No tämmösiä oireita on ilmennyt: Kylmänä toimii todella hyvin, ei tosin vaihda isointa ennen kun on lämmennyt. Sitten kun on ajellut vähän pidempään eli lämmin, niin välillä vaihtaa "rajusti", jopa hieman nykäisten. Tietyllä kierrosluvulla ilmenee myös vaihtaa ei vaihda, eli nostaa hetkellisesti kierroksia. Ja nyt huomasin keskustan ruuhkassa seisoessani vaihde päällä auto yritti lähteä ikäänkuin liikkeelle vaikka jalka jarrulla. Laatikon öljyt vaihdettu n. 30 tuhatta sitten Laakkosella. Laatikko on 5hp18 ja auton mittarissa 289000.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaatin ongelmia??
Collapse
X
-
Originally posted by LillaNo tämmösiä oireita on ilmennyt: Kylmänä toimii todella hyvin, ei tosin vaihda isointa ennen kun on lämmennyt. Sitten kun on ajellut vähän pidempään eli lämmin, niin välillä vaihtaa "rajusti", jopa hieman nykäisten. Tietyllä kierrosluvulla ilmenee myös vaihtaa ei vaihda, eli nostaa hetkellisesti kierroksia. Ja nyt huomasin keskustan ruuhkassa seisoessani vaihde päällä auto yritti lähteä ikäänkuin liikkeelle vaikka jalka jarrulla. Laatikon öljyt vaihdettu n. 30 tuhatta sitten Laakkosella. Laatikko on 5hp18 ja auton mittarissa 289000.
Kilometrit melkein samat ku mulla, mulla heitti samanlainen laatikko kytkemästä vaihteita...häiriövalon pukkaa ja kolmonen/pakki toiminnassa. Odottelen edelleen specialistilta tuomiota miten on käynyt, merkkiliike nosti kädet pystyyn ja tarjos uutta laatikkoa. Luultavasti joku venttiili/solenoidi/nopeusanturi voi sekoilla laatikossa, mutta arvailuksi menee, joten laatikko pitää avata ja tutkia ja sit vasta hutkitaan. Tällä foorumilla on kahta mieltä noista öljynvaihdoista, jotkut sanoo että se on pahasta ja toiset että on hyvästä. Ite kuulun öljynvaihtoporukkaan ja tässä sit tulos(ko?), tuskimpa. Rovaniemellä merkkihuollossa ei ainakaan avata laatikkoa vaan ohjaavat tunnetulle korjaajalle tai sit uutta laatikkoa tilalle, hinta reilu 4100egeä plus työt. Arvatkaa minkä valitsin
. Automaatti on näköjään niin kauan hyvä kampe ku toimii, vian sattuessa kuka osaa sen sit korjata toimivaksi ja yleensä hinta sit pompsahtaa ku on speciaalitapaus. Ainakin täällä pohjoisen suunnalla hankala tapaus johtuen pienestä määrästä päteviä äijiä (pitkät jonotusajat korjuulle, laatikoita jonossa jos toinenkin), etelän suunnalla osaavia korjaajia on varmaan tiuhemmassa. Tonni toista on varmaan pikkuraha että saa oman kuntoon, toivottavasti vähemmällä pääsee.
-
-
Originally posted by Lillavoikohan nuo meikäläisen ongelmat johtua lootan öljyn vähyydestä, kun joku kehui Laakkosella laitetun liian vähän sitä öljyä? tiedä häntä.
Comment
-
-
Originally posted by pete1981voi johtua mut vähän epäilen, siittä sitä kumminkin kannattaa liikkeelle lähteä et öljymäärän tarkastat. omasta autostani oli pakat päässy luistamaan, kaikki uusittiin+muuta sälää ja hintaa kerty 1500e hommalle!
Kaverille vaihdettiin pariviikkoa sitten kaikki pakat!! hintaa tuli jokunen satanen ja töihin muutama yö!!!Eli jos ei ole aivan varma pystyykö sitä tekemään niin kannattaa jättää väliin!!
"Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."
http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...
Comment
-
-
Ei kuulosta siltä että siellä olisi pelkästään liian vähän öljyä, koska silloin se luistaisi pahemmin nimenomaan kylmänä - tuo laatikkoöljy kun laajenee melkoisesti lämmetessään. Kannattaa tarkistaa hetimiten miltä öljy näyttää, ja jos on tummaa/mustunutta/haisee palaneelle, niin vaihtaa öljyn lisäksi suodatin. Ja jos tosiaan teettää tuon työn Laakkosella (mitä en suosittele, nimimerkillä ryssivät oman laatikkoni melkein hajalle laittamalla sisään vaan puolet oikeasta öljymäärästä...), tarkkailee ettei laatikko ala luistamaan kylmänä liian pienen öljymäärän vuoksi... Jos ei tuo auta, niin sitten johonkin automaattilaatikkoammattilaiselle ja loota auki.e90 330d -05
Comment
-
-
E32 4hp24
Öljyä tulee kerralla melkein kaikki pois jos nostaa autoa vain etupäästä,(myös torque converter:sta) jossa öljyä ainakin 3 litraa.Öljy mikä omastani pois tuli oli BMW-liikkeessä ison huollon yhteydessä vaihdettu(3 litraa) eli sisään jäi vielä 4l ruskehtavaa mönjää, joten kaiken paskan sisältä saaamiseks pitäis laatikko huuhdella monesti.Nyt siis vaihdoin tiivisteen filtterin ja yli 7 litraa öljyä(varaosamaailmasta atf-220 4€? litra). Hienosti vaihtaa,ennen oli välillä hiukan raju.Öljyn max ja min on todella pienenstä kiinni joten oikea öljymäärä on todella tärkeä,jos lootassa liian vähän öljyä niin ei tarvitse vikoja kauaa odotella.
Kump
Comment
-
-
Originally posted by KumpÖljyä tulee kerralla melkein kaikki pois jos nostaa autoa vain etupäästä,(myös torque converter:sta) jossa öljyä ainakin 3 litraa.Öljy mikä omastani pois tuli oli BMW-liikkeessä ison huollon yhteydessä vaihdettu(3 litraa) eli sisään jäi vielä 4l ruskehtavaa mönjää, joten kaiken paskan sisältä saaamiseks pitäis laatikko huuhdella monesti.Nyt siis vaihdoin tiivisteen filtterin ja yli 7 litraa öljyä(varaosamaailmasta atf-220 4€? litra). Hienosti vaihtaa,ennen oli välillä hiukan raju.Öljyn max ja min on todella pienenstä kiinni joten oikea öljymäärä on todella tärkeä,jos lootassa liian vähän öljyä niin ei tarvitse vikoja kauaa odotella.
Kumpe90 330d -05
Comment
-
-
Originally posted by LillaMietin tässä että voisko myös olla niin että Laakkosella vaihdetut öljyt erilaista kun sakemannin ajelemat? Ja taisipa siinä huollon lapussa lukea, että : vaihteisto öljy oli mustaa ja sitä oli liikaa. Ja nyt siellä on sitten liian vähän ja sekin vaahtoa
Mutta että öljyä olisi laatikossa liikaa... Vähän vaikea uskoa, käsittääkseni sitä ei saa sinne liikaa kuin tekemällä vaihto-operaatio laatikon lämpötilan ollessa paljon alle 30 astetta (siis alhaalta täytettävissä malleissa, joissa ei ole mittatikkua). Ja kun autoa vielä käytetään öljymäärän lopputarkastuksessa, ei tuo temppu helposti onnistu vaikka yrittäisi. Veikkaisinpa sittenkin taas kerran että sieltä on vaan tullut enemmän ulos kuin mitä ovat saaneet takaisin sisään laitettua. Ulos pitäisi tulla se 3.2 litraa auton ollessa vaakasuorassa ja sisään mennä täsmälleen sama määrä. Niin ja jos öljy oli mustaa, olisi pitänyt vaihtaa myös suodatin.e90 330d -05
Comment
-
-
Originally posted by hopeanuoliUudemmissa ZF5HP18 laatikoissahan (vihreät proput) sallitaan vain Esson ATF LT 71141, muuta niihin ei saa laittaa.
Comment
-
-
Originally posted by pete1981toi on kans vähän kyseenalainen juttu vaikka joka paikassa niin mainitaan. kuullut joltain laatikkopajoilta että käy muutkin öljyt ja toi mainetsemasi öljy on vielä ihan älyttämän hintasta. omaan kyllä tuli noi öljyt kun laatikkoremontti tehtiin! mut tiedä sitten.e90 330d -05
Comment
-
-
Niin ja kyllähän se on niin että kun on liikkuvia osia ja niiden voitelemiseen käytetään öljyä niin vähän samalla tavalla kuin mootorissakin. Niin ei se ainakaan huononna sitä laatikkoa... Se on sitten eri juttu että ketä sen öljyn sinne laatikkoon laittaa, siis että osaako. Mulle vaihdettiin jus AD lämpöpuistossa. Nostivat perän ylös ja ajoivat sen laatikon tyhjäksi ja samalla lykkäs uutta öljyä sisään. Eli sieltä tuli se 5 -7 (en muita sitä tilavuutta) seitsemän litraa sitä mustaa magiaa ja saman verran sisään Vähän vähemmän mustaa magiaa. Voi kyllä olla että sekin oli väärä tapa. Mutta nyt se kyllä toimii kuin unelma."koita uudelleen kyllä se lähtee"
Comment
-
-
mikä mättää ku auto on vielä kylmä ja pysähdyn ekaan risteykseen kotoa lähtiessäni. kun lähen liikkeelle ei loota heitäkkään heti pykälää silmään???
antaa oottaa aika kauan... ei oikeestaan ajallisesti kauan mut kuiteskin enemmän ku pitäis. esim jos laitan kaasun heti pohjaan niin kiekat nousee n 3500kieppeille ja sit se nykäsee ittensä liikkeelle renkaat kiljahtaen...
joku vois tollasesta tykätä mut mun mielestä se ei kuulu olla tollanen.
nii ja lämpimänä se ei tee niin....
vois johtuu öljyn vähyydestä. ehkä.
lisäsin laatikkoon viikonloppuna n 0.5litraa öljyä.
oiskos siellä sit edelleen liian vähän?sigpic
E46 2d 330 -02
EX.
E36 2d 328 -97
e92 335d -07
330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
Audi S4 -99 (324hp/497nm)
Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
Bmw 325 iA 2D -93
Bmw 325 4d -92
Comment
-
Comment