Announcement

Collapse
No announcement yet.

virranjakaja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwman
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 49

    virranjakaja...

    vaihdoin kannen m10 1,8i:hin mekaanisella ruiskulla, kärjettömällä sytyttyksellä ja tuli ongelmia virranjakajan kanssa. kanteen laitoin "uuden" nokka-akselin joka on ilmeisesti 2002 ti:stä ongelmana on se että nokka-akselin päässä oleva jakajan "hammastus" on "väärin" päin. eli jakaja pyörii väärin päin. ei huvittaisi luopua nokka-akselista kun se on hyvä kuntoinen. olisiko ideoita homman saisi toimimaan?
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2433
    • Kouvola

    #2
    onko hammastukset samansuuntaiset? piuhat toiseen järjestykseen?
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Joudut hommamaan sopivan jakajan tai vaihtamaan nokassa olevan pyörän.

      Ja seuraavaksi joku itkee et sitä nokan ratasta ei voi vaihtaa....

      KYL SEN VOI.

      Tai voihan nokka-akselinkin vaihtaa.
      Olli.

      Comment

      • bmwman
        Bimmer Rookie
        • Feb 2003
        • 49

        #4
        joo homasin tuossa itsekkin että firman nurkissa ois tarpeeksi "järee" sorvi ja vanhasta akselista saan "hammaspyörän"... kokeillaan mitä siitä tulee...

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by bmwman
          joo homasin tuossa itsekkin että firman nurkissa ois tarpeeksi "järee" sorvi ja vanhasta akselista saan "hammaspyörän"... kokeillaan mitä siitä tulee...
          Koitas nyt kumminkin prässillä ensin...

          En itse tiedä tarkasti kuinka thedään, mut koitan selvitellä, eli se rats on "irtonainen", eli ei ole osa akselia.

          Kaverin autoon jouduttiin em. juttu tekemään kun 1.8 koneen jakaja ei halunnut toimia...
          Olli.

          Comment

          • Sampo_tbo
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 173
            • Lahti

            #6
            Ja taas oppi jotain uutta, mulla oli sama projekti nokan kanssa, kokeilin vaihtaa jakajan rattaan, onnistu muttei motti toiminun olleskaan, hyvin ainakaan :lol:
            E61 530dA 2007
            E30 318iT 1987 ( ikuisuusprojekti )
            E30 320i 1991 non-catalyst,jonossa seuraava projekti
            ex-E32 730iA
            ex-E28 518i Wintern
            ex-E36 320i Coupe

            Comment

            • workunit
              Newbiemmer
              • Mar 2004
              • 18
              • Joensuu

              #7
              moi,
              :?:
              Kuinkas tästä hommasta sitten loppujen lopuksi selvittiin? Mulla on nimittäin vastaava ongelma E30 318i:n kanssa. Nokka-akselin vaihdon jälkeen korjaaja ilmoitti, että virranjakaja ei käy tähän koneeseen vaan se pyörisi eri suuntaan kuin alkuperäinen. Tarkoitti varmaan sitä ratasta. Nyt olen sitten yrittäny ettiä tietoa ja uutta virranjakajaa. Apua siis kaivataan.
              kukkakepit kunniaan

              Comment

              • jzl
                Bimmer Rookie
                • Jan 2003
                • 148

                #8
                ROCLALLE kysymys??

                miten se kaveris 1,8 virranjakaja oireili ja millaisessa käytössä ja miten ongelmasta selvittiin.

                itsellä kanssa ongelmia 1,8 sytytyksen kanssa 2,0 koneessa.

                Comment

                • KiD
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2003
                  • 445
                  • Pudasjärvi

                  #9
                  Itse kans taistelen hieman samanlaisen ongelman kanssa:
                  Laitoin 1502:een 316 e30 kannen eli toisinpäin pyörivä kärjetön jakaja tulisi.. mitä pitää muuttaa/lisätä, että saan sen toimimaan? :shock: Alkup. nokan jos laittais tohon kanteen niin sillähän se selviäis mutta tulisi kärjellinen sytytys, kumpi lie parempi/helpompi vaihtoehto??
                  Be My Woman

                  Comment

                  • workunit
                    Newbiemmer
                    • Mar 2004
                    • 18
                    • Joensuu

                    #10
                    Ja ne ongelmat vain jatkuu. Nyt mulla kävi 316 E30 1.8L koneen jakaja sovituksessa ja eihän se pyöriny oikeeseen suuntaan korjaajan mukaan. Soittelin nokka-akselin kaupanneelle kaverille ja se ilmoitti, että nokka on kyllä 316 E30 otettu. No meikän 1.8i koneeseen ne keinut ja nokka kävi loistavasti, mutta se virranjakaja pyörii nyt eri suuntaan kuin alunperin. Elikkäs onko kellään mitään vinkkiä tai aavistusta minkämoinen osa mun pitäis tohon härpättimeen nyt sitten hommata. Tiedän että vehjes on kärjetön toisinpäin pyörivä virranjakaja, mutta mistä semmoisen saa? :shock:

                    EDIT:
                    Niin ja kyselen tätä asiaa nyt tässä threadissä kun muutama muukin on asiasta udellu, enkä jaksa alottaa enää oma threadia tästä aiheesta.
                    kukkakepit kunniaan

                    Comment

                    • vpernu
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 522
                      • Kouvola

                      #11
                      jos ei mitään muuta oo ku et se jakaja pyörii väärää suuntaa ni siit selvii ku vaihtaa sytkäjohtojen paikkaa..eli on se sit 4 tai 6 kone ni ottaa vaikka venttiilikopan auki ja pyörittää konetta sillee et on 1 sylinteris välykset molemmis venttiileis ja kattoo viel hihnapyöräst et on 0-kohas jos ei ylivoimasen vaikeet oo..ni sit kattoo et mis kohtaa pyörijä on ja kääntää sen jakajan sillee et ykkösee tulee kipuna..suunnillee..silmämääräsest..ja ainaki jos on m10 tai m20 kone ni venakopas lukee sytkäjärjestys ja sen mukaa laittaa ne johot siihen..ei mun mielest pitäis olla sen kummosempaa..ja sit jos koneen saa käyntii ni tarkastaa sytkän ajotuslampul ja jos ei iteltää läydy tai keltää kaverilt ni sen saa n.20egee melkin mist vaa!

                      Comment

                      • workunit
                        Newbiemmer
                        • Mar 2004
                        • 18
                        • Joensuu

                        #12
                        Jaa, että semmoinen viritys tulisi tehdä. Kyseessä on m10 nelipyttynen kone. Pitääkin soittaa sille korjaajalle ja kysyä että mites tommonen viritys onnistuis. Mun käsittääkseni vika on rattaan pyörimisessä "väärään suuntaan".
                        kukkakepit kunniaan

                        Comment

                        • Ears
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 94
                          • Oulunseutu

                          #13
                          Pakko nostaa vanha juttu ylös.
                          Pelaako nuo ennakot jos pyöräyttää johdot eri järjestykseen? Tänään konetta kokeillessa hoksasin että jakaja pyörii väärinpäin ja käänsin johdot oikein. Käyntiin saatiin mutta ei kunnolla. Nelonen ei pelaa kunnolla ja ravistaa melkolailla.
                          Kiinnostaa vaan tuon jakajan toiminta kun se pyörii väärinpäin..:think

                          Comment

                          • Ears
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 94
                            • Oulunseutu

                            #14
                            Kertokaapa tietomiehet asiasta??

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎