M20B20 cabiin olis tarkotus teettää uus putki, vanhan ruostuneen tilalle. Samalla aattelin ottaa pois katin, koska se ei ole vielä pakollinen tossa -89 mallissa. Kannattaisko samalla, kun koko putki uusitaan, vaihtaa myös vakio pakosarjojen tilalle peltipakosarja? Onko käytännön hyötyä, esim. kasvaako alavääntö? Irtoisko jopa muutama heppa lisää...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
peltipakosarjan vaikutus
Collapse
X
-
alaväännöt ainakin kasvaa...ja ääniä tulee lisää, varsinkin kaupunki ajossaNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
-
-
peltipakosarjan vaikutus
No yleensä se on niin, että jos koneen "hengitystä" ei ole parannettu mitenkään muuten niin vakio moottorissa tuo peltipakosarjan hyöty on aika olematon riippuen tietysti moottorin alkuperäisestä pakosarjasta/sarjoista.
Silloin jos moottorissa on "kireä" nokka-akseli niin tuo peltisarja autaa huomattavasti enemmän !Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Comment
-
-
Originally posted by Janza182Vaik menee vähän ohi aiheen mut mihin tuo perustuu että peltisatsilla saa potkua lisää verrattuna vakiosatsiin? Lapsi on terve kun se kyselee
Mielenkiinnolla odottelen, että joku räväyttäisi pöytään vakiokone vs. vakiokone with peltisarja dynopaperit. On nimittäin sen verran hintaa noilla peltiputkilla, että vähän tarvitsisi todisteita ennen kuin viitsisin itse ainakaan uuden sarjan hintaa maksaaE39 520iA -02
Comment
-
-
Voisi kuvitella että yhtä paska homma sedanissakin..? Eli ehkä pelkän 2,5" putkiston tekoon..E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
Comment
-
-
kyllä se on hiukka bling bling hommia kuten vaparisuodatinkin muuten vakio koslassa ...saahan sillä katu uskottavuutta...
virivehkeissä voi olla joku 5-15hp(esim. vapari 2.5L 170-230hp) verran hyötyä tietyllä kierrosalueella riippuen nokista ja viriasteesta, sekä tietty putkiston sopivuudesta kyseiseen nokkaan,puristuksiin jne.
Esim. m20b25 sarja on ainakin vakiona kohtuu hyvä joten ensimmäisiä paikkoja tuo ei varmaan ole jota kannattaa parantaa...jos noissa on kokoeroa niin heitä 2.5L sarja/putkisto siihen ja sovita kanavat ..
vaimentimet vaihtaa absorptio mallisiin niin on muhkeet saundit
Tosin hinta voi olla jo aika lähellä marteliusta...jne jne..ja hyöty sanoisinko kyseenalainen. voihan sillä 0-5hp saada. Se oliskin jo hyväTurbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Originally posted by toofastforyouKartiosuodatin, lastu ja peltisatsi sekä avarampi putkisto ni sitte voi jo olla jotain eroa vakiokoneeseen....
Peltisarjan hyöty tulee kun autoon laitetaan jyrkkä nokka ja venttiilit ovat paljon samaan aikaan auki. Pitkillä pakosarjan putkilla minimoidaan pakokaasujen meno väärään suuntaan/sylinteriin imutahdin aikana. Vakio pakosarjassa ei ole kovin pitkä primaariputket.
Taas viisaammat korjatkoon..
Comment
-
-
Ja "primääriputkien" pitäisi periaatteessa olla yhtä pitkiä ennen yhdistystä jolloin jokaisen sylinterin pakokaasu pääsee vapaammin ränniiin. eli vähentää tungosta
Se on sitten eri asia ovatko nuo putket yhtä pitkiä, mutta periaatteessa!
Ja meteliä tulle todellakin lisää sekä usein myös lämpöä.
viisaammat korjatkoon/jatkakoon.......BMW 318iM -88
BMW 525iA -94
Comment
-
-
Originally posted by -nico-itsellä on 320i cabi peltisatsilla, ja menee ihan samoihin vakion kanssa..ainut että pakosarja oli HARVINAISEN v-mäinen irrottaa kun piti kansi irrottaa..ja veikkaanpa että vielä v-mäisempi laittaa takaisin...
eipä mulla ainakaan ollu havaittavissa mitään parannusta suorituskyvyssä ku vaihdoin marteliuksen satsin tohon M20B25:een verrattuna vakioon
äänet kyllä parani hippasen...tosin tossa marteliuksellakin on aika ikävä piirre, että tietyillä kierroksilla meteli on aika ärsyttävä! Esim moottoritieajossa ku kiekat on siellä 3-4k luokassa ni takapönttö kumisee aika ilkeästi, että on parempi laskea kierroksia tai ajaa jotain 150km/h nimittäin sitte tossa ku kiekat nousee yli 4k:n ni mörinä katoaa lähes kokonaan!
Comment
-
-
Miulla ämkympis martin peltisatsi ja putkisto ja hengitystä paranneltuna aikasta raa`at/karut iänet kans tietyillä kierrosluvuilla...
Ja lasit helisee mökissä ku bema käy tyhjää pihoilla...
Mut eikös iänen miärä ou suorassa suhteessa tehon miärään .
Se on niitä henk.koht.valintoja ja makuasioita....
Comment
-
-
Originally posted by Eskokyllä se ihan kiltisti kyllä irtoaa ilman kannen irroitustakin
tarkotin että kun alotin kansirempan tiistaina, niin tuli todettua että se on hankala irrottaa, johtuen tilan puutteesta ja siitä että mutterit oli aika hyvin palanu kiinni sekä niin lähellä putkia ettei mikään avain meinannu mahtua väliin...Astra G
Comment
-
Comment