vaihdoin kannen m10 1,8i:hin mekaanisella ruiskulla, kärjettömällä sytyttyksellä ja tuli ongelmia virranjakajan kanssa. kanteen laitoin "uuden" nokka-akselin joka on ilmeisesti 2002 ti:stä ongelmana on se että nokka-akselin päässä oleva jakajan "hammastus" on "väärin" päin. eli jakaja pyörii väärin päin. ei huvittaisi luopua nokka-akselista kun se on hyvä kuntoinen. olisiko ideoita homman saisi toimimaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
virranjakaja...
Collapse
X
-
Originally posted by bmwmanjoo homasin tuossa itsekkin että firman nurkissa ois tarpeeksi "järee" sorvi ja vanhasta akselista saan "hammaspyörän"... kokeillaan mitä siitä tulee...
En itse tiedä tarkasti kuinka thedään, mut koitan selvitellä, eli se rats on "irtonainen", eli ei ole osa akselia.
Kaverin autoon jouduttiin em. juttu tekemään kun 1.8 koneen jakaja ei halunnut toimia...Olli.
Comment
-
-
Ja taas oppi jotain uutta, mulla oli sama projekti nokan kanssa, kokeilin vaihtaa jakajan rattaan, onnistu muttei motti toiminun olleskaan, hyvin ainakaan :lol:E61 530dA 2007
E30 318iT 1987 ( ikuisuusprojekti )
E30 320i 1991 non-catalyst,jonossa seuraava projekti
ex-E32 730iA
ex-E28 518i Wintern
ex-E36 320i Coupe
Comment
-
-
moi,
:?:
Kuinkas tästä hommasta sitten loppujen lopuksi selvittiin? Mulla on nimittäin vastaava ongelma E30 318i:n kanssa. Nokka-akselin vaihdon jälkeen korjaaja ilmoitti, että virranjakaja ei käy tähän koneeseen vaan se pyörisi eri suuntaan kuin alkuperäinen. Tarkoitti varmaan sitä ratasta. Nyt olen sitten yrittäny ettiä tietoa ja uutta virranjakajaa. Apua siis kaivataan.kukkakepit kunniaan
Comment
-
-
Itse kans taistelen hieman samanlaisen ongelman kanssa:
Laitoin 1502:een 316 e30 kannen eli toisinpäin pyörivä kärjetön jakaja tulisi.. mitä pitää muuttaa/lisätä, että saan sen toimimaan? :shock: Alkup. nokan jos laittais tohon kanteen niin sillähän se selviäis mutta tulisi kärjellinen sytytys, kumpi lie parempi/helpompi vaihtoehto??Be My Woman
Comment
-
-
Ja ne ongelmat vain jatkuu. Nyt mulla kävi 316 E30 1.8L koneen jakaja sovituksessa ja eihän se pyöriny oikeeseen suuntaan korjaajan mukaan. Soittelin nokka-akselin kaupanneelle kaverille ja se ilmoitti, että nokka on kyllä 316 E30 otettu. No meikän 1.8i koneeseen ne keinut ja nokka kävi loistavasti, mutta se virranjakaja pyörii nyt eri suuntaan kuin alunperin. Elikkäs onko kellään mitään vinkkiä tai aavistusta minkämoinen osa mun pitäis tohon härpättimeen nyt sitten hommata. Tiedän että vehjes on kärjetön toisinpäin pyörivä virranjakaja, mutta mistä semmoisen saa? :shock:
EDIT:
Niin ja kyselen tätä asiaa nyt tässä threadissä kun muutama muukin on asiasta udellu, enkä jaksa alottaa enää oma threadia tästä aiheesta.kukkakepit kunniaan
Comment
-
-
jos ei mitään muuta oo ku et se jakaja pyörii väärää suuntaa ni siit selvii ku vaihtaa sytkäjohtojen paikkaa..eli on se sit 4 tai 6 kone ni ottaa vaikka venttiilikopan auki ja pyörittää konetta sillee et on 1 sylinteris välykset molemmis venttiileis ja kattoo viel hihnapyöräst et on 0-kohas jos ei ylivoimasen vaikeet oo..ni sit kattoo et mis kohtaa pyörijä on ja kääntää sen jakajan sillee et ykkösee tulee kipuna..suunnillee..silmämääräsest..ja ainaki jos on m10 tai m20 kone ni venakopas lukee sytkäjärjestys ja sen mukaa laittaa ne johot siihen..ei mun mielest pitäis olla sen kummosempaa..ja sit jos koneen saa käyntii ni tarkastaa sytkän ajotuslampul ja jos ei iteltää läydy tai keltää kaverilt ni sen saa n.20egee melkin mist vaa!
Comment
-
-
Pakko nostaa vanha juttu ylös.
Pelaako nuo ennakot jos pyöräyttää johdot eri järjestykseen? Tänään konetta kokeillessa hoksasin että jakaja pyörii väärinpäin ja käänsin johdot oikein. Käyntiin saatiin mutta ei kunnolla. Nelonen ei pelaa kunnolla ja ravistaa melkolailla.
Kiinnostaa vaan tuon jakajan toiminta kun se pyörii väärinpäin..:think
Comment
-
Comment