Announcement

Collapse
No announcement yet.

coolant level

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuRi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 147
    • Kotka

    coolant level

    Bemarini (525i -91) antaa ilmoituksen "coolant level" mikä ilmeisesti tarkoittaa jäähdytysveden pintaa. Jäähdytysvesi on katsottu ja pinta on tarpeeksi ylhäällä. Eihän tuo mikään kovin suuri huolen aihe ole kun sen tietää, mutta alkaa välillä ottaa pattiin kun kuuluu se bing ääni. Ilmoituksen aiheuttaja on vissiin se jäähdyttäjän yläreunassa oleva tupakka-askin kokoinen musta laatikko?. Vai mikä lienee tietääkö joku. Onko jollain ollut samanlainen "vika" ja mitähän tuo laatikko maksaisi jos sen joutuu uusimaan?

    Kiitos tiedoista, mutta kummasta anturista on kyse, siellä paisuntasäiliön pohjassa vai yläpäässä?

    Jos se anturi on siellä paisuntasäiliössä, niin kuinka paljon pitää purkaa, että pääsee vaihtamaan sen (jäähdytin, paisuntasäiliö?)
    Last edited by JuRi; 31-03-2005, 15:07.
  • mallat78
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 148
    • Kymi

    #2
    Mullakin joskus ilmoitellu tuota.
    Coolant level low nyt on selvä että jäähdytinneste liian alhainen.
    Coolant level ilmeisesti että on liikaa nestettä.
    Myös se tunnistin siellä paisarin pohjassa voi olla paskana. Tai sinne menevät johdot poikki.

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8003
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by mallat78
      Mullakin joskus ilmoitellu tuota.
      Coolant level low nyt on selvä että jäähdytinneste liian alhainen.
      Coolant level ilmeisesti että on liikaa nestettä.
      Myös se tunnistin siellä paisarin pohjassa voi olla paskana. Tai sinne menevät johdot poikki.
      E34 ei ilmoita kuin Coolan Level muistaakseni... Ja tyyppivika (lähes??) on tuo anturi. Ei ole kallis osa.
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • nut
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1613
        • Vaasa/Kauhajoki

        #4
        26 eur tais olla KL:ssä kun hain, siinä se on työpöydällä kieriny nyt ½ vuotta
        BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by mailman
          Ja tyyppivika (lähes??) on tuo anturi. Ei ole kallis osa.
          Ja toinen on hapettunut liitin.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • jupussin
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 62
            • Vantaa

            #6
            Kl ??

            Originally posted by nut
            26 eur tais olla KL:ssä kun hain, siinä se on työpöydällä kieriny nyt ½ vuotta
            Moi,

            Mulla on sama ongelma e36 bmw 325i. Voisitko heitää vielä paremmin ton paikan nimen niin tilaan samanlaisen?

            Kiitos
            ****************************************
            Juha Pussinen
            Kimaratie 10 F 21
            01680 Vantaa
            Finland
            Mobile Phone:+358 40 5125 497
            China Mobile: +86 135 64205 740
            Work email:[email protected]
            Free Email:[email protected]
            Homepage:http://www.happygolf.fi

            ****************************************

            Comment

            • nut
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1613
              • Vaasa/Kauhajoki

              #7
              Originally posted by jupussin
              Moi,

              Mulla on sama ongelma e36 bmw 325i. Voisitko heitää vielä paremmin ton paikan nimen niin tilaan samanlaisen?

              Kiitos
              Tuolta http://www.kl-varaosat.fi/ voi tilata netin kautta ja löytyy myös lista jälleenmyyjistä. Voipi tosin olla about saman hintanen ihan merkkiliikkeessäkin, kannattaa ainakin kysäistä.
              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

              Comment

              • Mötörhead
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 167
                • Karhula

                #8
                Siihen anturin liittimeen kun laittaa hyppylangan niin loppuu se kilinä.. mut sitte pitää välillä muistaa tarkistaa että tavaraa on tarpeeksi!

                Comment

                • mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8003
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Mötörhead
                  Siihen anturin liittimeen kun laittaa hyppylangan niin loppuu se kilinä.. mut sitte pitää välillä muistaa tarkistaa että tavaraa on tarpeeksi!
                  Näinhän se tietty toimii, mutta kun kyse on noin pirun halvasta osasta niin kannattaako alkaa leikkimään?
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #10
                    Onko se nyt kauheen halpa jos joku anturi yli 150 mk? Kyllä automies osaa itsekin katsoa nesteiden pinnan kerran viikkoon. Ei se ihme ole, että autoilu maksaa kun tollasia pikkunippeleitä menee joka paikkaan plus sitten vielä oikeasti tärkeät osat kuten alusta ym.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • Aksu|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 1063

                      #11
                      Originally posted by alspe
                      Onko se nyt kauheen halpa jos joku anturi yli 150 mk? Kyllä automies osaa itsekin katsoa nesteiden pinnan kerran viikkoon. Ei se ihme ole, että autoilu maksaa kun tollasia pikkunippeleitä menee joka paikkaan plus sitten vielä oikeasti tärkeät osat kuten alusta ym.
                      Ihmekös kun noita patentteja löytyy suomesta kun jo 26e osasta aletaan säästämään
                      Se 26e voi säästää hyvin äkkiä monta sataa euroa jos esim. vesiletkut paukkuu ajossa
                      EX:
                      328CiA -99
                      525tdsA -98
                      525i -93
                      316i -95
                      Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8003
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Aksu|
                        Ihmekös kun noita patentteja löytyy suomesta kun jo 26e osasta aletaan säästämään
                        Se 26e voi säästää hyvin äkkiä monta sataa euroa jos esim. vesiletkut paukkuu ajossa
                        Aamen. Penaristeiltä sitä rahaa löytyy, joten annat 50e varaosatiskille ja heität ikkunasta vaikka loput!
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • Gonzalez
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 2632
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by jupussin
                          Moi,

                          Mulla on sama ongelma e36 bmw 325i. Voisitko heitää vielä paremmin ton paikan nimen niin tilaan samanlaisen?

                          Kiitos
                          Se anturi on jäähdytysnestemäärän anturi joka sijaitsee paisuntasäiliön pohjassa. Paisuntasäiliö taas on syylärin kyljessä oikealla (se missä se korkkikin on...)

                          Yleisin syy tuohon ilmotukseen on se että paisuntasäiliön pohjalle on ajan mittaan kerääntyny paskaa joka jumittaa siinä anturissa olevan kohon, ja toinen on sitten juurikin sen anturin liittimen hapettuminen. Ennenkö hakee uuden anturin niin kannattaa putsata kunnolla koko paisuntasäiliö ja se anturi, ja tietty myös sen anturin liitin...
                          530d GT F07 2010
                          325i E30 Cabriolet 1987

                          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                          Comment

                          • sami.V.kasi
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2002
                            • 559
                            • Kotka

                            #14
                            Originally posted by mallat78
                            Mullakin joskus ilmoitellu tuota.
                            Coolant level low nyt on selvä että jäähdytinneste liian alhainen.
                            Coolant level ilmeisesti että on liikaa nestettä.
                            Myös se tunnistin siellä paisarin pohjassa voi olla paskana. Tai sinne menevät johdot poikki.
                            Kyllä se Coolant level tarkoittaa juurikin sitä että neste on vähissä.



                            Originally posted by mailman
                            E34 ei ilmoita kuin Coolan Level muistaakseni... Ja tyyppivika (lähes??) on tuo anturi. Ei ole kallis osa.
                            Kyllä minulla ainakin E34 540iA ilmoittaa Coolant levelin.
                            Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
                            Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

                            E30 316i vm89, Octavia RS vm03
                            ex:
                            E34 540iA vm94
                            E30 318i vm85

                            http://www.maxtuned.com/

                            Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

                            Comment

                            • zanzibar
                              Newbiemmer
                              • Dec 2006
                              • 14

                              #15
                              Tommosta viestiä tosiaan pukkaa. Kun ei ole tuota owner's manuaalia ollenkaan niin sanokaan viisaammat missä kohtaa e34 525ia vm. 1995 tuo paisuntasäiliön neste pitäisi minimissään olla? Tällä hetkellä se on noin puolessa välissä ja tuon viestin pukkaa silloin tällöin. Säiliön toisella laidalla on n. 20 cm korkea alue missä on tuommoisia ulokkeita,viivoja, vähän niinkuin asteikko. Onko tuo se alue jonka sisässä nesteen pinnan pitäisi olla? Lisäksi toisella reunalla on hiukan yli puolessä välissä yksi ainoa viiva, mutta ei mitään tekstiä löydy, että olisiko tuo se minimi / maksimi taso. Autoon asennettiin lohkolämmitin ja sen jälkeen tuo alkoi. Voihan se olla, että anturiin jäi nyt jotain paskaa jumiin, mutta jos nyt aloittaisi tuon minimitason selvittämisellä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎