 80.

            Sulla ku on noin hyvä kirja ni voitko kattoo mitä meinaa 20 6E E merkintä. Ja se luki tossa kuvan osottamassa paikassa:

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #21
              Tässä vielä toinen kuva
              Kohassa 1 on poraus ja kohassa 2 on sarjanumero ja koko
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #22
                Originally posted by mupe000
                Originally posted by T3
                Originally posted by klasu
                2.5 litrasena se on ostettu oili jaloselta. siinä oli niiden 25 6k 1 numeroiden alla joku nro. sarja mut niistä tuskin mitään erikoista selviää...
                25 6k 1 merkintä on minun kirjan mukaan selvennetty seuraavasti:325i- DME kat-malli 125kw, eli Suomeksi DME= digitaalinen moottorielektroniikka= Motronic ja loput osaat itsekin päätellä.


                Kyllä kaikissa minunkin lohkoissani on selvästi merkitty poraus 84 tai 80.

                Sulla ku on noin hyvä kirja ni voitko kattoo mitä meinaa 20 6E E merkintä. Ja se luki tossa kuvan osottamassa paikassa:
                http://miska.no-ip.com/kuva023.jpg

                Tietoa poistettu...
                Last edited by T3; 09-01-2007, 15:10. Reason: Vitutus!
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Fremen
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2007
                  • 127
                  • Lappeenranta

                  #23
                  Jatketaas tätä topiccia. Ois tiedossa e36 vm.95n moottori romikselta. m52lta näyttää ulkosesti ja sit pitäis varmistaa se että se on 2.8litranen.

                  Jos arvot bemaristit vois kertoa mistä se varmasti selviää ?

                  purkaamo löysi tämmöisen numeron ja pisti mulle viestiä että mistähän oikea tieto mahdollisesti löytyy. eivät ole bmw miehiä.
                  "Kannen päässä BZ merkintä tanssattu numero 15578"

                  Comment

                  • MarQu
                    Moderator
                    • Mar 2006
                    • 5517
                    • Vaasa

                    #24
                    Originally posted by Fremen View Post
                    Jatketaas tätä topiccia. Ois tiedossa e36 vm.95n moottori romikselta. m52lta näyttää ulkosesti ja sit pitäis varmistaa se että se on 2.8litranen.

                    Jos arvot bemaristit vois kertoa mistä se varmasti selviää ?

                    purkaamo löysi tämmöisen numeron ja pisti mulle viestiä että mistähän oikea tieto mahdollisesti löytyy. eivät ole bmw miehiä.
                    "Kannen päässä BZ merkintä tanssattu numero 15578"
                    Ainakin imusarjasta näkee jos ei ole modattu. eli 2.5 on isommat imukanavat ja 2.8 selvästi pienemmät.
                    Oisko sulla kuvaa siitä?
                    sigpic

                    Comment

                    • Fremen
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 127
                      • Lappeenranta

                      #25
                      http://www.autopurkaamot.com/imgpart...&type=original tollanen kuva löytyy.

                      ite en ota varmaan ku kampuran tosta ni tärkee se 84mm isku
                      joku teksti olis varmin tapa varmaanki tunnistaa oikee iskutilavuus

                      Comment

                      • Tuiske
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1441
                        • Lempäälä

                        #26
                        2.8 imusarja on ainakin. Vanhempi öljynsuodattimen kansi sopii myös moottorin vuosimalliin.
                        Corvette C4 LT4 TURBO
                        Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                        Comment

                        • MarQu
                          Moderator
                          • Mar 2006
                          • 5517
                          • Vaasa

                          #27
                          Originally posted by Tuiske View Post
                          2.8 imusarja on ainakin. Vanhempi öljynsuodattimen kansi sopii myös moottorin vuosimalliin.
                          Jep jep näyttää samalta kun mun avon kones. vm 95 2.8 kone.
                          sigpic

                          Comment

                          • Fremen
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 127
                            • Lappeenranta

                            #28
                            Nyt löyty lohkosta numerot.
                            37641100 ja alapuolella 28 6S1


                            vissiin tommoset pitääkin olla m52b28:ssa

                            Comment

                            • Purtsi123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1011
                              • Kuopio

                              #29
                              Pistämpä tähän tällasen tyhmän kysymyksen aiheeseen sivuten, kun en oo varma.

                              Eli mistä tunnistan onko autossani M40 vai M43 mottori? Kun on auton vuosimalli -93, niin eikos se siinä jossakin vaiheessa vaihdu M43:seen. Vai oonko nyt aivan erehtyny?
                              Ja ei hajuakaan millon tuo auto on tarkalleen valmistettu.

                              Ois ihan hyvä tietää, kun menee ostamaan joskus uutta osaa.
                              Last edited by Purtsi123; 03-09-2008, 16:16.
                              E61 525xda -08

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16429
                                • Asikkala

                                #30
                                Originally posted by Purtsi123 View Post
                                Pistämpä tähän tällasen tyhmän kysymyksen aiheeseen sivuten, kun en oo varma.

                                Eli mistä tunnistan onko autossani M40 vai M43 mottori? Kun on auton vuosimalli -93, niin eikos se siinä jossakin vaiheessa vaihdu M43:seen. Vai oonko nyt aivan erehtyny?
                                Ja ei hajuakaan millon tuo auto on tarkalleen valmistettu.

                                Ois ihan hyvä tietää, kun menee ostamaan joskus uutta osaa.
                                Loppuuko moottori etupäässä, tai siis alkaako, kone edessä ylhäällä venttiilikopasta vai onko sen etupuolella vielä jotain ? Jos on, se jotain on jakoHIHNAN kotelo ja jos ei niin... Älä kysy mikä on venttiilikoppa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎